FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: szczerkos w Grudzień 03, 2013, 01:42:41 am
-
Witam, mam problem z moim kociakiem, chodzi o X-Type 2.5V6 z 2003r. Otóż problemem tym jest ogrzewanie, a raczej jego brak-mianowicie auto zaczyna grzać dopiero jak się porządnie rozpędzę, w miejscu nie ma opcji, żeby cokolwiek grzał. Idzie zima, wiec nie mam zamiaru czuć się jak w jakimś pseudoaucie, tylko normalnie użytkować :) Autko było na "przeglądzie", podłączany nawet do komputera-filtry wymienione, komputerkiem sprawdzone, wg mechaników żadnego problemu nie ma. Tylko kur... czemu nie grzeje w miejscu? Byłem dziś w kinie, właśnie wróciłem, funkcja DEF powinna odmrozić szybę raz dwa, tak? A tak się nie stało, zanim coś się ruszyło musiałem przejechać na zaparowanych i lekko podmrożonych szybach spory kawałek. Gdy stałem w miejscu z nawiewów przy włączonym HI zapieprzało przezimne powietrze, a para ani szron z szyby nie schodziły. Czekałem tak 10minut.
Nagrzewać się zaczyna jak silnik się porządnie dogrzeje (no to ok), czyli po jeździe przez około 20 minut. 20 minut jadę jak w lodówce.
Druga sprawa, czasami jak jadę to nagle słyszę takie pstryknięcie i czasami gasną zegary i się wyłącza nawiew-mechanicy również nie znaleźli przyczyny tego czegoś, twierdzą, że wszystko jest ok.
Liczę na pomoc, bo już nie wiem co robić, jeżdżę tylko i wydaję kasę, a żadnego mądrego nie ma, coby chociaż poradził z tym ogrzewaniem :-nie
PS. I jeszcze jedno, kupiłem go już z LPG i ostatnio na przeglądzie (jakieś 3 miechy temu) wyskakiwał błąd P1000. Pytam z ciekawości bo parę dni temu już go nie było, tzn. mechanik mówił, że nie ma żadnych błędów..
-
Wpisz w wyszukiwarke forum P1000
-
Tak to juz znalazlem, bardziej interesuje sprawa z ogrzewaniem, wlasnie wysiadlem z auta-20minut lodowka totalna, pod koniec trasy zaczal grzac.
-
A jak temp cieczy w ukladzie chlodzenia?
-
Hmm - nie wiem jak to wyglada w jaguarze bo jeszcze nie znam go tak dobrze ale opis pasuje do:
1. Padniety termostat - nie otwiera tzw dużego obiegu lub raczej otwiera przy zawyzonej temperaturze (najbardziej prawdopodobna opcja)
2. Instalacja LPG wstawiona w złym punkcie układu chłodzenia - płyn chłodniczy nie cyrkuluje jak powinien
3. Zapowietrzony układ - zwłaszcza nagrzewnica - trzeba byłoby poszukac odpowietrzników i na dzialającym silniku pozbyc sie powietrza
-
Może masz źle podłączony reduktor lpg do nagrzewnicy. Reduktor musi być wpięty w oba węże od nagrzewnicy. Jeżeli gazownik przeciął jeden wąż od nagrzewnicy to objawy będą właśnie takie jak u Ciebie. Czy auto szybko się przełącza na gaz? Przy dzisiejszych temperaturach w 3 minuty czy w 20?
-
Dzięki za odpowiedzi Panowie. Auto przełącza się na gaz właśnie po tych 15-20 minutach przy tej temperaturze około zera. Wychodzi na to, że będę musiał jechać do tych matołów co LPG zakładali (Instal-Gaz w Poznaniu, tam też robię przeglądy) i im przekazać to co tutaj pisaliście.
A i dziś wyszła kolejna śmieszna sprawa (ja już nie mam siły) - jak zamykam drzwi to słychać takie piszczenie, jakby się guma ocierała czy coś :-nuts
Pozdrawiam!
-
ewidentnie reduktor wpięty przed nagrzewnicę. Nagrzewnica dostaje schłodzoną wodę przez reduktor. Dopiero jak się rozpędzasz i reduktor gorzej wyrabia termicznie ro za nim woda robi się cieplejsza i masz grzanie.
Wejście do reduktora powinno być z trójnika przed nagrzewnicą, wyjście w trójnik za nagrzewnicą
pozdrawiam