FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Chawka w Styczeń 03, 2014, 17:37:56 pm
-
Panowie, jak wygląda u was kwestia siły z jaka działa wspomaganie? Kupiłem ostatnio drugą xj40 i można kręcić kierownicą jednym palcem. O ile na parkingach spoko, o tyle nie bardzo jeżeli chodzi o większe prędkości. Sila z jaka działa wspomaganie nie zmienia się w ogolę.
W drugiej sztucę na 17 calowych felgach i oponie 235 trzeba się trochę nakręcić. Ale przy dużych prędkościach jest o wiele bardziej przewidywalne.
Chciałbym dowiedzieć się jak ma się ta sprawa w waszych kotach.
Pozdrawiam
-
U mnie na oponach 225 chodzi normalnie... Czyli lekki opór i tyle a nie jak w amerykańskim krążowniku ze jednym palcem i cieżko jechać miedzy liniami.
-
W moim kocie chodzi leciutko , ale jednym palcem nie da rady kręcic np. na parkingu . Przy prędkości powyzej 140 km/h mam wrażenie jakby był nieco wiekszy opór na kierownicy , ale to akurat dla mnie jest bardzo pomocne , bo łatwiej zapanowac mi nad autem na wybojach .
-
Właśnie o to mi chodzi. tutaj na autostradzie kierownica również chodzi leciutko, przy agresywniejszej jeździe nie jest to pomocne.
W drugim kocie natomiast jest tak jak imo powinno być.
Ma ktoś pomysł jak to zniwelować ?
-
zmień koła na mniejsze i będzie ok
mój stoi na 18' i też na postoju ciężko się kręci
-
Właśnie chodzi o to, że wspoma pracuje za lekko ;)
-
W XJ40 jest zwykłe wspomaganie, bez żadnych servotroników i innych tego typu wynalazków. Jeżeli działa zbyt mocno to prawdopodobnie wskazuje to na uszkodzenie pompy, a dokładnie przytarty zawór regulacyjny który się nie otwiera przy wyższym ciśnieniu przez co wspomaganie działa zbyt mocno.