FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: deptof w Listopad 17, 2013, 09:18:55 am
-
Witam Kolegów,
Wczoraj w trasie po wyprzedzaniu poczułem, że auto straciło moc i dało się usłyszeć lekki basowy pomruk,żadna kontrolka się nie zaświeciła, zjechałem na pobocze wyłączyłem silnik. próby ponownego uruchomienia nie powiodły się. Silnik kręci ale nie odpala i pojawia się komunikat restricted performace. Mechanik zabierze się za rozwiązanie problemu dopiero w przyszłym tygodniu a mi cały czas nie daje spokoju co się mogło wydarzyć. Będę wdzięczny za podpowiedzi o co może chodzić i na co powinienem się ewentualnie nastawiać...
Pozdrawiam
-
Basowy pomruk towarzyszy gdy np. Turbina przestanie działać. Nie zwróciłeś uwagi na to jaki kolor miały spaliny? Problem może też dotyczyć zaworu egr. Trudno to ocenić z Twojego opisu. nie słyszałeś żadnego metalicznego klepania pod maską? Obroty były równe na biegu jałowym??
-
obroty były zupełnie równe, spalin nie widziałem, objawy to brak mocy, nie przyspieszał jak dodawałem gazu i stłumiony basowy pomruk, żadnego klepania metalicznego, czy metalicznego dźwięku
-
odczytaj kody z komputera, potem zobaczymy dalej.
-
okazało się, że to jakiś czujnik, który podawał błędne dane do komputera i przez to któraś z pomp dawała za małe ciśnienie paliwa, tak to zrozumiałem... czujnik to jakaś błahostka, ale trzeba było podobno rozebrać kawał samochodu i podnieść silnik, żeby się tam dostać.. "wyrok 800 zł ". Czy to normalne? jest sposób ,żeby tam się dostać w prostszy sposób?
-
W 2.7d ciężko się dostać do czegokolwiek więc 800zł nie jest jakąś tragedią. Jakkolwiek nie napisałeś jaki czujnik więc ciężko ocenić.
-
pytałem, pompy to był objaw wtórny, przyczyną był czujnik położenia paska rozrządu. Czy rzeczywiście to tyle pracy?