FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jas w Luty 25, 2009, 11:12:45 am
-
Mam s typa 3 litrowego w automacie !
Olej zmieniam średnio co 30 tyś km auto teraz ma przejechane ok150.000
i jak jest rozgrzany po dłuższej jeździe jak wbiję D to 1- szy bieg nie od razu wskakuje tak trochę szarpie tak samo wsteczny kilka razy nie chciał przełączyć z 3 na 4 tylko trzymał obroty , zrobił tak parę razy i cisza normalnie chodzi ! o co to chodzi ?
kontrolka od skrzyni też się zapala ale czasami a potem gaśnie !
Chyba że olej ? leję DX III wg. spec. forda Tj. Mercon V (jest to samo niby).
Kurcze i nie wiem czy to sprzęgło hydrokinetyczne pada , czy może ta rozdzielnia oleju nad miską ? , czy może tarczki w środku ?
Chyba że ona ma jakiś sterownik gdzieś ale u karlika powiedzieli że nie ma , to już nie wiem !
Jak byście coś wiedzieli proszę o pomoc !
-
wiem, ze u mnie padlo kiedys cos co nazywa sie "konwerter", na poczatku szarpalo przy przerzucaniu lewarka na D, a pozniej bylo coraz gorzej, az zaczal jezdzic na trzech biegach i koniec koncow musialem oddac do naprawy.
-
hej mam podobny problem ze skrzyna tez w automacie 3.0 tylko mi sie dodatkowo zacina z "P" jak chce przezucic na"D" ale tylko wtedy jak stoje na pochylej drodze i nie zaciagne recznego
-
domisup, jesli zaparkujesz pod katem i nie zaciagniesz recznego, na pewno po wrzuceniu P i puszczeniu hamulca czujesz, jak autko troche sie stacza, w tym momencie z tego co mi wyjasniono "zeby" w skrzyni wskakuja w inne miejsce. Wiem o czym mowisz, bo sam sie z tym spotkalem u siebie. Najlepsza rada to zostawiac na recznym:)
-
Kuba prawdę rzecze, według mnie to norma.
-
Jak sie nie mylę masz eske z 2001 czyli przed liftem...... ręczny zaciągasz sam. Prawdę powiedziawszy miałem podobny objaw ale jeszcze w peugeocie 405 (automat) i było to związane z katem parkowania, autko po prostu "zacinało" się i nie dawało zmieniać położenia jak była obciążona skrzynia
A co do esa po lifcie ręczny jest zaciągany automatycznie przy przerzucaniu na "p" ale za to zima masz inne problemy........
-
Co wam mogę powiedzieć o Automacie hmmmm
Ja swojego sam naprawiałem i rozkminiłem temat a mianowicie:
1. Kiedy przełącza tylko do 3 biegu włącznie tzn . nagle wskakuje w tryb awaryjny
to może być sterownik albo spalone tarczki na biegu (ja tak miałem )
także najpierw trzeba zmienić sterownik a jak to nie pomoże to trzeba zajrzeć do środka ! te skrzynie to prościzna !!! komplet pasów tj. 300 pln brutto , komplet tarczek na całą skrzynię 430 Pln brutto na całą skrzynię , regeneracja sprzęgła 600 pln brutto ! czyli za całą nową skrzynią wychodzi nam przy własnej robocie równo 1330 pln brutto i mamy wszystko nowe !!! nie z angika i wiem ile pochodzi !!! przynajmniej 100 tyś dziarania! WW części potrzebne do samodzielnej naprawy można kupić u Sentyrza w Krakowie ! Polecam
Także temat zamknięty skrzynia 5N55 posiada zamienniki np. choinka jest i pasuje z forda scorpio tudzież EXPLORER 99 niektóre części !!! ale ta choinka co nawala pasuje i jest taka sama !!! używka 300 pln jak by się wam spaliła !!!
Pozdrawiam