FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Michal_sk8 w Luty 16, 2014, 14:28:35 pm
-
witam
zastanawia mnie czy da się przełożyć pasy automatyczne żeby wszystko działało normalnie, gdyby kupić części od wersji USA to czy są jakieś różnice konstrukcyjne czy wystarczy dołożyć ten tunel w którym pas się przesuwa
pytanie bardziej do posiadaczy wersji USA bo jest kilka osób tu na forum, jak to dokładnie wygląda ten mechanizm i czy on jest w tej właśnie takiej dokładce bo chyba konstrukcja auta jest taka sama
-
witam sama konstrukcja auta jest taka sama a pasy automatyczne to wygoda wiem bo mam w swoim części do wersji usa można zaopatrzyć w szamotulach pasy aut. mocowane są na dodatkowej szynie silnik z linka mocowany jest w slupku dodatkowe sa czujniki od zamkniecia i otwarcia pasow inne sa plastiki wykonczenia wnetrza dodatkowy jest pas mocowany do fotela
-
Dzięki za odpowiedź, masz oryginalną wersję USA czy dokładałeś te pasy? z tego co piszesz to rozumiem że jeżeli znajdę dawcę USA to da rade to wszystko przerzucić żeby działało ? czy np jakieś przekaźniki są inne niż europejskie czy ten mechanizm jest sam w sobie i nie podłączasz go do elektroniki do auta?
To dodatkowe zapicie pryz fotelu od dolnej części pasa ,którą zapina się samodzielnie da się zamontować w fotelu europejskim? czy jest jakoś połączone z fotelem to?
Pytam bo naprawdę bardzo chciał bym mieć te pasy
-
WITAM WIESZ JA MIAŁEM TAK ZE MIAŁEM USZKODZONY PAS OD KIEROWCY BYŁA ZERWANA LINKA I JUZ MIAŁEM PRZEŁOŻONE NA PASY ZWYKŁE ALE UDAŁO MI SIĘ KUPIC PASY AUTOMAT. I WYMIENIŁEM USZKODZONY ELEMENT Z CZEGO WIEM TO WERSJE USA MAJA INNE KOSTKI ( NIE WSZYSTKIE WIADOMO) OD EU WIEM ZE RÓŻNIA SIE TEŻ FOTELE MAJA MNIEJSZE SIEDZISKA ZEBY ZMIESCIC PASY LEDZWIOWY I TEN CO IDZIE PO SZYNIE A CO DO ELEKTR. TO SA DODATKOWE PRZEWODY KTÓRE PODPINANY JEST SILNIK PASÓW I NIE WIEM JAK BY WYGLĄDAŁA SPRAWA KONTROLKI NA DESCE CZY BY GASŁA JAK BYS ZMIENIŁ PASY NA AUT.
JA MAM ORYGINALNA WERSJĘ USA I W NUMERZE VIN JEST INFO CZY AUTO MA PASY AUTOMATYCZNE
-
Dzięki za informację, a powiedz jeszcze ile kosztowały Cię takie pasy?
Szukałem ostatnio to był dawca USA ale już ktoś kupił pasy od niego,bo chyba ciężko to dostać
-
TARGOWAŁEM SIE I CALY KOMPLET KOSZTOWAŁ MNIE OK 600ZL PLUS TYLNA LISTWA POD KLAPĘ
-
Odświeżam temat
czy problemem będzie jeżeli zestaw pasów będzie pochodził z rocznika ze stara instalacją elektryczna? czy normalnie da rade przerobić wtyczki aby były kompatybilne z autami z końca produkcji?....a przede wszystkim ktoś robił już takie doposażenie?
jak to wszystko wyglądało by od technicznej strony, żeby te pasy po przekręceniu kluczyka zapinały się a po otwarciu drzwi odpinały i analogicznie w drugą stronę..
na pewno jest jakiś czujnik otwarcia drzwi,a czy jest inny komputer z modułem dodatkowym który daje sygnał po przekręceniu kluczyka czy jest to zwykły komputer i poprostu daje napięcie na wszystkie urządzenia po przekręceniu kluczyka i wtedy pasy ożywaja...
z takich technicznych rzeczy to znalazłem to :
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-equipment (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-equipment)
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-module (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-module)
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/seatbelt-passive-restraint (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/seatbelt-passive-restraint)
-
Witam was koledzy,zaciekawil mnie ten temat,pierwsze słysze o takich pasach...moze ktos opisac ten bajer?
-
były dostępne jedynie w USA a w Kanadzie już np nie,w vinie masz informacje czy takie pasy są
pasy są ciągle "zapiete" i gdy wsiadziesz do auto to automatycznie zapną się na Tobie jadąc po szynie w słupku od deski rozdzielczej aż do bocznego słupka, po przekręceniu kluczyka
a wygląda to tak
https://www.youtube.com/watch?v=ScuosRQjw4I (https://www.youtube.com/watch?v=ScuosRQjw4I)
były montowane raczej w lepiej wyposażonych wersjach czyli Vanden Plas która ma wszystko co można było mieć (chociaż i tak w USA masz w standardzie np skórzaną tapicerkę i parę innych rzeczy)
https://www.youtube.com/watch?v=S9zaEfVA7-8 (https://www.youtube.com/watch?v=S9zaEfVA7-8)
-
dzieki :),no fajny bajer kurde..nie miałem pojecia ze takie wynalazki sa :-clap
-
Czołem,
Z tego co widać takie pasy nie mają części biodrowej - ciekawe jak to działa w razie nieszczęścia.
Piotr
-
Te pasy to dla mnie najfajniejszy gadżet, bardzo lubię lata 80-90 oraz USA z tamtego okresu a to jest dla mnie kwintesencja, te leniwe automatyczne pasy bezpieczeństwa :)
oraz jak na amerykanów przystało obowiązkowo w aucie cup holdery :)
jest dodatkowy pas który samemu można zapiąć właśnie ten biodrowy po prawej stronie fotela jest dodatkowe mocowanie