FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: teofilb w Styczeń 23, 2014, 00:01:59 am
-
Witam ! Po rocznym spokoju-problem. Od 2 tygodni wskazówka temperatury staje na 70 a co około 200 km. traci moc i włączają sie wentylatory. Wymieniłem obydwa termostaty "duży" i "mały". I nic ! Jak włączą się wentylatory i spadnie moc to staję i wyłączam silnik, odpalam i jest O.K. Temperatura przez 3-4km wzorcowa i znów opada do 65-70 stopni. Czy może ktoś z kolegów coś podpowiedzieć bo w salonie w Belgii mówią w każdym co innego a najlepiej kupić od nich XF-a na gwarancji i problem zniknie ;).Z góry dzięki za jakąś wskazówkę :-thank
-
O ile nie masz zapowietrzonego układu chłodniczego, to przyjrzałbym się czujnikom temperatury i ich stykom elektrycznym. Komputer z nich pobiera info o temperaturze silnika, jeśli straci odczyty, to wchodzi w, nazwijmy to, tryb bezpieczeństwa... którego elementem jest włączenie wentylatorów chłodnicy.
Coś w stylu "nie wiem, co się dzieje, ale lepiej włączę wiatraki, żeby przypadkiem się nie przegrzał" ;D
-
Witam a jak straci moc i wdusisz mu pedał gazu to przechodzi w tryb awaryjny? czyli zapala sie kontrolka od świec?
-
Jak duszę gaz to ledwo jedzie ale wszystko na pulpicie jest o.k. Zatrzymam wyłączę auto na 2 sekundy i zaraz po uruchomieniu silnika wentylatory się wyłączają i przez jakiś okres znowu temperatura jest w okolicy 90'. Na autostradzie wacha się między 70-90 zależy od humoru,chłodnica po dłuższej jeżdzie zimna .
-
Masz diesla, chłodnica może być zimna...
Sprawdź poziom płynu chłodniczego, gdy silnik jest zimny, potem gdy ma temperaturę nominalną (i wciąż pracuje dobrze) i gdy nagle temperatura spadnie. Co do temperatur, to możesz mieć do wymiany termostat, najlepiej wymienić oba.
Pamiętaj o czujnikach temperatury silnika.
-
Dzięki Jawe, sprawdzę jutro jak mówisz a co do termostatów to w ostatnią sobotę wymieniłem dwa-"duży" i "mały" i objawy takie same czyli mam zapas termostatów. :-10pointsWiem,że jak wstawie do garażu Jaga to zrobią,wymienią pół auta ale znajdą i póżniej mówią tak jak wyżej pisałem,że lepiej na raty kupić od nich nowego XF-a, taniej wyjdzie !
-
I jeszcze jedno - dekielek zakręcany na zbiorniczku wyrównawczym ma na górze zaworek ale u mnie chyba padł bo sprawdzałem i w żadną stronę nic nie przepuszcza. Ważne to czy nie?