FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: discus9 w Listopad 21, 2013, 19:23:37 pm
-
Pamiętajcie,błąd czujnika spalania stukowego nie oznacza,że on jest uszkodzony.Może to oznaczać kłopoty z paliwem(czujnik położenia przepustnicy itp.)lub zakłócony przepływ informacji do komputera samochodu.Wystarczy psiknąć "kontaktem"lub innym płynem przewodzącym do każdej wtyczki,w wielu przypadkach problem znika.
Oto jak dostać się do czujnika;
(http://imageshack.us/a/img10/7841/o1tv.jpg)
Po zdjęciu plastikowej osłony silnika,odkręceniu pokrywy filtra widoczne przewody gazowe.
(http://imageshack.us/a/img855/958/q0ji.jpg)
Po zdjęciu pokrywy filtra i wyjęciu go zobaczymy dwie śróby,które należy odkręcić i pojemnik filtra wysunąć w górę.
(http://imageshack.us/a/img713/7831/d941.jpg)
Odłączamy przewód powietrzny oraz inne przewody i wtyczki;
(http://imageshack.us/a/img843/4788/lqct.jpg)
(http://imageshack.us/a/img33/3726/9ni.JPG)
(http://imageshack.us/a/img6/7620/3lam.jpg)
(http://imageshack.us/a/img841/5833/uuqs.jpg)
Odkręcamy kolektor ssący;
(http://imageshack.us/a/img89/6595/x9d6.jpg)
(http://imageshack.us/a/img440/914/5q67.jpg)
Podnosimy jedną stronę kolektora;
(http://imageshack.us/a/img593/180/evfk.jpg)
Odkręcamy cztery śróby mocujące czarną wkładkę od strony przodu samochodu;
Zakrywamy otwory od kolektora żeby nam nic nie wpadło i odkręcamy listwę wtryskową(rurka między głowicami).Odłączamy od wtrtyskiwaczy,zdejmujemy przewody,może wycieknąć niewielka ilość pliwa,wyjmujemy wtryskiwacze;
(http://imageshack.us/a/img842/8763/pusp.jpg)
Po zdjęciu listwy zasilającej zobaczymy przewód i rórkę z termostatem wewnątrz a obok śróba(przerobiłem na imbus),która trzyma czujnik stukowy,trudne dojście i trzeba trochę cierpliwości;
(http://imageshack.us/a/img833/3077/9hcy.jpg)
Wyjęcie wtyczki czujnika też stwarza problemy(przynajmniej u mnie).
-
Wielkie dzięki za ten opis ,mam problemy ze spalaniem stukowym właśnie i nie wiedziałem gdzie szukać czujnika.
Jakim momentem go dokręcałeś ?
-
Nie miałem klucza dynamometrycznego i przykręciłem dość mocno ale z wyczuciem.Czujnik ma w środku tuleję metalową,która chroni przed ściśnienciem zbyt mocnym.Więc śmiało przykręcaj bez klucza,na moje pytania kilku mechaników odpowiedziało,żeby przykręcić z wyczuciem,będzie dobrze i mieli rację.
Niewiem czy wiecie,że benzynowy silnik 2,5;3,0 do X-typa nazywa się Duratec,zaprojektowany przez Porsche i używany we wszystkim od Forda Taurusa i Mazdy do Aston Martina.
-
A może by tak stworzyć osobny dział manuale, gdzie można by było wrzucać tego typu porady?
-
Pomysł świetny,chciałem też go zaproponować,uniknelibyśmy zadawania tych samych pytań i były by w jednym miejscu wszystkie porady.
-
discus9 dzięki ,jutro będe walczył :)
-
Powodzenia.
-
Czy czujnik spalania stukowego w silniku benzynowym X-type jest taki sam jak w S-type? Nigdzie nie mogę dostać takiego czujnika, są jedynie do silników diesel'a. Czy będzie pasował?
-
Tam są 2 czujniki kolego - dla banku nr 1 i banku nr 2. Różni się długość kabla i chyba wtyczka nawet z tego co pamietam.
Numer górnego: AJ85676
Numer bocznego: LNE1692AA
Do S-Type niestety jest po 3 numery górnych i po 3 nr bocznych. Do 1 liftu, między 1 a 2 liftem i od 2 liftu do końca produkcji.
Aczkolwiek podejrzewam, że to jeden karabin. Chociaż najwięcej padających jest właśnie tych do 1 liftu.....Także bądź tu mądry
-
Kod błędu to P0333, więc wnioskuję, że to ten pod kolektorem.
Wg: https://britishparts.co.uk/products/9062-knock-sensor-AJ85676 jest on dość uniwersalny, czyli powinien pasować.
Mam pytanie, cz uporał się już ktoś z błędem P0333 i czy wymiana tego czujnika pomogła?
Pokazuje kolejno:
P0333
P1646
-
P0333 odpowiada za czujnik stukowy w banku nr 2 czyli powinien to być ten bliżej przodu auta.
Osobiście nowego bym nie kupował...używka załatwi temat. Nie dawno to przerabiałem u siebie ;)
Aha no i jeśli świece dawno zmieniane to bym od razu wymienił + obowiązkowo górne i dolne uszczelki kolektora.
Jak nie stać na oba komplety to chociaż dolne żeby później się nie okazało, że zaciąga lewe powietrze
-
Niestety wymiana czujnika nie pomogła, tzn. nie dokońca. Po wymianie czujnika stukowego zniknął błąd P0333, ale został P1646. Czy wymiana (i której sondy) mogłaby pomóc?! Brak mi sił i cierpliwości do tego kota :'(
Świece również wymienione na platynowe NGK.
Silnik pracuje tylko do 3 tys. obrotów.
-
"linear o2 sensor control chip bank 1" Który to bank 1? U góry są dwie sondy (upstream) przed katalizatorem.
Czy to ta sonda? http://www.e-denso.pl/denso-dox0430-sonda-lambda-denso-dedykowana-do-jaguar-p-1785.html
-
Witam,
miałem ten sam problem w X-Type 2.1. Wyskakiwał błąd tempomatu, w tym momencie silnik nie wkręcał się powyżej 3 tys. obrotów, od czasu do czasu zapalał się check engine. Błąd z komputera - P0333. Wymieniłem czujnik spalania stukowego AJ85676 (bliżej przodu auta) i problem zniknął. Uprzedzam że mechanicy niechętnie się zabierają za taką wymianę, bo strasznie dużo roboty. Czujnik kupiłem z rozbiórki samochodu, w sklepach nowy jest raczej niedostępny.
Powodzenia!
-
Kolego chyba nie czytałes powyższych odpowiedzi....
-
jak nie zadyma, to brak zainteresowania treścią.
-
Witam czy ta porada na gorze dotyczy tez silnika 2.1 ?
-
Właśnie bo mam ten sam problem 2.1 v6 jest jeden czujnik spalania stukowego ktoś potwierdzi ?? bo szukam i drugiego nie mogę znaleźć
według mnie jest jeden (https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/21754160_1715584411819383_1966360586_n.jpg?oh=6bfe92e54c827636d94157360455fa47&oe=59BDE696)
-
To miałam taki przypadek kod usterki P1582 Przepustnica zwarcie do masy , czy ten czujnik spalania stukowego jest związany z tym kodem bledu ?
Podczas jazdy straciłam moc max 3 tys. obr.
-
P1582 nie dotyczy stricte przepustnicy. Jest to błąd który zapisuje się przy każdej złej pracy silnika. Co w Twoim przypadku wywołało odcięcie mocy - nie wiadomo.
Błąd P1582 usuwalny wyłącznie sprzętem serwisowym
-
albo autocomem :)
-
Witam ,ponownie wymieniam te części na nowe Brakuje mi rolki nr 3 sprawdziłam v12 sklep nie mają a czas 14 dni żeby zamówić .
Jeszcze zapytam englishcars.pl , ktoś jeszcze zna inny sklep ?
Napinacz łańcucha rozrządu może uleć uszkodzeniu ?
-
Jeden czujnik jest między głowicami a drugi boczny gdzie ? Bo za cholerę nie mogę znaleźć, a znajomy, który rozbierał już 2.5 i 3.0 litrówki zarzeka się, że nie ma drugiego.
-
W X-Type nie ma bocznego, tylko górny między głowicami.
-
No i takiej odpowiedzi oczekiwałem :)
-
Dojście faktycznie wręcz beznadziejne. Po zdjęciu kolektora i jego podstawy męczyłem się jak głupi i nie chciały się te śruby ruszyć, już nawet próbowałem spawać sobie jakiś specjalny pozaginany klucz, ale ani drgnie, aż klucz się odgina. Nie wiem czy nie będę musiał tej rurki od termostatu ściągać. Problem w tym, że to też jest tak powkręcane, że nie zdziwię się jak wyjdą mi bez gwintów ... Jakaś podpowiedź ?
-
Witam,
jestem tu nowy i mam prośbę... czy ktoś może jeszcze raz wrzucić instrukcje wraz ze zdjęciami dostania się do czujnika spalania stukowego? Chodzi o te z pierwszego postu w tym temacie... Mi wyświetliło błąd P0332