FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: achmiel92 w Październik 28, 2013, 20:49:56 pm
-
Witam Was wszyszystkich! Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu. Chcialbym Was zapytac jaka temperature silnika maja wasze koty 2.0D? Bo moj od roku juz w lato ma pol wskaznika, a jesienia czy zima ledwo ponad niebieskie pole. W trasie ma zazwyczaj i latem i zima telemperature ok tej kreski nad niebieskim polem. Tylko przy naprawde szybkiej jezdzie ma ok polowy. Chcialbym zapytac czy wy tez tak macie i czy jest to normalne, czy tez moge miec uszkodzony termostat? Prosze o opinie. Pozdrawiam Was i czekam na jakies sugestie! ;)
-
Objawy wskazują na termostat - cały czas pracuje w dużym obiegu (z dwojga złego lepiej tak niż odwrotnie :)). Leć do mechanika, nie jest to drogi biznes.
-
Wiem, sprawdzalem. W srode jestem umowiony na wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow to przy okazji sprawdze i to. ;) Czyli inne samochody maja stala temperature polowy wskaznika? :D
-
Ten typ tak ma. Jak jest na zewnątrz zimno to w jeździe miejskiej wskazówka będzie w okolicy 1/4 skali. Jak zaczną się mrozy to wskazówka może być cały czas na zerze. Ten silnik potrzebuje przynajmniej kilkunastu kilometrów do uzyskania właściwej temperatury.
Masz dwa termostaty, częściej uszkadza się termostat chłodnicy olejowej (tzw. mały).
-
Jezdze ok 20km w ruchu miejskim i z reguly jest zamny. W latonigdy wiecej niz pol nie mial.
-
Przy rozgrzanym silniku wskazówka jest w okolicy połowy skali. Te silniki mają problem z osiągnięciem właściwej temperatury. Termostaty warto sprawdzić. Będziesz miał pewność w jakim są stanie. Ten mały nie ma zamienników, tylko oryginał Forda ok. 100 PLN.
-
Tak, to jest bardzo ważne, TDCi Forda (to co macie w kotach) mają dwa termostaty! Jeśli w lecie silnik trzymał temperaturę a w chłodne dni jest problem, to sugerowałbym najpierw zainteresować się małym termostatem.
-
Ten mały nie ma zamienników, tylko oryginał Forda ok. 100 PLN.
Ma zamienniki.
Fakt, że ich jakość jest poniżej krytyki, ale Vermet produkuje je.
-
ja mam wymienione oba na nowe, nawet oba oryginalne forda i przy spokojnej jeździe w temp ok 0 stopni (spokojna tj. równomiernie bez przekraczania 2.000 obrotów) ledwo powyżej niebieskiego pola
-
Przy jezdzie "emeryckiej" bez przekraczania 2000 obrotow na minute ten silnik bardzo wolno sie nagrzewa. Ten typ tak ma, dodatkowo dojezdzajac do swiatel temp moze spasc na niebieskie pole. Ale pojedziesz za miasto jadac ok 100km/h powinno byc w polowie skali. Taka uroda kota z klekotem pod maska. W zimie jest tez niezle bo w miescie ciezko go nagrzac, stad pomysly kilku forumowiczow zeby zaslonic na zime chlodnice ale wg mnie to sredni pomysl - sam zastanawiam sie nad grzalka elektryczna do silnika :)))
-
Przy sprawnych termostatach przysłonięcie chłodnicy niewiele pomoże. Jeżeli silnik jest zimny to płyn krąży w małym obiegu ,z pominięciem chłodnicy.
Ja mam wersję z elektrycznym podgrzewaczem w układzie chłodzenia, załącza się w temperaturze poniżej 4 stopni. Po włączeniu odszraniana przedniej szyby bardzo szybko mam ciepło wewnątrz , nawet przy zimnym silniku ;D. Niektóre modele mają podgrzewacz spalinowy ( webasto, ale tylko do podgrzewania silnika) i to jest bardzo skuteczne rozwiązanie.