FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Jaguar Parts w Listopad 08, 2013, 11:58:04 am
-
Chyba mój pierwszy post gdzie ja szukam pomocy ;D Nieszczęsny XJ12 niestety nie chce odpalić. Kręci ale brak zapłonu. Prąd dochodzi na cewki ale już z nich nie wychodzi. Czy możliwe, że to jakaś blokada zapłonu czy szukać innej przyczyny? Dla niewtajemniczonych, auto stało 8 lat i właśnie próbujemy je odpalić po generalnym remoncie, gdzie było rozebrane niemal co do śrubki.
Żeby nie zakładać nowego wątku. Podobny problem mam z X300 4.0 , wkładam akumulator, kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka jest tylko klik i nic się nie dzieje. Podobno jakiś czas temu jeszcze odpalał. Dodam, że do tej 300ki nie mam pilota (były właściciel ma go szukać).
-
Prąd dochodzi, ale czy go przerywa!?
No i standardowo, czy rusza się wskazówka obrotomierza przy kręceniu?
-
a w 300 klik slychac skad? jak z komory to wina rozrusznika moim zdaniem
-
XJ81 ma przecież jedną cewke i ten wielki aparat. Jeśli dochodzi plus po zapłonie i impuls to iskra powinna być, przynajmniej na tym głównym przewodzie.
Zobacz czy idzie impuls na wtryskiwacze, tylko pamiętaj że to jest cos w rodzaju starego Renixa, czyli "wielopunktowy jednopunkt", wszystko leje na raz.
Co do X300 to też tak się może dziać jak będzie problem z kasetką biegów, spróbuj palić w pozycji N, ewentualnie trochę możesz przesunąć w stronę R lub D (jak linka jest źle ustawiona). Jakby to był problem z alarmem to powinien mrugać kierunkami i syrena wyć. Immo raczej też bym nie podejrzewał.
-
Oczywiście ma jedną, źle się wyraziłem. Jutro sprawdzę palec rozdzielacza w jakim jest stanie, ale pamiętam, że jak go sprawdzałem wizualnie po zakupie auta to wyglądał ok, w przeciwnym wypadku zamówiłbym nowy.
Z X300 będę majstrował jak wróci od lakiernika.
-
Zobacz najpierw czy iskra jest na tym głównym przewodzie z cewki, potem możesz szukać dalej już w samym aparacie.
Sprawdź na cewce WN czy na styku "15" jest plus po przekręceniu kluczyka i czy na drugim styku "1" pojawia sie impuls podczas kręcenia rozrusznikiem. Pompa paliwa sie włącza po zapłonie i później podczas odpalania ?