FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: mirek w Styczeń 28, 2014, 12:00:59 pm
-
Witam. Znalazłem do swojego kociaka takie tarcze: BOSCH. Co myślicie? Mnie się wydaje że się nadadzą, no i BOSCH robi dobre części, a przynajmniej robił bo nie wiem jak jest w przypadku Jaguara dlatego zakładam ten temat. Rzućcie okiem i mi doradźcie jeśli możecie.
-
Nie wiem jak tarcze, ale klocki Boscha to lipa... Założyłem takie do auta (akurat Vivaro) i do końca jestem z nich niezadowolony :-zly Od początku piszczały przy hamowaniu - sprzedawca wmawiał mi, że się ułożą to przestaną (były założone na nowe tarcze).Niestety tak się nie stało i piszczą do samego końca. Jedyny plus - na mrozie piszczą bardzo mało... Pylą cholernie - felgi ciężko jest domyć :-zly NIE POLECAM!
-
Popatrz na markę ATE - miałem ich tarcze i klocki w Mondeo, zero pisku, zero korozji na tarczy (dobra powłoka tam, gdzie klocki nie pracują).
-
Nie radzę. Niestety tylko oryginały w przypadku tarcz mogą się sprawdzić. Przerabiałem temat, szarpanie kierownicą jest ogromne już po kilku tysiącach. Pomogła wymiana tarcz na org.
-
A co to są "oryginały"???
-
Oryginał - w opakowaniu i oznaczone logiem Jaguara (najlepiej z ASO)
OEM - część taka jak oryginalna, lecz bez oznaczeń Jaguara (najlepiej z pewnego źródła)
Zamiennik - część bylejakiego producenta (z bazaru)
-
W moim poprzednim jagu, x-typku miałem takie oryginalne części....koło dwumasowe....opakowanie ze znaczkiem jaguara....w opakowaniu ford.... oznaczenie na kole dwumasowym z logo motorktaft....Oryginalne amortyzatory ze znaczkiem jaguara to bilsteiny. W S typie EGR "oryginał" z serwisu za 1890 veleo "nieoryginał" figurujący jako zamiennik 1890....za pare też valeo.
Wychodzi na to że nawet Jaguar korzysta z bazarowych zamienników ;D
Rynek części...jest ciekawy.
-
To normalne, że każdy producent kooperuje z różnymi firmami, które specjalizują się w produkcji np. lamp, wtryskiwaczy, felg, klocków, tarcz, szyb ..... itd. etc... Na zlecenie producenta określone firmy produkują dla niego podzespoły spełnaijące określone wymagania techniczne, tłocząc na nich numer katalogowy danej części- jest to tzw oryginał. Nie wiem która firma produkuje tarcze hamulcowe do XFa na zlecenie Jaguara. Próbowałem szukać i znalazłem zamiennik do przodu firmy Zimmerman. Niestety okazało się to zupełną pomyłką, tarcze się wygięły po ok 2 tys km. Stop nie wytrzymał obciążeń termicznych powstałych podczas hamowania. Musiałem zamówić w serwisie. Na tył założyłem Boscha z klockami ATE, efekł: Twarde ATE wyżłobiły bruzdy w tarczach, w efekcie powierzchnia tarczy wyglądała jak fale Dunaju. Wymiana na oryginalny zestaw zamówiony w salonie rozwiązała sprawę. Takie jest moje doświardczenie z zaminnikami i oryginałami.
-
W necie znalazłem zamiennik tarcz i klocków z Brembo.
-
W necie znalazłem zamiennik tarcz i klocków z Brembo.
I jak te brembo ?....?????
-
Do modelu xf s ( 275km) eurocarparts pokazuje zgodność z średnica 326 jak i 355, zresztą nie tylko tam tak pokazuje, więc jakie wkoncu montować? Czy pasują i jedne i drugie? Ja o średnicy 355 z brembo nie znalazłem...
-
Nie pasują zamiennie - to są zupełnie inne klocki, zresztą średnica coś o tym mówi.
Łatwo je poznać organoleptycznie - przyjrzyj się jak wygląda twój zacisk hamulcowy i mocowanie klocków w gnieździe - łatwo zobaczysz różnicę i rozpoznasz co masz u siebie.
Popatrz na załączone linki - z katalogu EBC Redstuff.
http://www.ebc24.pl/index.php?ebcnumer=DP31912C (http://www.ebc24.pl/index.php?ebcnumer=DP31912C) - dla tarczy 355 mm
http://www.ebc24.pl/index.php?ebcnumer=DP31911C (http://www.ebc24.pl/index.php?ebcnumer=DP31911C) - dla tarczy 326 mm
Mój kocur z przodu ma tarcze 355 - a nie jest to wersja S, tylko 241 KM.
-
Znalazł ktoś 355 z brembo?
-
Do 3.0 d 241 KM montowano tarcze 326 mm i 355 mm /mój ma 326 mm/ ,zdarzają sie 355 w 211 KM oraz 326 w 275 KM nikt nie zna klucza jakim się fabryka kierowała.Jak sie nie chcesz brudzić i mierzyć to w ASO po 6-ciu ostatnich cyfrach VIN-u ci podadzą jakie masz.
-
witam forumowicze
mam takie pytanko bo wiadomo jest, że ktoś dla jaga na linię produkcyjną
dostarcza te tarcze i klocki nie wiecie może, która z firm to robi?
Co sądzicie o tarczach i klockach textar?
-
Klocki TRW uzywane na linii to TRW.
Tarcze sprawdze jak bede mial chwile.
-
Nie wiem jak tarcze, ale klocki Boscha to lipa... Założyłem takie do auta (akurat Vivaro) i do końca jestem z nich niezadowolony :-zly Od początku piszczały przy hamowaniu - sprzedawca wmawiał mi, że się ułożą to przestaną (były założone na nowe tarcze).Niestety tak się nie stało i piszczą do samego końca. Jedyny plus - na mrozie piszczą bardzo mało... Pylą cholernie - felgi ciężko jest domyć :-zly NIE POLECAM!
A czy sprawdziłeś czy to nie były przypadkiem kocki metaliczne zamiast ceramicznych? Metaliczne potrafią sobie piszczeć długo.
-
Teraz na tył zakładałem klocki Brembo z czujnikiem A.B.S. i tarcze Trw zrobione 10 tkm średnica 326mm - jestem zadowolony
Stare byly jeszcze om. Z przodu mam 355mm klocki Brembo i tarcze Trw - 30tkm zrobione i są proste a jeżdżę po hitlerowskich autostradach ile fabryka dała. Wie ktoś może czy są różnice między amortyzatorami w xf 3.0 d 275 KM sedan / kombi ? U mnie tył jest na poduchach, przód normalne amory. Patrzyłem i jest duża rozbieżność cenowa od 300-980zł czym się różnią ? Osadzeniem wysokości podstawy sprężyny ?
-
Ja trochę zabawy miałem zaraz po zakupie kota. Na pierwszy odstrzał poszły gumy dolnych wahaczy z przodu. Potem gumy amortyzatorów z tyłu + stabilizatory z tyłu. Do tego z tyłu tarcze i klocki. Padło na TRW tarcze + klocki Brembo. Bardzo fajnie się sprawują. Niestety po tych zabiegach pomimo znaczącej poprawy przy prędkości powyżej 100km/h odczuwa się lekkie wibracje na kierownicy i wraz ze wzrostem prędkości ma wrażenie że ani się nie nasila ani nie zmniejszają te wibracje. Czyżby jeszcze tarcze z przodu do wymiany, czy może jednak jakieś gumy jeszcze lub wał napędowy? Ktoś ma jakieś sugestie?
-
A przy hamowaniu telepie kierownicą ? Jeśli tak to tarcze. Może opony nie wyważone ? Jeśli opony to telepanie zaczyna się przy 110-150km/h potem zanika. Wał bije przy puszczeniu pedału gazu i dodawaniu i raczej cała buda wibruje. Skontroluj przednie amortyzatory i przednie wachacze - banany. Napisz co i jak
-
Wibrację odczuwam podczas jazdy i przy hamowaniu. Chyba kolejnym krokiem będzie wymiana tarcz z przodu. Jak organoleptycznie można sprawdzić obecne tarcze czy są do wymiany?
-
Miernik zegarowy i mierzysz bicie.
-
Tarcze sprawdzone. Wszystko ok.
Teraz będzie doważanie kół (jak znajdę magika) i wymiana amortyzatorów.
Jak to nie pomoże to regeneracja zacisków hamulcowych.
-
W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana tarcz i klocków z przodu. Jaguar XF 2.7 2009 rok.
Patrzyłem na tarcze Bosch właśnie, ale słyszałem, że są nie najlepszej jakości.
Co byście polecili?
Jazda zwykle po mieście.
Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka
-
Koledzy polecali tarcze TRW i klocki Brembo. Kupiłem, zamontowałem i jestem zadowolony.
-
Na przód tylko oryginał, każda inna pognie się. Chyba że jazda emerycka wtedy może być.
-
Tylko tarcze OEM i najlepiej z oryginalnymi klockami. Szkoda nerwów i kasy. Dzwoń do sklepu V 12.
-
Jazda może nie emerycka, ale 200km/h też za często po mieście sie nie jeździ.
Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka
-
Witam czytam opinie o tarczach i klocka. Czeka mnie wymiana. Czemu polecacie tarcze ate a klocki brembo. Nie lepiej ate komplet? Pozdrawiam