FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Nocny Marek w Grudzień 09, 2013, 16:00:14 pm
-
Dzień dobry,
dzisiaj spotkało mnie wieeelkie rozczarowanie. Bez żadnego ostrzeżenia (w postaci stuków, pisków itp.) przestał działać mechanizm szyby. Gdy naciskam przełącznik, słychać lekkie stuki i nic więcej się nie dzieje.
Czy jest jakieś typowe uszkodzenie powodujące takie objawy?
Pozdrawiam,
Marek
-
Odgrzewam. To samo. Nagle szyba przestała działać. Słychać chęć pracy silniczka, ale szyba ani drgnie. Bez demontażu tapicerki drzwi się nie obejdzie. ::)
-
Kociarze, otóż po zdjęciu tapicerki i rzecz jasna połamaniu klipów, przepsikaniu electrocleanerem kości modułu sterowania drzwi szyba zaczęła pracować. Do czasu... Na grupie facebookowej zagraniczni koledzy proponują w tym przypadku zrobić HARD RESET poprzez zrobienie krótkiego zwarcia odkręcając minusową klemę i dotykając nią dodatniej na aku. Zanim jednak spróbuję, wolę się upewnić czy aby to jest właściwy sposób. Piszą również, że po tej operacji skrzynia adaptuje się na nowo podczas pierwszej trasy. Tak więc czy ktoś stosował tego typu reset? Może się wypowiedzieć w temacie?
Pozdrawiam
Tomek
-
Rozumiem, że masz X300?
Taką procedurę z klemami ludzie czasem stosują jeśli mają problem z immo.
W moim odczuciu na Twój problem bardziej pomoże rozebranie przełącznika szyby i wyczyszczenie styków, oraz upewnienie się czy na płytce nie ma zimnych lutów.
-
co do samego hard resetu (jak to okreslasz) to robiłem. Na okno to nie pomogło, u mnie bez rozbierania drzwi się nie obejdzie. Obstawiam przycisk. Mam nadzieję że nie jakaś większa niespodzianka. Ja robiłem tgen reset po montażu zestawu TransGo właśnie żeby skasować adaptację skrzyni.
-
Na okno to nie pomoże, gdyż tam jest bardzo prosty układ na przekaźnikach.
Możliwości pojawiania się problemu są właściwie następujące:
-konektory męski i żeński we wtyczkach do przełącznika nie łączą lub są zaśniedziałe/brudne - można spróbować je delikatnie podgiąć, wyczyścić
-styki w przełączniku zaśniedziałe - rozebrać przełącznik i przeczyścić, dobrze się sprawdza gumka plus alkohol izopropylowy (lub denaturat), ew. delikatny papier wodny
-zawiesza się któryś z przekaźników w przełączniku - rozebrać i wymienić przekaźnik
Szyba pobiera dość dużo prądu, więc słabe/kiepskie kontakty praktycznie uniemożliwiają załączenie przekaźników.
-
Dzięki za podpowiedź. U mnie objaw jest taki że przycisk w drzwiach pasażera jej nie opuszcza, ale podnosi. Sterowanie od strony kierowcy rusza szybą pasażera w górę i w dół bez problemu. Obstawiam przycisk, mam już przygotowany używany na wymianę ale wcześniej oczywiście sprawdzę i przeczyszcze styki. Czekam z rozbiórka bo chce najpierw kupić kolki do boczka. Cześć jest już połamana, a jak będę rozbierał to chciałbym to złożyć porządnie. Tylko muszę znaleźć źródło tych kołków...
Hard reset czytałem że pomaga na restart modułu komfortu jak np z jakiegoś powodu okna przestają się zamykać / opuszczać (nie pamiętam dokladnie) na raz po jednym "kliku" przycisku na drzwiach. Po resecie trzeba je tego "nauczyć".
-
Jeśli jest tak jak piszesz, również rozpoczął bym od przełącznika. Mógł też paść przekaźnik w przełączniku od opuszczania szyby,ale to mało prawdopodobne.
W temacie spinek proponuje kontakt ze sklepami czesci, np. na dole strony jest reklama, tylko nie wiem czy ktoś na miejscu będzie je miał
Przezroczysta tulejka montowana w poszyciu drzwi - AGU2388J
Czarna spinka/kołek montowany w tapicerce drzwi - KZC100007
-
piorek, jeszcze raz dzięki za cenne wskazówki
-
Rozumiem, że masz X300?
X308. Chyba są inne klipsy niż te co wyszczególnione niżej?
Taką procedurę z klemami ludzie czasem stosują jeśli mają problem z immo.
W moim odczuciu na Twój problem bardziej pomoże rozebranie przełącznika szyby i wyczyszczenie styków, oraz upewnienie się czy na płytce nie ma zimnych lutów.
Z immo problemów nie ma, z pilotami do centralnego już jak najbardziej - Wg różnych instrukcji piloty amerykańskie mają 2xCR2016, europejskie 1xCR2032, oba konfigi nic nie dają, jakby coś zdechło.
Nie mniej będzie trzeba zaopatrzyć się w nowe kołki i próbować coś poradzić.
-
X308. Chyba są inne klipsy niż te co wyszczególnione niżej?
Jeśli chodzi o X308 to czarne spinki mają numer KTD300003 (mam kilka - zapraszam na priva).
Przezroczyste tulejki są te same co w X300 czyli AGU2388J.