FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jano86 w Marzec 04, 2014, 12:54:37 pm
-
Głowię się już od ponad tygodnia, jakiego Jaguara wybrać. Wiem że wątków takich jest kilka, ale żaden nie wyczerpuje moim zdaniem tematu.
Generalnie poszukuję auta "na co dzień". Przy czym w moim przypadku oznacza dojazd do pracy 1-2 razy w tygodniu. Pojechanie na zakupy, do znajomych, POM lub jakiś weekendowy/wakacyjny wypad gdzieś dalej od czasu do czasu. Oznacza to przebiegi ok 500km miesięcznie. Mam garaż narzedzie i umiem wiele rzeczy przy aucie zrobić sam jednak do dłubania mam driftowóz. Nie chciałbym więc spędzać zbyt wiele czasu grzebiąc coś przy dupowozie. Zakładany budżet na auto to 20k PLN. W takiej kasie nie zakładam, że znajdę ideał. Może wymagać drobnych poprawek (ale nie mechanicznych). Raczej rzeczy typu lakier do przepolerowania, środek do odświeżenia i pozostałe sprawy kosmetyczne.
Pierwszym pytaniem jakie sobie postawiłem był wybór między x300, a x308. Wolę X308. Są nowsze, mają V8 (jeszcze nigdy nie posiadałem :), na pewno jakiś zmodyfikowany wydech wjedzie na pokład), trochę rzeczy poprawiono w stosunku do x300, deska bardziej nowoczesna, no i auta są trochę świeższe.
Kolejny krok to decyzja odnośnie silnika. 3.2 V8 odrzuciłem, bo jest słabszy, pali niewiele mniej. Auto będzie w LPG, lub LPG do niego założę. I jakby nie było to zawsze dodatkowe 50KM.
Teraz chętnie poznam Waszą opinię czy XJ8 4.0 LPG to przy powyzszych założeniach odpowiedni wybór?
Jakich usterek należy się bać, a jakich nie?
Kolejna sprawa to wersja XJR. Gdzieś z tyłu głowy odzywa się we mnie przeczący rozsądkowi głos, który podpowiada go for it!. Każdy na pewno przyzna że posiadanie pod prawą nogą (lubię szybkie auta i zawsze miałem takowe) 370KM daje więcej frajdy niż 290 :D Każda chwila w takim aucie przysporzy więcej przyjemności, ale oczywiście jakimś kosztem. Pytanie jakim? Dużo większe spalanie? Więcej problemów mechanicznych? Ten sam głos podpowiada to może chociaż x300 XJR? Jak to auto wypada w porównaniu z 4.0 V8 N/A?
Bardzo chętnie poznam opinię osób, które użytkowały bądź użytkują takie auta i jakie są Wasze doświadczenia.
Oczywiście wiem, że kluczowa sprawa to znalezienie odpowiedniego egzemplarza, więc na potrzeby tej dyskusji możemy załozyć, że takowy znajdę i auto nie będzie na starcie wymagało duzych nakładów.
P.S: Dla innych osób szukających takich informacji polecam jeszcze ten wątek: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1890.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1890.0.html)
-
500km miesięcznie i LPG? Chory pomysł.
Za 20.000zł ciężko kupić ładne X300, a co dopiero X308, o XJRze zapomnij. Jeśli auto ma być sprawne technicznie za te pieniądze to będzie złomem na zewnątrz i workami szpachli na aucie albo z dużym przebiegiem i zniszczonym wnętrzem. Dupowóz to to w 100% nie jest, bo nie jest tani w utrzymaniu. Wydasz 3-4.000zł na napinacze + rozrząd to od razu zmienisz zdanie.