FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: !ADi! w Grudzień 30, 2013, 16:55:27 pm
-
Witam,
Niestety mam problem z katalizatorem, mianowicie:
1) podczas diagnostyki komputerowej wykryłem błąd P430
2) szarpanie podczas osiągnięcia właściwej temperatury silnika (tylko przez jakiś czas i znowu jest ok, chociaż znajomy twierdzi, że jest trochę za słaby, ale nie szarpie)
3) podczas wspomnianego szarpania występuje drżenie wydechu i spowodowane tym burczenie.
Przepraszam, że powtarzam temat ale to co czytałem do tej pory sprowadza się do włożenia emulatorów. NIE CHCĘ ŻADNYCH EMULATORÓW :-tylko
Zwracam się do forumowiczów z prośbą o wypowiedzenie się na temat tej diagnozy oraz cenę i dostępność katalizatora. Czy ktoś wstawiał jakieś czy cokolwiek co nie jest związane z emulatorami. Czy warto wsadzić ewentualnie używany? Może ktoś taki posiada z jakiegoś rozbitka przykładowo, oczywiście sprawny.
Pozdrawiam wszystkich i serdecznie proszę o wypowiedzi.
-
Zadzwoń do serwisu, tam powiedzą Ci cenę, ale chyba coś koło 3 tysiące za jeden, albo mniej, możesz w google wpisać i w jednym sklepie zapytać o dostępność tej części, jeżeli chodzi o używany, to ja bym sobie darował taki zabieg, po co wymieniać coś dwa razy i później się męczyć, wymienisz raz na nowy i zapominasz o tym.
-
Znalazłem coś takiego. Może jakieś opinie na ten temat? Trochę niska cena pytanie czy nie podejrzanie niska?
http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-S-TYPE-Catalytic-Converter-Exhaust-90888H-2-5-ltr-3-2002-6-2005-/390680062412?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5af658a9cc (http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-S-TYPE-Catalytic-Converter-Exhaust-90888H-2-5-ltr-3-2002-6-2005-/390680062412?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5af658a9cc)
Kolejnym wyjściem na który interesuje mnie Wasza opinia to sprawa firm, które przynajmniej nazywają się specjalistycznymi zajmującymi się wymianą wkładów katalitycznych oczywiście przypisanych konkretnie do danego auta?
-
tak jak kolega napisał, używany lepiej sobie darować, a nie do końca jestem sobie wstanie wyobrazić w jaki sposób można zregenerować katalizator tak, aby spełniał swoje zadanie na podobnym poziomie co nowy. W związku z tym jeśli nie oryginał, to tylko zamiennik, aby się na stałe pozbyć problemu :(
-
OK...Regeneracja polega na wymianie wkładu myślę, że mogłoby to zdać egzamin bo zazwyczaj firmy które się tym zajmują są zakładami tuningowymi i po rozmowach telefonicznych jestem w stanie uwierzyć, że jest to skuteczna alternatywa tylko boję się jednego - mianowicie nie mam dobrych wspomnień z obcowaniem z mechanikami wszelkiego typu (jeszcze nie zdążył o mi się żeby wszystko było solidnie zrobione po jakiejkolwiek wizycie w warsztacie specjalistycznym, serwisowym bądź polecanym przez znajomych) dlatego na pewno skłaniam się do kupna nowego i wymiany samemu.
Tylko proszę o jedną informację: bank 2 która to strona, który katalizator powiedzmy patrząc z pozycji siedzącego kierowcy.
-
(http://www.bluejag.co.uk/images/engine/XTypeEngineLayout.png)
-
Da się zregenerować katalizatory, co prawda ja nie robiłem, ale mam auto (406 coupe V6) które miało robioną regenerację przez poprzedniego właściciela. Od 2 lat działa i nie wyświetla błędów.
-
Witam po raz kolejny.
Mam jeszcze jedno pytanie może głupie ale w myśl zasady kto pyta ten znajdzie...
No więc tak czy w silnikach o pojemności 3.0 V6 jest taki sam katalizator jak w 2.5 V6, czy mogę wsadzić od 3.0 i pozbede się klopotu? Bardzo by mi to ułatwiło sprawę.
Pozdrawiam.
-
Podsumowując wątek. Nowy kat zamontowany i po problemie.
-
Z tego co mi wiadomo to każdy silnik ma swój odrębny katalizator. Nie mówię, że nie pasują, ale mogą mieć inne wartości pracy.
-
Parametry katalizatora są przypisane do norm jakie mają spełniać spaliny. Ale zgodzę się, że pewności nigdy za wiele, a do tego nikt tak na prawdę nie potrafił mnie zapewnić o tym fakcie, dlatego jest nowy dedykowany do tego konkretnego silnika.