FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: jack251 w Luty 18, 2009, 00:11:17 am
-
Witam
Mam problem z kilkoma rzeczami. Mianowicie na aparacie zapłonowym mam na odwrót (niż w książka Haynes'a na to wskazuje) popodłączane kable od świec. Wydaje mi się, że aparat jest obrócony o 180 stopni. Próbowałem wielu rzeczy by to zmienić ale żadne nie zakończyły się sukcesem :(. Może ktoś wie co na to poradzić.
Po drugie kocur nie równo chodzi na biegu jałowym, gdy skrzynia jest w położeniu P. Ma wtedy jakieś 500 obrotów, lecz gdy zmienie na N obroty dochodzą do 900, ale i tak nie pracuje tak ja powinien.
Po trzecie gdy silnik jest odpalony a samochód stoii w miejscu to wskazówka obotomierza skacze raz w góre, raz w dół o jakiś 1mm.
Może ktoś wie czy te objawy są z sobą powiązane i jak je zlikwidować.
-
Przekręcony aparat o 180 zdarza sie jeśli ktos przedtem rozbierał i skladal silnik wkladajac walek poruszający kopulke o 180 stopni
nie jest to problem tylko inaczej trzeba założyć przewody. aparat zapłonowy wchodzi od silnika tylko w jednej pozycji.
Auto nierowno chodzi moze byc duzo przyczyn(moze masz zle ustawione walki rozrządu jesi ktos skladal silnik moze nie dokładnie zamontował walki)
Sprawdź świece przewody (najlepiej w nocy bo widać jak iskra przebija
(jeśli będziesz wymieniał świece sprawdz ciśnienie na cylindrach).
czy czyściłeś przepustnice
daj znac co sprawdziles
-
Witam i dzięki za odpowiedź
Możliwe, że te wałki są źle ustawione bo dopiero co kocur wyjechał od mechanika (wymiana uszczelek pod głowicą)
Wydaje mi się, że świece są w porządku aczkolwiek jutro sprawdzę jeszcze raz tak jak doradzasz w nocy.
Przepustnicy nie czyściłem, a gdzie się ona lokalizuje?? :-wstyd
-
na końcu kolektora ssącego powietrze dochodzi przez przepływomierz potem waz gumowy kolanko żeliwne i jeszcze jeden waz dochodzi do przepustnicy. spróbuj zdjac kolanko tylko ostrożnie bo te gumy jak plastyk.
-
Wybacz ale co mam sprawdzić w tej przepustnicy i jak? bo tego tematu jeszcze nigdy nie poruszałem :)
-
Wyczyścić! 80 % nierównej pracy spowodowana jest zabrudzeniem nie czyszczeniem przepustnicy.