FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Roman123 w Marzec 10, 2014, 12:28:29 pm
-
Witam
Dwa dni temu nie mogłem uruchomic silnika , po właczeniu się alarmu, jedem z członków forum podpowiedział mi aby odłączyc akumulator i pomogło jeden dzień jezdził i odpalał bez problemu.
Dzisiaj rano odpali tez poprawie, ale za parę minut przy próbie kolejnego uruchomienia -nie reaguje na nic.
Kontroli wszystkie sie palą , odłączyłem akumulator ja poprzednio mi doradzono i niestety dzisiaj to juz nie działa .Wielokrotnie podłączałem i odłaczałem ako ale bez żadnego efektu.
Pomocy !
-
Zobacz co Ci komputer powie. Naprawianie problemu przez reset elektroniki jest jak leczenie bólu zęba ibupromem. Najpierw znajdź przyczynę, to objawy ustąpią.
-
mam automatyczną skrzynie biegów, i na komputerze pojawia się napis - skrzynia uszkodzona.
dwa dni temu też tak pisało, nie mam zadnych problemów ze szkrzynią,
a jak zresetować elektronikę?
-
Chodziło mi o podłączenie komputera pod autko i zczytanie błędów.
I o to że reset (przez odłączenie akumulatora) ma marne szanse pomóc na dłuższą metę.
Do X-Type'a dobrze jest mieć adapter OBD2. Kupujesz za kilkadziesiąt złotych, stówę za wersję z Bluetooth i znakomicie ułatwia diagnostykę. Wersję z Bluetooth możesz obsługiwać wręcz z telefonu, nie musisz lapka ciągać.
-
jestem za granicą , czy masz może skype
podaj?
ewentualnie porozmawiamy na skype jak mozesz?
czyli gdybym miał taki adapter to sam osobiscie mógłbym odczytac błedy i zresetować ?
nie bardzo znam sie na tym , co mi jeszcze podpowiesz?
-
Interfejs ELM za kilkadziesiąt złotych pokaże tyko błędy silnika. W serwisie Forda lub Jaguara odczytają ci wszystkie błędy .Bez tego trudno będzie zlokalizować usterkę.
-
jestem za granicą , czy masz może skype
podaj?
ewentualnie porozmawiamy na skype jak mozesz?
czyli gdybym miał taki adapter to sam osobiscie mógłbym odczytac błedy i zresetować ?
nie bardzo znam sie na tym , co mi jeszcze podpowiesz?
Resetowanie błędów ma sens tylko wtedy, gdy usuniesz przyczynę, bo inaczej zaraz wrócą. Najważniejsze, że możesz odczytać informacje o problemach.
I faktycznie najtańszy ELM pokaże tylko podstawowe błędy (ale nie tylko silnik jak pisze kolega slawek). Zawsze to jednak o wiele więcej niż 'choinka na desce'. U mnie póki co zawsze wystarcza.
Teraz nie dość że jestem w pracy, to jeszcze żaden ze mnie znawca :) Po prostu już niemal 3 lata i 100k km wojuję z kotkiem, więc podpowiadam co mogę.