FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Gryzorek w Luty 05, 2014, 19:20:27 pm

Tytuł: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: Gryzorek w Luty 05, 2014, 19:20:27 pm
Witajcie!

Mam u siebie w XJ40 4.0 1992 podgrzewane fotele. Fotel pasażera działa bez problemu, wszystko ok, natomiast fotel
kierowcy nie działa :( Bezpieczniki sprawdzone a kładąc  się pod fotel widzę że wszystkie wtyczki w fotelu są podpięte.
Gdzie szukać problemu?
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Luty 05, 2014, 19:24:44 pm
Zapewne mata grzewcza padła, lub po prostu jej przyłącze uległo uszkodzeniu. Bez rozebrania fotela się raczej nie obejdzie...
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: Mitur w Luty 05, 2014, 20:05:07 pm
Tam są złącza takie same (prawy/lewy)?
Możesz odkręcić fotele i podpiąć prawy fotel pod gniazda od strony kierowcy i będziesz wiedział :-V
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 05, 2014, 21:17:13 pm
Wystarczy zwykła kontrolką sprawdzić czy dochodzi prąd, ale prawdopodobnie padła właśnie mata. Typowa przypadłość we wszystkich starszych samochodach z grzanymi fotelami. 
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: romek w Luty 05, 2014, 23:30:40 pm
Typowe usterki: przypalone wtyczki, zerwane grzałki, uszkodzony czujnik. Ten ostatni to najczęstsza przyczyna. Można go kupić w sklepie z elektronika, jest to czujnik bimetaliczny, który rozwiera się przy 36 st C. Drugim częstym uszkodzeniem jest przerwana grzałka (drut oporowy). Naprawę najlepiej rozpocząć od zdjęcia siedzenia i pomierzenia rezystancji. Maty są połączony szeregowo. Wystarczy sprawdzić gdzie jest rozwarty obwód i czy w ogóle po włączeniu podgrzewania pojawia się napięcie . Następnie bawimy się w tapicera i demontujemy fotel. W przypadku zerwanego drutu oporowego na ogol nie trzeba wymieniać mat, wystarczy zlutować rozwarte lub przepalone przewody.

Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: Gryzorek w Luty 06, 2014, 13:45:20 pm
Bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienia :-thank

Jeżeli chodzi o mierzenie mat to jaka powinna być prawidłowa rezystancja?
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Luty 06, 2014, 14:03:57 pm
Zmierz działającą matę i będziesz miał porównanie  :-V
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: Gryzorek w Luty 06, 2014, 16:16:18 pm
Tak zrobię :-thank
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: romek w Luty 06, 2014, 21:38:59 pm
Jeżeli chodzi o mierzenie mat to jaka powinna być prawidłowa rezystancja?

ok 3-5 Ohmów
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Luty 07, 2014, 20:23:28 pm
Typowe usterki: przypalone wtyczki, zerwane grzałki, uszkodzony czujnik. Ten ostatni to najczęstsza przyczyna. Można go kupić w sklepie z elektronika, jest to czujnik bimetaliczny, który rozwiera się przy 36 st C.
O ktorym czujniku piszesz? Gdzie on sie znajduje?
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: romek w Luty 07, 2014, 22:05:59 pm
Czujnik znajduje się pomiędzy oparciem a siedziskiem, wygląda mniej więcej tak

(http://i57.tinypic.com/oppily.jpg)
Tytuł: Odp: Zimna pupa
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Luty 09, 2014, 11:55:59 am
Czujnik znajduje się pomiędzy oparciem a siedziskiem, wygląda mniej więcej tak

(http://i57.tinypic.com/oppily.jpg)

W moim kocie jest  w macie siedziska.

Byc moze w macie oparcia jest drugi.

Pytalem bo widzialem watki, ze ten prostokatny blaszany wlacznik pod siedziskiem od kontrolki pasów, nazywaja termostatem od grzanych siedzen :):):)