FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Michal_sk8 w Listopad 05, 2013, 13:55:12 pm

Tytuł: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Listopad 05, 2013, 13:55:12 pm
Witam
chciał bym się przywitać jestem nowy na forum, jest to mój pierwszy post tutaj, dotychczas tylko czytałem

zamierzam kupić jaguara XJ-40 mam na oku model z 1991r z 4 litrowym silnikiem ,samochód był wypuszczony na rynek Amerykański, przeczytałem sporo tematów i jako tako wiem co i jak jeździłem trzema egzemplarzami, które oglądałem ale wszystkie z silnikiem 3,2

to co mnie najbardziej interesuje to:

1 różnice w wersji na rynek USA
2 kiedy i co dokładnie w jakim roku było zmieniane, modyfikowane lub zastępowane czymś innym

myślę,że dobrze jak wszystko było by w jednym temacie opisane, co w danym roku uległo zmianie, które roczniki miały jakie wady itp, w różnych tematach są poruszane różne zagadnienia a tu chciał bym wszystko złożyć w całość


pozdrawiam Michał

Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: romek w Listopad 14, 2013, 12:55:18 pm
Początkowo do napędu użyto silników R6 2.9 i 3.6 o pojemnościach 2919 ccm i 3590 ccm. W 1990 r. zastąpiły je silniki 3.2 i 4.0 o pojemnościach 3239 ccm i 3980 ccm. Wersję dwunastocylindrową zaprezentowano na rok przed planowaną modyfikacją. W 1992 roku pojawił się XJ12 z nowym silnikiem V12 6.0l o pojemności 5993 cm³ i mocy 302 KM. Wersja amerykańska różnią się pod względem sterowników silnikowych oraz elektryką (świateł). Na rynek amerykańskim topowa wersja "Daimler" nazywał się "Van den Plas".
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: ribu w Listopad 15, 2013, 10:58:52 am
A to co widać na pierwszy rzut oka w wersji USA, to zjeżdżające przednie pasy ;)
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Grudzień 09, 2013, 01:11:46 am
wersja usa ma inne przednie lampy są szersze  w miejscu  kierunkowskazow na blotnikach jest logo jaguara
 inna jest konstrukcja
zderzaków, które wyposażone są w mocowania
absorbujące energię uderzenia
posiada również pompe powietrza AIR (Air
Injection Reactor Pump) oraz zawór EGR
(Exhaust Gas Recirculation Valve)
licznik przebiegu jest w milach
automatyczne pasy
 komputer pokładowy wyświetla wszystkie kody
błędu
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 09, 2013, 10:49:59 am
dzięki za odpowiedzi, te ostatnie już bardziej szczegółowe, o szerszych światłach nie wiedziałem i zastanawia mnie jak mają być szersze skoro są okrągłe?

najbardziej chciał bym się dowiedzieć czy silnik jest inny?

mam na oku tego jaguara który był prezentowany w zakupie kontrolowanym, wszystko było by ok gdyby nie była to wersja usa... założyłem temat bo usłyszałem że jaguary na rynek amerykański były mocno ograniczone, silnik miał płaskie tłoki i zamiast tych 222-226KM jest około 190koni

takie inne pozostałe różnice o wersji usa/europa znam tak samo rocznikowe różnice również,bardzo dużo czytałem nie tylko na polskich stronach oraz korespondowałem z takim guru od jaguarów, ale myślałem że może napisze ktoś coś czego nie wiedziałem

chce wiedzieć bo po zimie chce kupić jaguara XJ40 najporządniejszego jakiego się tylko da i się nim cieszyć, te pasy automatyczne są fajne, kolor tapicerki też mi się bardzo podoba w tym egzemplarzu z TVN tylko nie chciał bym aby mój 4 litrowy silnik miał 30 koni mniej i w dodatku inne części

pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: so³tys w Grudzień 09, 2013, 20:49:57 pm
założyłem temat bo usłyszałem że jaguary na rynek amerykański były mocno ograniczone, silnik miał płaskie tłoki i zamiast tych 222-226KM jest około 190koni

Właśnie kupiłem wersję usa subiektywnie jeździłem kilkoma xj40 wersja europa i usa i różnicy w mocy nie czułem ale coś może być na rzeczy bo w dowodzie mam 132 kW czyli jakieś 185 km (nie wiem czy to omyłkowo wpisane dane od silnika 3,6 czy prawda)  ale powtarzam jeździłem tą i tą wersją obie w automacie różnicy nie czułem.
W XJ 40 szału z przyspieszeniem nie ma, spodziewałem się wiecej po tym aucie ale to przecież początek lat dziewięćdziesiątych a i ja jestem troszkę skrzywiony bo na co dzień jeźdzę dosyć mocnym autem.
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 09, 2013, 22:37:51 pm
dzięki za odpowiedź ja jeździłem tylko dwoma xj40 ale z silnikiem 3.2 też nie mam jak spojrzeć łaskawszym okiem na osiągi bo na co dzień mam prawie 300 konne V8 bmw ale podoba mi się po prostu ten jaguar i chce jako drugie auto , w programie gdy podawali parametry auta ma 226KM oraz 377 Nm jest to rok 1991 może do jakiegoś roku były inne silniki w zależności na kraj tak jak z felgami metrycznymi bo po 1991 były już normalne rozmiary

jeździłeś 4 litrową wersją usa oraz europa czy tylko 3.6? może to nie każdy silnik tak miał? może jedynym sposobem będzie udanie się na hamownie ?

miałem niedawno bmw wersje usa osiągi miał takie samo jak europejskie i w dokumentach też było po tyle samo koni

chciał bym wiedzieć bo auto jest w miarę przyzwoite, i chciał bym je kupić ale dopiero po zimie
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Grudzień 10, 2013, 07:55:39 am
wersja sovereign ma kwadratowe światła i wiadomo że wersji usa są montowane inne światła jak na europę co z czego wynika w wersja usa nie ma chromowanych Wstawek miedz grilem (nerkami)a przednimi lampami
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Grudzień 10, 2013, 12:43:29 pm
Wersja US jesli chodzi o silnik jest slabsza z uwagi na EGR i katalizatory. W Polsce mozna sie tego pozbyc :)
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 10, 2013, 15:04:36 pm
katalizatory nie były w każdej wersji czy to europa czy usa? hmm to dziwne że aż o 30 koni obniżają moc te urządzenia bo one na celu mają to aby auto mieściło się w jakiejś normie spalin to może i coś obniża ale żeby aż tyle? a sam silnik i te tłoki są inne czy nie?

można będzie wierzyć temu co jest wpisane  w dowodzie czy parametry faktycznie mogą się różnić od tego co będzie pod maską ?
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: mannnone w Grudzień 10, 2013, 21:59:26 pm
katalizator w wydechu dosyc sporo zabiera mocy zwlaszcza jak jest  zuzyty i kanaliki sa pozatykane, a egr no coz... dostarcza spaliny do dolotu a wiadomo im chlodniejsze powietrze dociera do silnika tym lepiej i w dodatku brudzi go strasznie.  mialem kiedys auto wersja usa i nie wszystkie dane w dowodzie pokrywaly sie ze stanem faktycznym. np masa auta  byla zaokraglona do pelnej liczby.   tak na marginesie, wersje europejskie nie maja kata ani egru?
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Grudzień 10, 2013, 22:06:37 pm
katalizator w wydechu dosyc sporo zabiera mocy zwlaszcza jak jest  zuzyty i kanaliki sa pozatykane, a egr no coz... dostarcza spaliny do dolotu a wiadomo im chlodniejsze powietrze dociera do silnika tym lepiej i w dodatku brudzi go strasznie.  mialem kiedys auto wersja usa i nie wszystkie dane w dowodzie pokrywaly sie ze stanem faktycznym. np masa auta  byla zaokraglona do pelnej liczby.   tak na marginesie, wersje europejskie nie maja kata ani egru?

Muj ma katalizatory.

Erg, na 99% nie, ale w sumie nie sprawdzalem az tak dokladnie.
Gdzie go szukac dokladnie? Macie zdjecie pogladowe?
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: mannnone w Grudzień 10, 2013, 22:33:39 pm
jestem zagranica obecnie i nie mam mozliwosci sprawdzenia stad moje pytanie. egr musi byc polaczony z jednej strony z wydechem a z drugiej z kolektorem dolotowym.
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 11, 2013, 23:10:02 pm
piszemy o EGR ale w osprzęcie jest również inne urządzenie AIR czyli pompa powietrza,która chyba teoretycznia miała by rekompensować straty w mocy, to skoro niektóre europejskie też mają katalizatory to jak to jest? to silnik silnikowi będzie nie równy ? trochę dziwnie wypuszczać auto już mówię tu tylko o europie i jeden ma a drugi nie ma katalizatora? czy żaden europejczyk nie ma katów czy zależne czy do daimler,sovereign czy podstawowy xj6?
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Grudzień 12, 2013, 15:13:05 pm
Silniki będą sobie równe , bo te kilkanaście KM to praktycznie żadna róznica  . Ja posiadam XJ 6 z Holandii i niemam kata ( albo ktos go wycią  albo nie było go nigdy ) , mam 212 KM , a normalnie z katem powinienem mieć 199 KM  . Róznice widac dopiero jak osiagasz prędkośc maksymalną ( przynajmniej ja to u siebie zauważyłem ) . Normalnie XJ6 z silnikiem 3.2 l ma prędkość maksymalną 215 km/h . A wersja bez kata pojedzie ponad 220 km/h . Róznice sa minimalne . To czy Jaguar XJ40 ( niezaleznie w jakiej wersji ) miał kata , czy nie decydowało do jakiego kraju idzie ( bo musiał spełnić wymogi emisji spalin w danym kraju ) .
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 12, 2013, 15:46:24 pm
dzięki Jaguar XJ6 te 212KM uzyskałeś na hamowni rozumiem tak? myślałem że różnica będzie większa bo to aż 30 koni, ale już ktoś wcześniej pisał że nie czuć różnicy między wersją usa a a europa to może nie ma co się bać tej wersji usa, bo moc mocą i tak nie będę szalał tym autem ale chodziło mi o samą "inność" silnika i podzespołów ale skoro tłoki nie są płaskie a jedyna różnica mająca wpływ na moc to te katalizatory to chyba nei ma się co wystrzegać wersji usa

a jeszcze jedno takie pytanie, czy usunięcie katalizatorów oraz EGR i AIR z wersji usa nie będzie skutkowało jakimiś błędami? bo w wersji amerykańskiej pokazywane są wszystkie błędy na komputerze, czy poporstu usunie się coś i nie ma urządzenia to nie ma błędu? czy raczej będzie jak z żarówka, że nie świeci to błąd przepalenia?

dzięki za odpowiedzi
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Grudzień 12, 2013, 16:24:28 pm
Na hamowni wyszło mi 211 KM ( ale w dowodzie jest 212 KM , jeden koń gdzieś sie przez 19 lat ulotnił  ;D ) .  Co do błędów , to sie nie wypowiem . Najlepiej jakby ktos kto posiada wersje USA z usunietym katem sie wypowiedział na temat ewentualnych konsekwencji .
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 12, 2013, 17:02:30 pm
tylko pogratulować, może nie tyle Tobie ale co konstruktorom silnika :) to na prawdę niespotykane, tak mały spadek mocy przez tyle lat :) i może małe gratulacje za dbanie o auto hehe

no właśnie nakręciłem się na tego konkretnego jaguara z "zakupu kontrolowanego" z tvn ale potem właśnie naszły mnie te wątpliwości po usłyszeniu różnych historii o wersji usa

to jeżeli ktoś robił taki zabieg czekam na opowieść jak to wyszło
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Grudzień 12, 2013, 17:11:31 pm
Dodam jeszcze , że te silniki musza być naprawde katowane , zeby je jak kolwiek zajechać . Mój ma 19 lat , bez remontu ( skrzynia także , przebieg około 400 000 km ) i dymi na niebiesko przy odpalaniu ( bierze około 1,5 l oleju na 10 000 km ) .  Chodzi równo , trzyma obroty jałowe ( bez falowania ) , i pieknie redukuje skrzynia . Podstawa w tych silnikach , to dbanie o jakośc i ilośc oleju . Ja wybrałem 3.2 l , bo ma skrzynie mechaniczno-hudrauliczną bez elektroniki która mogłaby zawieść .
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 12, 2013, 17:26:58 pm
no to bardzo ładny wynik 400 tyś ja celuje w 4 litrową wersję ale sam teraz nie wiem czy 3.2 nie wziąć też pod uwagę, jeździłem takimi dwoma ale podobno 4 l może byc bardziej ekonomiczne no i przede wszystkim dale lepszą frajdę z jazdy, oraz skrzynia ma ocję sport a w nowszych także zima ale zimą oczywiście nie będę jeździł
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: DB_36 w Grudzień 12, 2013, 18:22:40 pm
Podobno wersje z silnikiem 4.0 są trochę bardziej "elastyczne", co jest zapewne prawdą... Jednak niektórzy piszą że silniki te palą mniej niż 3,2 w co nie wierzę. Ja swoim 3,2 uzyskałem 8,6L średniego spalania w trasie, wątpię aby któryś 4.0 osiągnął lepszy wynik  ::) Jednak na twoim miejscu nie zwracałbym uwagi na różnice w spalaniu, bo nie są one na tyle duże, z resztą, o spalaniu nie powinno się dyskutować przy tego typu samochodach  :-X
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 12, 2013, 21:42:45 pm
to dość często spotykana opinia o tym że większy i mocniejszy silnik spali mniej (ale tylko do jakiejś tam granicy swojej wielkości czyli np 4 może spalić mniej niż 3.2 ale oczywiście v12 nie spali mniej niż 4 litrowa wersja) , jest to prawdą ale tylko czasami i w określonych warunkach np auto z mneijszym silnikiem jest bardziej wysilone np załadowane kilkoma osobami niż mocniejsza odmiana miałem w bmw e34 silnik 2,5 który nawet według producenta spalał mniej niż 2l ale tylko w określonych warunkach (akurat była to też wersja usa Uśmiech i miała poporstu lepsze wyposażenie w standardzie a moc taka sama )

różnice głownie są w spalaniu w mieście np w serii 7 bmw od silnika 2.8 6 cylindrów aż po 5.4 v12 to kilka litrów różnicy na 100km ale w trasie ta różnica maleje do np 2 litrów
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Tatarski w Grudzień 14, 2013, 18:03:06 pm
Myślę Michał, że ani silnik 3,2 ani 3,6 ani 4,0 nie da Ci tyle satysfakcji, co Twoje autko e38 m62b44tu i będzie dla Ciebie mulowate. Wiem, co piszę.
Więc proponowałbym skupić się na innych kryteriach przy wyborze tego konkretnego autka.
A co do spalania, to np e39 523 palil więcej niż 528 - zasada jest prosta - stosunek mocy do masy auta.
Ale w jagu nie ma co patrzeć na spalanie, tym bardziej, że Twój pewnie większość swojego życia przestoi na placu lub w garażu, a będziesz go bral tylko na sporadyczne spacery, także nie patrz na to!
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 14, 2013, 23:02:47 pm
Z osiągami to masz rację, co prawda chciał bym i tak mieć raczej mocniejszą wersję z dostępnych silników ale moim głównym kryterium wyboru będzie stan pojazdu, oczywiście z całą dokumentacją żeby ten stan był cały czas dobry a nie tylko przed samą sprzedażą, bo wiedzę teoretyczną oraz jej dobre źródło mam, ale praktycznej wcale... nie mam kompletnie ŻADNYCH NARZĘDZI, ani nikogo z kim bym mógł coś robić przy aucie chociaż pewnie fajnie by czasem coś podłubać ale raczej by poprawić coś i dopieścić a nie z konieczności bo coś się stało i nie jedzie

słyszałem że w przypadku jaguara lepiej kupić tego droższego przy zakupie, bardziej zadbanego niż tańszego do poprawek bo ten droższy wyjdzie taniej na dłuższą metę, a ja chciał bym go kupić właśnie jako trzeci pojazd i jeździć nim sobie tylko tak dla przyjemności w wolnym czasie i raczej już by ze mną został na stałe :)

spalaniem się nie martwię, chętnie stał bym się posiadaczem XJ81 czyli XJ40 z V12 :) ale ceny zadbanych są bardzo wysokie a na takie szaleństwa mnie nie stać niestety...nie zadbanego raczej bym nie kupił po tym co się dowiedziałem bo koszty by mnie po prostu zjadły, więc zostają wersje dla "biednych" :)

Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 15, 2013, 15:37:53 pm
Za zadbanego XJ40 trzeba dać z 15tyś i dalej będzie wymagał jakichś tam nakładów. Za 25 masz bardzo dobry stan. Chyba ten z Zakupu Kontrolowanego był za 25 z tego co pamiętam. Jeśli myślisz o nim i tyle właśnie kosztuje to dołóż piątaka i bierz mojego ;D Nie ukrywam, że mimo świetnego stanu dalej wymaga nakładów ale w przypadku tego egzemplarza cena będzie rosła i nie straciłbyś na nim przy odsprzedaży. Jutro wezmę go na myjnię i porobię fotki bo te co mam zrobione straszą kilkuletnim brudem na karoserii ;)
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Tatarski w Grudzień 15, 2013, 17:49:59 pm
Ja swojego xj40 kupiłem za ok 9000, bo na tyle wyceniałem auto, na które się zamieniłem, wrzuciłem w niego na start 1200 zł na układ zapłonowy, oleje itd. i cieszę się nim na co dzień jeżdżąc do pracy. Nie mam zamiaru zbierać na wymarzone auto rok czy ileś, żeby później na niego patrzeć, albo jarać się tylko z samego faktu, że się go ma.
Takie auto kupuje się moim zdaniem po to, żeby żona była zazdrosna o to, że więcej czasu się poświęca autu, a nie jej :)
mnie osobiście wkurza, jak nie ma w aucie nic do roboty, że nie mogę otworzyć bronka i iść sobie przy nim podłubać, mając satysfakcję, że swoim wkładem pracy i pieniędzy, doprowadzam go do perfekcji, a to bardziej cieszy myślę.
Oczywiście, każdy ma jakiś inny film, ale ja nie widzę na tyle różnicy w aucie za 10000, a 25000, żeby 15000 dołożyć tylko za to, że ma pierwszego właściciela, albo nieskazitelny lakier.
Moim zdaniem xj40 to typowe auto do tego, żeby robić na nim projekty renowacyjne :)
Auto musi mieć historię, a co to za historia, jak auto przestało w garażu 80% swego żywota :)
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 15, 2013, 18:37:27 pm
Chciał bym kupić i nie żałować potem, że wziąłem pierwszego obejrzanego a za chwile lepszy by się trafił ,oprócz stanu pojazdu chciał bym też wersje ,która podobała by mi się wizualnie, ładna kompozycja koloru tapicerki i lakieru, wole dobrze poszukać bo nie śpieszy mi się, zimą i tak nim nie będę jeździł, a jeżdżąc do pracy w mieście a raczej tocząc się w korku to nie chce, jaguarem tylko dla przyjemności a nie 3 minuty jadąc na 8 godzin i 3 kolejne wracając do domu.

heh nie mam jeszcze żony, a kupuje bo zakochałem się jak pierwszy raz zobaczyłem i przejechałem się XJ40-stką :)

jest zasadnicza różnica, wiadomo że nikt tanio czegoś dobrego nie odda(wystarczy spojrzeć na ceny na zagranicznych stronach) plus jest taki że wiesz co masz i cieszysz się od razu jazdą, po to jest auto do jazdy, remontować to można sobie dom :) a biorąc pod uwagę czas poświęcony na naprawy bo coś jest nie tak,pieniądze na części/mechaników i inne problemy to ta różnica cenowa już nie jest taka duża :)

dla mnie to są takie "smaczki" 1 właściciel to rzadkość i na pewno wielki plus,wszystkie dokumenty, faktury, wpisy w książce, dokumenty zakupu z salonu itp za to mógł bym dopłacić, co za problem kupić złomka do roboty?-żaden., na pewno fajnie robić renowację a nie naprawy przymusowe ale też dla kogoś kto ma o tym pojęcie i miał by z tego jakąś przyjemność,ja w tym aucie też już widziałem kilka rzeczy które bym zrobił a raczej wymienił, aby doprowadzić do perfekcji ale wizualnej,według mojego uznania bo mechanicznie jest ok a to ważne, bo wiem że był zadbany i nie stanie gdzieś na drodze.

Ten egzemplarz nie stał tylko był od początku do końca wykorzystywany jako auto dla czystej przyjemności, kupiony równocześnie wraz z rolls roycem, i używany jako 3 auto w rodzinie, stąd mały przebieg lecz stale jeżdżony, a kupując auto z papierami wiesz czy stało czy było jeżdżone to właśnie auto z historią :) bo nie wież czy Twój egzemplarz nie stał kilka lat nie jeżdżony, a przebieg który ma w 90% przejechany w kilka lat od zakupu

renowacje i ulepszanie jak najbardziej, ale nie remonty bo to tak samo jak z człowiekiem, jak ktoś całe swoje życie był menelkiem z pod sklepu palił fajki i pił wódę to że później zacznie zdrowo jeść i mniej pić to już dużo mu nie pomoże :)
to jak z dzieckiem dbasz od samego początku i cały czas ma być ok :)

Temat niech już będzie dalej kontynuowany w tematyce różnić między wersjami USA/Europa
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 30, 2013, 15:29:20 pm
Szukałem ostatnio informacji o modelu V12 zastanawiając się nad ofertą i natknąłem się na bardzo przydatną stronę, gdzie są podane naprawdę dokładne specyfikacje modeli z uwzględnieniem wersji z katem czy nie, manuali oraz automatów, konkretnych roczników oraz wersji na jaki kraj auto szło, co ciekawe wersja USA wcale nie jest słabsza a nawet trochę mocniejsza niż np wersja na Niemcy, strona jest tak dokładna że uwzględnia różnicę rzędu dziesiątych sekundy w przyśpieszaniu oraz np 2 km większej prędkości maksymalnej, oraz np szerokości opon gdzie auto pokona o te 5 km dłuższy dystans na zbiorniku, ciekawe informacje porównując do stron polskich gdzie tak naprawdę nikt nie wie ile dokładnie silnik ma koni... nie mówiąc o pozostałych parametrach 

do kolegi Sołtysa

Twój 3.6 89r (wprowadzenie do USA) powinien mieć w dowodzie 145.5 kW / 195 hp

Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: ribu w Grudzień 31, 2013, 09:07:47 am
a pochwalisz się linkiem na PW tej ciekawej stronki ?
Tytuł: Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
Wiadomość wysłana przez: Michal_sk8 w Grudzień 31, 2013, 10:52:03 am
pochwale się nawet publicznie

http://www.automobile-catalog.com/model/jaguar/xj_xj40_81.html (http://www.automobile-catalog.com/model/jaguar/xj_xj40_81.html)

strona po angielski ale można przetłumaczyć na pl, naciskając prawym myszy-przetłumacz na język polski, lub samo w google chrome wyskakuje u góry