FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pegaso w Luty 16, 2014, 17:22:54 pm
-
Jakoś słabo jedzie mi jag, 180 i koniec!
Czy powodem może być rozjechana mapa benzyny przez gaz? Pracuje równo nic się nie dzieje.
-
Ja miałem na gazie podobny objaw przy zrobionym przelewie. Do tego nie chciał za cholerę przyspieszać. Sprawdź, czy to samo dzieje się na benzynie i na gazie.
-
Czyli jeździć na benzynie dłużej i zobaczyć tak? Bo normalnie jak przełączę to to samo ale chyba jak kawałek ujadę to coś się zmienia na lepsze.
Ja nie mam przelewu zrobionego, a jak sobie z tym poradziłeś emulator?
-
U mnie od razu po przejściu na benzynę było cacy.
Co mogę podpowiedzieć to zresetować komputer i pojeździć trochę na samej benzynie. Po jakichś 100km w cyklu mieszanym powinno wszystko się poadaptować i wtedy zobacz jak jedzie. Jeżeli będzie dobrze to opierdalaj gazownika :)
A przy okazji podpinania pod komputer zobacz czy nie masz jakichś błędów. Nie wszystkie wywalają checka, a mogą pomóc w diagnostyce problemu.
U mnie działa emulator, ale u wielu osób (zwłaszcza w amerykańcach) tylko przelew rozwiązuje sprawę gazu.
-
Odepnij na 30 min akumlatror zresetuje ci to pompe paliwa, ale jak nie masz przelewu, albo emulatora jak u jedndego jezdzacego (podobno) kolegi to moze to byc problem, lub jak u mnie i kilku innych zapchany katalizator.
-
Miałeś zapchany katalizator czym i czemu?
-
Ja mam 3.oL 4x4 automat i też się zastanawialem czy 210 to nie jest ciut za mało jak na Vmax (sprawdzałem to kilka razy i leci coś w tych granicach). Gdybym miał manualna skrzynię to na 100% wiedziałbym, że coś "nie teges", ale jak to jest z automatami?
Może się ktoś wypowie z własnego doświadczenia.
-
No 210 to zdecydowanie za mało.. Ostatnio mój mnie zaskoczył bo na tej prędkości się wskazówka zatrzymała.. Obroty się skończyły, więcej się nie dało.
-
W sumie to może mieć znaczenie, że to było na LPG (nie pamiętam czy kiedykolwiek próbowałem na benzynie całą parą). Jeszcze to kiedyś przetestuję...
-
230 ponad na gazie, jak znajdę zdjecie to wkleje.
-
230 na 2.5l manual czy masz 3.0?
Ile taki manual 2.5 powinien lecieć?
Teraz mam jeszcze jest coś takiego przyspieszam gaz do oporu 130, 150 i nieraz przy 150 nieraz 160 buch i odcięcie miga czek silnika i available świeci zwalniam do 120 bo przy 130 ma odcinkę i jadę tak 10 sekund gaśnie available i mogę dalej jechać szybcej niż 130. Co to jest?
-
zacznij od sczytania błędów, nikt nie jest jasnowidzem...
mój w automacie jak mam "gaz w podłodze" to przy 210 5 bieg wrzuca dopiero
-
pegaso - wszystkie problemy z gazem zacznij od sprawdzenia czy się powtarzają na benzynie. Jeżeli tak - problem jest głębszy, jeżeli nie, to wojuj z instalacją.
-
Tak są też na benzynie, błąd odczytany i przy tym odcięciu wyskakuje p0300 czyli wypadanie zapłonów, świece zmienione czyli pewnie cewka tylko która jak to sprawdzić?
-
To jedyny błąd? Bo jak cewka to powinien być też błąd p030x, gdzie x wskazuje cylinder.
Skoro wali się pod obciążeniem, to może spróbuj na niższym biegu odtworzyć? Wtedy wskazywałoby na ciśnienie paliwa.
-
Teraz sprawdziłem i jest p0301 i p0303 tylko które to cewki?
te od grodzi czy z przodu od chłodnicy i z której strony od rozrządu czy od skrzyni?
Powiem że jak jadę na 4 i dam gaz do spodu to jedzie do 170 nawet a na 5 jak przyspieszam to 150 i buch.
-
http://www.bluejag.co.uk/Jaguar-XType-Engine-Cylinder-Layout.php (http://www.bluejag.co.uk/Jaguar-XType-Engine-Cylinder-Layout.php)
Cylinder compression low
Worn camshaft / broken valve spring(s)
Fuel delivery pressure (low / high)
Fuel injector(s) restricted / leaking
Fuel injector(s) continuously open
Fuel contamination
Fuel injector circuit fault(s)
(Injector DTCs also flagged)
Spark plug failure / fouled / incorrect gap
ECM to ignition coil primary circuit fault
(Cylinder misfire detected DTC also
flagged)
Ignition coil failure
-
Czyli kolektor do góry i ceweczki trzeba zmienić.
-
Jeżeli robisz sam to możesz zacząć od zamiany miejscami przód/tył. W razie gdyby to nie była cewka to oszczędzisz kilkaset złotych. U mechanika w najgorszym razie zapłacisz 2x za robotę.
-
Robię sam więc roota mnie nic nie kosztuje :)
Zamienię przód na tył.