FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: sznyro w Luty 26, 2014, 21:37:32 pm
-
Przy powolnej jeździe w sumie jest ok ale jak tylko wcisnę mocniej gaz obroty skoczą na 3 lub 4 tyś. obrotów i samochód nie przyśpiesza i nie zmienia biegu jak puszczę gaz i wcisnę go powoli wtedy zwiększy prędkość ale jest zamulony.
Podłączyłem komputer ale nie wykazał błędów.
Wymieniłem filtr paliwa i nadal nic.
Może miał ktoś podobne problemy i pomoże zdiagnozować przyczyne? ??????
-
Może być na przykład zapchany katalizator a może być coś innego. Mogą być uszkodzone cewki. Może świece trzeba wymienić?? Może łapie ci fałszywe powietrze?? Może filtr powietrza jest zapchany?? Przepływomierz też może źle działać.
A tak poza tym, czy na wolnych obrotach chodzi silnik równo?? Czym czytałeś błędy?? Jakie dane widzi sterownik?? (praca sondy Lambda, praca wtryskiwaczy i cewek, jakie dane widzą inne czujniki??) Po tych danych można by cię nakierować ale tak to jak wróżenie z fusów.
-
Byłem u elektronika samochodowego nie wiem jakim programem sprawdzał ale nie wykazało żadnych błędów. Jutro wymienię świece.
-
Kolego, napisz jednoznacznie czy dzieje sie tak, że:
1. Po wciśnięciu gazu silnik bezproblemowo wkręca się na obroty, ale nie przenosi momentu na koła i samochód nie przyspiesza. Wtedy winne jest przeniesienie napędu, czyli jeśli masz manuala to sprzęgło, a jeśli automat to... też sprzęgło, tylko inaczej wyglądające, ale działające tak samo.
czy tak, że:
2. Wciskasz gaz, auto ładnie przyspiesza ale tylko do 3-4 tysięcy obrotów, potem się zatyka i traci moc. Jeśli są takie objawy, to trzeba szukać przytkanego wydechu (zapchany/rozpadnięty katalizator, przytkany tłumik), problemów z zapłonem lub ciśnieniem paliwa.
-
Objawy bardziej pasują do 2.
Wymieniłem świece i nic nie pomogło, wyczyściłem przepustnice i przepływomierz i zrobiło się gorzej. Falują obroty, gaśnie, nierówno pracuje jest tragedia.
Pon przejechaniu ok 1km samochód nagle zwalnia nie reaguje na gaz.
-
Wystarczyło poszukać na forum. Nie jeden raz już było to poruszane. Jak czyścisz przepustnicę nie powinno się jej przestawiać ręcznie bo można ją łatwo uszkodzić. Ale raczej stawiam na padnięte cewki.
-
Badanie komputerem nic nie wykazało, jak jadę spokojnie i dodaje gazu umiarkowanie wszystko jest ok ale gdy wcisnę za dużo gazu obroty wejdą na 4 tyś i auto dalej nie przyśpiesza jak puszcze gaz i wcisnę go powoli auto przyśpieszy. Mało tego nie działa trakcja i tempomat.
-
Masz zatkany układ wydechowy, tylko na komputerze powinno to wyjść-prawdopodobnie katalizator jest zapchany
-
Cześć
U mnie były podobne efekty na kompie raz czysto raz sonda lambda dzisiaj u mechanika dość ostro został przygazowany( po usunięciu błędow wymianie filtrów, oleju, świec) i wyszło, ,szydło z worka" wywaliło dziurę w kolanku przy kolektorze i zasysało lewe powietrze. W niskiej temperaturze była minimalna szczelinka i na pierwszy rzut oka wszysko ok.Wymieniono gumowe kolanko-rurkę i kotek jak nowy.
Nie taki diabeł straszny jak go malują.
Pozdrawiam wszyskich kocich miłośników :-tylko :-tylko :-tylko
-
u mnie nie było styku przy sondach lambda.
-
Ja mam tak, krecilem go bez paliwa. i teraz po wymianie pompy ktora sie zatarła, kupiłem uzywke i teraz jak sie nagrzeje to traci moc i muli ale jak mu psikne plakiem to przestaje czyli musze kupic nowa pompe nie używaną?