FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: owa w Październik 27, 2013, 10:22:17 am
-
Witam wszystkich .Jestem nowy na forum .Mam x typa z 2001 roku z silnikiem 2.1 v6 mam zamiar wymienić skrzynie automatyczną na manuala napiszcie czy ktoś z was już to robił jakie mogę napotkać problemy,co trzeba wymienić ,z góry dziękuje za rady :-help :-thank
-
Do wymiany będziesz mieć na pewno zespół pedałów, do tego najpewniej dojdzie kwestia komputera silnika, no i jeszcze musisz kupić kompletne sprzęgło. Dalej zostanie kwestia hydrauliki sprzęgła (cała instalacja) i instalacja drążka zmiany biegów (cały kosz).
Sprzęgło (docisk, tarcza i elementy wykonawcze hydrauliki) najlepiej kupić nowe, przynajmniej będziesz wiedział, że pojeździsz na nim. No i na pewno wymiana oleju w skrzyni manualnej i nowe uszczelki.
-
Tylko po co? Jag z założenia to limuzyna, ma być wygodnie, a wachlowanie drążkiem, które równie dobrze może wykonać za Ciebie automat, jest komfortu przeciwieństwem.
-
Chocby dlatego ze automat odbiera wigor tej "limuzynie" a juz przy silniku 2,1 to roznica miedzy auto a manualem bedzie mocno odczuwalna.
Ja szukalem dosyc uparcie 3.0 estate z manualem i jestem szczesliwym posiadaczem w/w - w UK na Auto Traderze (najwieksza strona kupna/sprzedazy aut) były tylko 4. Jezdzilem automatami (Safrane 2.2 , Citr C5 3.0 V6 ) i wiem ze juz nie chcę.
Pozdrawiam!
-
Chocby dlatego ze automat odbiera wigor tej "limuzynie" a juz przy silniku 2,1 to roznica miedzy auto a manualem bedzie mocno odczuwalna.
Nie no stary nie mogę nie odpowiadać na takie posty WIGOR? w aucie 1800 kg z kierowcą i 155 KM? Gdzie różnica miedzy jednym, a drugim to w granicach 0.7 sek na przyspieszeniu do 100 km/h? Jak wsadzisz za kierownice słabego kierownika, to ten automat bedzie szybszy. Gdybym miał kupować np. Volvo S60R które w manualu ma 5.7 do 100, a automat prawie 7.5 (z uwagi na niższy moment obr. o 50 nM) to tu bym sie mocno zastanawiał, ale mysle że i tak wybrałbym automat. Z wigorem to sie kupuje Subaru.
-
Przeciętny kierowca nie osiągnie nic lepszego niż da mu automat. Dobry kierowca będzie potrzebował manuala w może 1% czasu. I to tylko dla zabawy. Ale jeżeli chcesz jeździć szybko, to po co wersja 2,1?
Z kolei automat daje Ci komfort przez 99% czasu, w większości przypadków osiągi (spalanie, przyspieszenie) wcale nie gorsze niż manual. Rozumiem, że można celować w manual w starszych samochodach, gdy automaty były 3,4-stopniowe. Teraz? Sztuka dla sztuki.
-
Przeciętny kierowca nie osiągnie nic lepszego niż da mu automat. Dobry kierowca będzie potrzebował manuala w może 1% czasu. I to tylko dla zabawy. Ale jeżeli chcesz jeździć szybko, to po co wersja 2,1?
Z kolei automat daje Ci komfort przez 99% czasu, w większości przypadków osiągi (spalanie, przyspieszenie) wcale nie gorsze niż manual. Rozumiem, że można celować w manual w starszych samochodach, gdy automaty były 3,4-stopniowe. Teraz? Sztuka dla sztuki.
:-za :-10points
-
Ot nie doczytali - mowię wyraźnie jak krowie na rowie: miałem dwa auta z automatyczna skrzynią. Łacznie jakies 5 lat jeździlem automatami. Wiem jakie są ich plusy (komfort w korkach) ale tez swiadomy jestem minusów. Taki jest mój wybór, bo wole zmieniac biegi samodzielnie.
-
Ot nie doczytali - mowię wyraźnie jak krowie na rowie: miałem dwa auta z automatyczna skrzynią. Łacznie jakies 5 lat jeździlem automatami. Wiem jakie są ich plusy (komfort w korkach) ale tez swiadomy jestem minusów. Taki jest mój wybór, bo wole zmieniac biegi samodzielnie.
Dobrze, że podejmujesz decyzję świadomie, a nie jak wiele osób wyklinasz automaty nie mając z nimi doświadczenia. Tym niemniej o ile się nie mylę, wątek nie do końca dotyczy Ciebie. Razem z bosniakiem wyraziliśmy swoją opinię o sensowności takiej zamiany z utylitarnego punktu widzenia (pomijając zupełnie koszty), Ty wyraziłeś swoją, kolega owa będzie mógł się zastanowić.
A dla mnie woleć manuala od automatu to troszkę jak autoerotyzm (i nie mam tu na myśli stosunku z samochodem ;)). Przyjemne, ale są lepsze alternatywy ;)