FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: slawko w Styczeń 26, 2014, 17:40:01 pm
-
witam!! mam mały problem przy zimnym silniku chodzi on cichutko bez zadnych zastrzezen ale juz po rozgrzaniu słychac klekotanie jakby zaworu.miał ktos podobny problem?? wydaje mi sie ze jest to luz na zaworze czy moze miec na to wpływ olej?? kupiłem niemiecki mobil.
-
Najlepiej byłoby pewnie, gdybyś to nagrał, wtedy łatwiej byłoby Tobie pomóc. Nie wydaje mi się, żeby były to zawory, bo przed zakupem dowiadywałem się o to w serwisie, typowej regulacji nie ma, trzeba kupić zestaw płytek i do każdego zaworu dobierać oddzielnie, masa roboty i kosmiczny koszt, ale podobno nie mieli jeszcze takiego przypadku ;) jaki masz przebieg i jakie są parametry oleju który wlałeś? :) zakładam, że masz też 3,0 V6, ponieważ nie wiem, czy w V8 jest tak samo ;D
-
olej wlałem mobila5w40 ale z niemiec 5l 100zł. stukot pojawia sie po rozgrzaniu silnika podczas jazdy jak sie wychłodzi to nie słychac klekotania. silnik 3.0v6 174 tys przebiegu
-
może być duży kłopot- panewki jak u mnie...
nie życzę
-
Chyba nie ma po co kolegi straszyć, że to panewki, jeśli przebieg 170 tys jest prawdziwy to prawie niemożliwe ;) tak jak pisałeś Sławko spróbuj wymienić olej, może tamten to faktycznie był jakiś shit ;D
-
odgłos dochodzi wyrazie z gory po lewej stronie jak otworze maskę i zawsze po rozgrzaniu.
-
olej "z niemiec" brzmi podejrzanie - no i powinien chyba byc 5W30 i spełniac fordowskie normy...
-
witam!! problem rozwiazany :) wymieniłem olej na półsyntetyczny castrola 10w40 kupiony w normalnym sklepie a nie jakas taniocha z niemiec ktorej nie polecam. autko chodzi cicho po rozgrzaniu i nie słychac zadnych zaworów. :-super
-
Kolego wlanie gęstszego oleju tylko tymczasowo załatwi temat... problem nadal Ci pozostaje... olej o lepkości 10W40 jest niezalecany przez producenta, prawidłowa lepkość oleju do s-type 3,0 V6 to 5w40 albo 5w30. Poniżej masz link do tematu o oleju:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22997.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22997.0.html)
Jak na mój gust to jeżeli na zimnym silniku stuków nie ma (olej jest gęsty), a na ciepłym są (olej jest dużo rzadszy), to problem leży po stronie luzów zaworowych (do ustawienia) ,albo panewek... nie chciał bym Cię martwić ale takie objawy raczej świadczą o przebiegu sporo wyższym niż te 174 tyś. (raczej ze 100 tyś. więcej)... albo przez te 174 tyś. był mocno eksploatowany...
-
Faktycznie, jeśli przez wlanie gęstszego oleju auto "ucichło" zwiastuje to głębszy problem. Mój ma na dzień dzisiejszy 147k km olej 5W30 i chodzi cichutko. Regulacja luzów tylko za pomocą płytek, masakra kosztowa, poczytaj, bo sam przed zakupem na wszelki wypadek się dowiadywałem, panewka, to samo, w związku z tym lepiej się zastanowić nad dalszym działaniem...
-
wyraznie stukał jeden zawór a olej po spuszceniu z silnika był rzadki jak woda
-
Powielam zdanie kolegi bartnik najlepiej kupić olej forda formuła f 5w30 on spełnia specyfikacje tego silnika i spokój. Mój ma 139 tys. Km oryg. i chodzi cicho nic nie stuka.
-
a jakie moga przyczyny zalania sielnika olejem 10w40? przejechałem ok 5 tys i nic sie nie dzieje :-A
-
W lecie nie powinno się nic stać, ale w zimie olej będzie wyraźnie gęstszy na zimnym silniku i przez chwile po uruchomieniu nie bedzię smarowania. Resztę sobie sam dopowiedz.
Tu widać na czy polega różnica:
https://www.youtube.com/watch?v=6YtGsfe-CwU (https://www.youtube.com/watch?v=6YtGsfe-CwU)
w wysokich temperaturach 5w40 i 10w40 powinny się tak samo zachowywać. Różnica jest w niskich temperaturach
Dlatego w Polsce skoro są temperatury od -30 d0 +35 polecany jest 5w40
-
dzieki za odpowiedz ale ja mam castrola i widze ze jest rzadki :)