FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: holand w Listopad 08, 2013, 14:11:51 pm
-
Chcialem zapytac co moze byc powodem nierownej pracy silnika na wolnych obrotach skacze i podryguje. Wymienilem swiece NGK ,kable NGK , kopulke ,palec, filtr powietrza , cisnienie na cylindrach po 11 , przeplywomierz sprawdzony , zawory ustawione , gumy dolotow powietrza cale nie uszkodzone , uszczelka pod kolektorem szczelna , juz 3 mechanikow poleglo i nie wiedza gdzie szukac przyczyny dodam ze auto jest z gazem ( tak kupilem) lecz nie ma roznicy i na benzynie i gaz jest tak samo. Podczas jazdy jest wszystko ok . Moze ktos mial taki przypadek i cos podpowie z gory dzieki .
-
w czasie jazdy nie szarpie ani troche? jesli tylko chodzi o jalowe obroty to moze sliniczek krokowy? objawy troche dziwne ale dotyczyloby benzyny i gazu. moze samo czyszczenie by wystarczylo.
-
w czasie jazdy nie szarpie ani troche? jesli tylko chodzi o jalowe obroty to moze sliniczek krokowy? objawy troche dziwne ale dotyczyloby benzyny i gazu. moze samo czyszczenie by wystarczylo.
Nawet nie wiem gdzie ten silniczek krokowy jest podpowiedz cos wiecej jak mozesz . Do mechanika juz nie jade bo z torbami pojde ...
-
silniczek krokowy to urzadzonko odpowiedzialne za utrzymywanie doplywu powietrza podczas gdy silnik jest na biegu jalowym bez dodawania gazu. przepustnica jest zamknieta wiec powietrze musi sie jakos dostawac. nie wiem jak w twoim dokladnie to wyglada ale jest przy przepustnicy. rozkrec, kup benzyne ekstrakcyjna, najlepiej maly pendzelek i do roboty. sprawdz czy czy doplyw powietrza z ukladu dolotowego do silniczka jest drozny itp.
-
witam
od miesiąca również jestem posiadaczem jaguara xj6 4,2 z 1982 roku i również mam ten sam problem, przed kupnem wcześniejszy właściciel powymieniał świece,kable (ngk) ale nic nie pomogło i nie wiem co sprawdzać na początku myśleałem ze może cos nie tak an cylindrach ale ciśnienie jest ok, cylindry wszystkie chodzą ok,układ podłączenia kabli chyba jest dobry ostatnio znalazłem schemat ale do nowszego zmieniłem tak jak na schemacie ale moj jaguar nie odpalił a wiec powróciłem do wcześniejszego układu.
Liczę na pomoc :) jestem nowym użytkownikiem mam jeszcze pare pytań ale to muszę jeszcze poszukać co nie co ponieważ muszę kupić przycisk do przełączalnia baków, lampę przednią, szybę przednią no i musze naprawić szyberdach :)
no ale zacznę od pracy silnika
czekam na odp z góry dziękuje :) pozdrawiam
-
Tak tylko wtrącę NGK to dla mnie syf po wymianie w fordzie Scorpio 3 litry na swiece ngk auto mi nagle zgasło i laweta do domu po wymianie na stare swiece nigdy wiecej problemów teraz mam Jaguara po zakupie autka zmieniłem swiece na ngk i nie dało się jezdzic autem wywaliłem je wstawiłem motorcrafty i autko smiga idealnie proponuje zaczac od swiec bo to moze byc od tego
-
ok tak uczynię i zobaczę jaki bedzie efekt, ale bawiłem się bo myślałem ze może cos nie tak na jednym cylindrze i ściągałem kable po kolei na zapalonym silniku ale wtedy było widać reakcje a wiec wszystkie świece działają . Holand a Ty rozwiązałeś problem???
-
Odnośnie świec dodam tylko, że dla XJ6 seria 3 właściwa świeca to Champion N12Y (potem numer zmieniony na 404). Dla silnika V12 właściwe świece to NGK Br7eFS do lat 90, a dla 90-92 BR7EF z elektrodą typu V. NGK to bardzo dobre świece, ale każda świeca źle dobrana, nie będzie dobrze działać.
cinekmk1 - jeśli zawodzi Ci przełączanie baków, powodem nie zawsze musi być sam przycisk. Często nawala selenoid trójdrożny taki jak tutaj:
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/CBC4269 (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/CBC4269)
Powodzenia
-
hej Pablo21 odnośnie przełącznika no to brakuje w nim paru części ( poprzedni właściciel rozbierał ) a wiec muszę wymienić, a co do świec no to fakt bede musiał coś podziałać . A jeszcze mam rozwaloną gume na maglownicy i musze skoczyć do sklepu zapytać czy moze dostane coś takiego od ręki czy musze zamawiać z uk. Ale jak narazie to nagorsza to ta praca silnika, ponieważ nie ładnie to brzmi...
-
witam
sprawdzałem świece BP5ES zmieniłem na inne co miałem pod ręką i od razu zaczął inaczej chodzić (lepiej) i teraz pytanie na jakie świece zmienić (zaznaczam ze posiadam gaz) a nierówno chodził na benz i gazie
-
BP5ES to NGK. Zgodnie z katalogiem powinieneś mieć Champion N12Y. Sprawdź też swoje kable, czy nie mają przebicia. :-W
-
aha no tamte wiem ze z NGK bo sprawdzałem w katalogu ,kable są ok bo poprzedni właściciel kupił nowe kable i te świece co posiadam ale najwidoczniej muszę zmienić, a jeszcze inne pytanie z innej beczki czy te obrysówki co są z przodu to powinny działać z kierunkowskazami??? bo umnie nie ma żarówek i pordzewiałe środku i nie wiem czy sie zabierać za to czy nie???
-
Co do światełek bocznych, to widziałem kiedyś taki samochód, który to miał. Najlepiej wyjmij jedną i zobacz czy masz instalację.
-
witam
wracając do tematu zmieniłem świece na te Champion N12Y i nadal moj jaguar nie chodzi tak jak powinien :( co sądzicie czego teraz sie czepić??może coś z powietrzem jest nie tak???
-
Czy kable są również ok?
-
tak tak kable są dobre zmienione wszystko ok,
-
wracając do tematu u mnie pomogło ustawienie luzów zaworowych okazało sie za na 5 nie było przerwy i tu był problem po ustawieniu jest radykalna różnicą a i warto sprawdzić zapłon ponieważ u mnie był za bardzo przyśpieszony i tez był problem ale juz jest lux :D
-
Które świece zostały w Jagu? Championy czy NGK i które polecasz? u siebie wykręciłem BP5ES i właśnie nie wiem które kupić ;)
-
W oryginale były Championy RN9YC.
-
Dzięki za odpowiedź.
Znalazłem instrukcję do Jaga. Niby w oryginale Championy N12Y i N10Y w zależności od pojemności.