FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: !ADi! w Luty 04, 2014, 20:26:53 pm
-
Witam,
Czy jest ktoś w stanie pomóc z resetem adaptacji skrzyni 6HP26 w S-TYPE'ie 2002 z silnikiem 2.5L. Albo może ktoś jest w stanie kogoś polecić w okolicy gadńska?
-
Cześć, do tego trzeba Jag IDS. Pytałeś w ASO Gdansk?
-
Czyli tylko ASO? Nie pytałem pomyślałem, że najpierw tutaj zapytam.
-
Nie do końca w to wierzę :)
Z moich obserwacji wynika, że wystarczy odpiąć aku, spiąć klemy ze sobą i zostawić na parę minut. Auto gubi wszystkie ustawienia...
-
Samo odłączenie akumulatora resetuje komputer silnika ale nie sterownik skrzyni, niestety.
-
Land Serwis w Gdańsku na ul. Litewskiej 12.
Myślę, że sobie spokojnie poradzą. Komputer i nastawy powinni mieć.
Zmieniałem u nich olej w skrzyni i zmieniałem rozrząd.
Ja jestem zadowolony.
-
Czy komuś się udało zresetować skrzynię bez specjalistycznego oprogramowania? Z moich poszukiwań wynika, że niestety może być to niemożliwe;/ Poniżej link do znalezionej serwisówki:
http://www.jagrepair.com/images/TSB/S-Type/S307-17am2.pdf (http://www.jagrepair.com/images/TSB/S-Type/S307-17am2.pdf)
Czy serwisy naprawiające skrzynie automatyczne połączą się z tą skrzynią? Polecacie kogoś z Poznania?
Pozdrawiam
-
pytanie po co resetować wystarczy w tryb nauki wprowadzić, reset to skasowanie wszystkiego czyli wyczyszczenie sterownika
-
Zara zara - nie ma czegoś takiego jak reset sterownika. Można mu zrobić jedynie upgrade, downgrade lub usunąć adaptację. Usunięcie adaptacji robisz każdym lepszym diagnoskopem, natomiast upgrade albo downgrade robi się tylko WDS'em/IDS'em.
Adaptację można skasować po wymianie oleum lub zmianie sterownika na inny po jego przypisaniu do auta ale nie jest to wymagane w pierwszym przypadku. Upgrade nie polecam przy 8-12 letnich autach bo można całkiem rozdupcyć sterownik lub się zatnie (zdarza się nawet w nowych fabrycznie furach).
Jaki masz w tym cel kolego?? Szarpie Ci, czujesz zmiany? Jak tak to nie żadne upgrade i adaptacje - tulejki oraz płyta mechatroniki do wymiany. Wada fabryczna roczników 2002,5-2004 w Jagu, BMW i bardzo rzadko w Audi. Koszt z olejem i filtrem + robota - granice 1,5-1,7 tys zł.
-
Czasem szarpnie przy zmianie biegów 3 4 5, dość szybko wbija wyższe biegi. Gdzieś wyczytałem, ale na forum innej marki że istnieje jakiś trym nauczania dla tej skrzyni, który wyrównuje-reguluje ciśnienie na płycie sterującej. To było coś w stylu ruszania hamowania po kilkanaście razy. Chyba gdzieś na peugeota forum mignęło to kiedyś stąd moje poszukiwania.
-
W żabojadach nie było tej skrzyni. Zresztą to nie chodzi o ciśnienie bo tam to już zawory sobie to ogarniają i sterownik. Adaptacja służy głównie temu aby skrzynia na nowo załapała sobie wszystkie prędkości obrotowe silnika i niejako nauczyła się trybu jazdy kierowcy. Powtarzalność jazdy kierowcy jest jakby zapisywana i stąd skrzynka później mniej szarpie.
Upgrade sterownika zaś rzeczywiście służył do zmian zapisu w sterowniku i wtedy to ciśnienie inaczej było "produkowane". Ale Ty cały czas piszesz o adaptacji
-
Robiłem ostatnio upgrade oraz kasowanie adaptacji za pomocą Autologic'a. Może warto poszukać kogoś z tym sprzętem.
-
Możliwe, że pomyliłem z Aisinem tym 6 biegowym.. Pojęcie adaptacji rozumiem, ale czy znacie jakąś procedurę wg której warto ją przeprowadzić?
-
Upgrade na pewno nie zrobiłeś kolego Autologicem ;). Tutaj trzeba się łączyć z bazą główną Jaga bo wtedy online ściąga i od razu instaluje się oprogramowanie.
Kolego gravi Tobie raczej adaptacja nie pomoże.
-
Na razie nie jest źle, dlatego zanim wezmę słoik z 2 kaflami chyba warto spróbować. A regenerację można zrobić, ale gdy będę miał pewność, że taki wydatek jest potrzebny.
-
Autologic pobiera oprogramowanie z serwera producenta. Wysyła się zlecenie pod VIN auta.
-
Oj z autocomem sobie popieprzylem. Autologic zgadza się :)
-
Cześć,
nie zakładam dodatkowego tematu, bo może lepiej żeby tutaj było więcej informacji.
Pacjent 4.2 polift.
Mam pytanie dotyczące trybu sport i biegów z lewej strony lewarka 2,3,4,5.
Po pierwsze nie świeci mi się włącznik trybu sport po jego wciśnięciu ani na przycisku ani na zegarach. Nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe. Do tego po wbiciu biegów typu 2,3,4,5 również skrzynia nie zbija biegów i nie trzyma ich na zadanych biegach. Ciekawe jest to, że poza tym skrzynia chodzi idealnie, płynnie bez szarpania, ślizgania się itp. Czy ktoś może coś doradzić gdzie szukać problemu itp?
-
Zobacz najpierw kostke i sam wybierak czy tam wszystko dziła prawidłowo.