FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Szymon R129 w Grudzień 30, 2013, 17:27:48 pm
-
Witam
Od pewnego czasu mam maly problem z mojim kotem , jakis czas temu po dosc ostrej jezdzie pekł mi wąż od chłodnicy oczywiscie jag zostal odrazu zabrany na warsztat i zrobiony.Ale pojawił sie problem i teraz co jakis czas musze dolewac wody zdeminalizowanej/koncentratu poniewaz zaswieca mi sie czerwona kontrolka od chlodnicy , dodam ze plyn nigdzie nie ucieka poniewaz pare razy sprawdzalem wkladajac karton pod kotka.Moj tata twierdzi ze moze sie odpowietrzac uklad , poniewaz kotek nie grzeje jak kobieta w lózku :-super ale raczej tak srednio na jeża :-V wczoraj znowu dalalem z 200 ml koncentratu i 200 zl wody zdeminrealizowanej i dzis po dluzszej jezdzie :-A znowu zaswiecila mi sie kontrolka i w zbiorniczku bylo z 1-2 mm pod MIN i teraz pytanie czy ktos sie spotkal z podobnym problemem , co moze byc przyczyna ??????
z gory :-thank pozdro :-tylko
-
Rozumiem, że masz model x308?
Jeśli tak to zakładając, że silnik pracuje prawidłowo i uszczelka pod głowicą jeszcze jest, to sprawdź rurki odprowadzające płyn przy zbiorniczku wyrównawczym. Dolna powinna, iść do chłodnicy, górna powinna iść w stronę błotnika, aż do zderzaka gdzie znajduje się zbiornik atmosferyczny. :-V
-
Mam x300 3,2 97'
-
1) Zobacz czy na pompie wody nie masz luzu może to być pompa a później powietrze roznosi to
2) Uszczelka pod głowica ale jeśli to to byś widział w zachowaniu silnika
Ja bym zaczął od pompy i sprawdzenia węzy.
-
A utrzymuje się wysokie ciśnienie?
-
Jesli chodzi o silnik to pracuje rowno , zawsze odpala na dotyk , no i przy depnieciu czuc 200 Km a nie zamulone 150 :-V Nic ide sprawdzic i wpolerowac kotka bo dzis sylwester i paru znajomych zawoze/odbieram z imprez wiec jag musi sie prezetowac :-tylko
Dam znac jesli znajde winowajce :-W
pozdrawiam i zycze wszystkim milej zabawy dzisiaj (rownież kierowca :-za)
-
Ściągnij z netu płytę z instrukcjami do Jaga są na niej instrukcje SRO, które opisują jak należy odpowietrzać układ i co z nim może się dziać jak się źle odpowietrzy. Proponowałbym zassanie wszystkiego (tj. całej płyty CD1) bo może trafisz na inne rozwiązanie. Pompa zanim padnie to hałasuje. Jedyne co może w niej paść to łożysko, wirnik zużywa się w drugiej kolejności od padniętego łożyska. Na tym forum jest dyskusja na temat zawartości płyty z instrukcjami, polecam.
http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-14/jaguar-technician-information-system-jtis-download-4172/ (http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-14/jaguar-technician-information-system-jtis-download-4172/)
-
U mnie uciekal plyn przez przewody ktore ida do nagrzewnicy. Na poczatku nie wiedzialem i podejrzewalem chlodnice, uszczelke itd. Wszystko zostalo sprawdzone az sie okazalo ze to (na szczescie) tylko sparciale przewody. One sie dobrze kryja (w xjr'rze) wiec ciezko bylo ich stan zauwazyc.