FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: keypek9215 w Styczeń 08, 2014, 09:10:23 am
-
Witajcie ponownie !!!
Mam problem w moim jagu ... Chodzi o stuki w tylnym zawieszeniu . Stuka na naszych drogach praktycznie zawsze gdy jeżdżę po nierównościach i nie mówię tu o wjeździe na krawężnik bo wtedy to już masakra... Byłem na szarpankach dla ciężarowych i nic mi nie wykryto nie widać nigdzie luzów . na początku podejrzewałem amortyzator ale poszperałem trochę i wyczytałem że są to typowe objawy na wybite mocowania amortyzatora . Czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie tego bez rozbierania ? Czy muszę rozebrać zamontować i dopiero się okaże czy to to ?
-
Ze sposobów zdiagnozowania bez rozbierania to przychodzi mi do głowy tylko taki cudak co na stacjach diagnostycznych badają amortyzatory. Jeśli wybite mocowania to powinno być słychać na tym cudaku...Ale jeśli na szarpaku nic nie wyszło to na 99% mocowania amortyzatorów bądź sam amortyzator...Rozbierz to jak najszybciej, bo wyrąbie ci otwory w górnych blachach mocujących amortyzator do nadwozia...
-
A ten cudak o którym mówisz to nie czasem ta rynienka na koło i co się tak "telepie" góra dół ?
-
dokładnie , to ten cudak ;) Ten co bada amplitudę drgań amortyzatora
-
Prawdopodobnie właśnie te mocowania. Na szarpakach to nie wyjdzie, tak samo przy kontroli amortyzatorów.
Musisz rozebrać, ale nawet nie ma z tym większych problemów, podnosisz auto, odkręcasz koło i wykręcasz całego amora ze sprężyną, jedna śruba na dole i 4 u góry. Wychodzi bez problemu.
-
Cześci juz zamówione ;) Jak zrobię to dam znać czy to było to ale rozważam jeszcze zewnętrzne łożyska wahacza ale to by raczej wyszło na szarpankach ...
-
Dobrą metodą diagnozowania zawieszenia jest intensywne bujanie samochodu na boki.Dwóch ludzi opierając się o samochód na wysokosci rynienek dachowych intensywnie buja samochodem,a trzeci osłuchuje zawieszenie,przydatny bywa stetoskop samochodowy lub dotykanie części zawieszenia.Łatwo można w ten sposób zdiagnozować łączniki stabilizatora i mocowanie amortyzatorów.sposób prosty i skuteczny.
-
Tak akurat też badałem i nasłuchiwałem :) Fakt faktem nie macałem części ;D