FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Michal_sk8 w Luty 16, 2014, 14:28:35 pm
		
			
			- 
				witam
 
 zastanawia mnie czy da się przełożyć pasy automatyczne żeby wszystko działało normalnie, gdyby kupić części od wersji USA to czy są jakieś różnice konstrukcyjne czy wystarczy dołożyć ten tunel w którym pas się przesuwa
 
 pytanie bardziej do posiadaczy wersji USA bo jest kilka osób tu na forum, jak to dokładnie wygląda ten mechanizm i czy on jest w tej właśnie takiej dokładce bo chyba konstrukcja auta jest taka sama
- 
				witam sama konstrukcja auta jest taka sama a pasy automatyczne to wygoda wiem bo mam w swoim części do wersji usa można zaopatrzyć w szamotulach  pasy aut. mocowane są na dodatkowej szynie silnik z linka mocowany jest w slupku dodatkowe sa czujniki od zamkniecia i otwarcia pasow inne sa plastiki wykonczenia wnetrza dodatkowy jest pas mocowany do fotela 
			
- 
				Dzięki za odpowiedź, masz oryginalną wersję USA czy dokładałeś te pasy? z tego co piszesz to rozumiem że jeżeli znajdę dawcę USA to da rade to wszystko przerzucić żeby działało ? czy np jakieś przekaźniki są inne niż europejskie czy ten mechanizm jest sam w sobie i nie podłączasz go do elektroniki do auta? 
 
 To dodatkowe zapicie pryz fotelu od dolnej części pasa ,którą zapina się samodzielnie da się zamontować w fotelu europejskim? czy jest jakoś połączone z fotelem to?
 
 Pytam bo naprawdę bardzo chciał bym mieć te pasy
- 
				WITAM WIESZ JA MIAŁEM TAK ZE MIAŁEM USZKODZONY PAS OD KIEROWCY BYŁA ZERWANA LINKA I JUZ MIAŁEM PRZEŁOŻONE NA PASY ZWYKŁE ALE UDAŁO MI SIĘ KUPIC PASY AUTOMAT. I WYMIENIŁEM USZKODZONY ELEMENT Z CZEGO WIEM TO WERSJE USA MAJA INNE KOSTKI ( NIE WSZYSTKIE WIADOMO) OD EU WIEM ZE RÓŻNIA SIE TEŻ FOTELE MAJA MNIEJSZE SIEDZISKA ZEBY ZMIESCIC PASY LEDZWIOWY I TEN CO IDZIE PO SZYNIE A CO DO ELEKTR. TO SA DODATKOWE PRZEWODY KTÓRE PODPINANY JEST  SILNIK PASÓW I NIE WIEM JAK BY WYGLĄDAŁA SPRAWA KONTROLKI NA DESCE CZY BY GASŁA JAK BYS ZMIENIŁ PASY NA AUT. 
 JA MAM ORYGINALNA WERSJĘ USA I W NUMERZE VIN JEST INFO CZY AUTO MA PASY AUTOMATYCZNE
 
- 
				Dzięki za informację, a powiedz jeszcze ile kosztowały Cię takie pasy? 
 Szukałem ostatnio to był dawca USA ale już ktoś kupił pasy od niego,bo chyba ciężko to dostać
- 
				TARGOWAŁEM SIE I CALY KOMPLET KOSZTOWAŁ MNIE OK 600ZL PLUS TYLNA LISTWA  POD KLAPĘ  
			
- 
				Odświeżam temat
 
 czy problemem będzie jeżeli zestaw pasów będzie pochodził z rocznika ze stara instalacją elektryczna? czy normalnie da rade przerobić wtyczki aby były kompatybilne z autami z końca produkcji?....a przede wszystkim ktoś robił już takie doposażenie?
 
 jak to wszystko wyglądało by od technicznej strony, żeby te pasy po przekręceniu kluczyka zapinały się a po otwarciu drzwi odpinały i analogicznie w drugą stronę..
 
 na pewno jest jakiś czujnik otwarcia drzwi,a czy jest inny komputer z modułem dodatkowym który daje sygnał po przekręceniu kluczyka czy jest to zwykły komputer i poprostu daje napięcie na wszystkie urządzenia po przekręceniu kluczyka i wtedy pasy ożywaja...
 
 
 z takich technicznych rzeczy to znalazłem to :
 
 http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-equipment (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-equipment)
 
 http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-module (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/passive-restraint-module)
 
 http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/seatbelt-passive-restraint (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/occupant-restraints/passive-restraint-system/seatbelt-passive-restraint)
 
 
 
 
- 
				Witam was koledzy,zaciekawil mnie ten temat,pierwsze słysze o takich pasach...moze ktos opisac ten bajer?
			
- 
				były dostępne jedynie w USA a w Kanadzie już np nie,w vinie masz informacje czy takie pasy są 
 
 pasy są ciągle "zapiete" i gdy wsiadziesz do auto to automatycznie zapną się na Tobie jadąc po szynie w słupku od deski rozdzielczej aż do bocznego słupka, po przekręceniu kluczyka
 
 a wygląda to tak
 
 https://www.youtube.com/watch?v=ScuosRQjw4I (https://www.youtube.com/watch?v=ScuosRQjw4I)
 
 były montowane raczej w lepiej wyposażonych wersjach czyli Vanden Plas która ma wszystko co można było mieć (chociaż i tak w USA masz w standardzie np skórzaną tapicerkę i parę innych rzeczy)
 
 https://www.youtube.com/watch?v=S9zaEfVA7-8 (https://www.youtube.com/watch?v=S9zaEfVA7-8)
- 
				dzieki :),no fajny bajer kurde..nie miałem pojecia ze takie wynalazki sa :-clap
			
- 
				Czołem,
 Z tego co widać takie pasy nie mają części biodrowej - ciekawe jak to działa w razie nieszczęścia.
 Piotr
 
- 
				Te pasy to dla mnie najfajniejszy gadżet, bardzo lubię lata 80-90 oraz USA z tamtego okresu a to jest dla mnie kwintesencja, te leniwe automatyczne pasy bezpieczeństwa :) 
 oraz jak na amerykanów przystało obowiązkowo w aucie cup holdery :)
 
 jest dodatkowy pas który samemu można zapiąć właśnie ten biodrowy po prawej stronie fotela jest dodatkowe mocowanie