FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: sendi w Luty 13, 2009, 21:52:11 pm
-
witam mam pytanko próbował ktoś kiedyś przegazować auto na biegu neutralnym???? Zauważyłem ciekawostke bez wzgledu na to jak mocno wciśnie się pedał gazu silnik wejdzie maksymalnie na ok2700obrotów... wiem że z moim silnikiem jak i skrzynią jest wszystko ok, nie wiem czy to ochrona przed żyłowaniem silnika na neutralnym biegu czy cuś :D
-
ochrona skrzyni biegów :-W :-super
-
w manualu na zimnym tez tak jest :-W
-
Dokladnie jak kolega pisal ochorna skrzyni biegow.
Na P masz to samo :D
:-tylko
-
tak sie tylko zastanawiam... z gory zaznaczam, ze nie probowalem wcielic mojego pomyslu w zycie, ale co by bylo gdyby ustawic automat w N, wcisnac gaz i sprobowac przelaczyc przy ciagle wcisnietym gazie na D?
nie podejrzewajcie mnie o uposledzenie umyslowe:) tak sie tylko zastanawiam...
-
A co się stanie jeśli jadąc 120km/h włacze tą śmieszną literke R? ::) :-hehe :-hehe :-hehe
-
R to jest bieg Rallye . . . :-hehe
-
a nie Rakietowy ?
-
w manualu na zimnym tez tak jest :-W
W moim nic takiego niema (manual) kręci się jak zwykły silnik zwykłego dupo wozu.
-
A co by się stało gdybym na d trzymając hamulec dodawal gazu?
Oczywiście nie zamierzam próbować dlatego pytam.
-
A co by się stało gdybym na d trzymając hamulec dodawal gazu?
i spaliłbyś gumy stojąc w miejscu......... ;)
-
widze, ze zaczalem temat z cyklu "co glupiego mozna zrobic". A myslalem, ze tylko ja mam takie dziwne mysli w glowie:)
-
Tak mi jeszcze przyszlo do glowy, zapewne spora czesc z forumowiczow zdaje sobie sprawe z istnienia techniki jazdy zwanej hamowaniem lewa noga. Sposob z tego co wiem wymyslili kierowcy rajdowi. Jak wyglada sprawa takiej jazdy przy skrzyni automatycznej? Czy poza oczywistymi skutkami (np. przyspieszone zuzycie hamulcow) stanie sie cos jeszcze? Mysle glownie o skrzyni.
-
aha, a samochody z silnikami o mocy 60 km wymyslili, zeby nie dostawac mandatow za przekroczenie predkosci:)
-
czesc jazda z lewa noga na hamulcu jest zajebista. lepiej czujesz auto. sprawdza sie przy dynamicznej jezdzie. trzeba potrenowac troche, ale jest niezle. hamulce dostana tylko na poczatku jak masz smykalke wyczujesz pozdrawiam
-
Po kolei....
P- parking- zawsze zostawiasz na tym biegu jak stoisz... skrzynka jest spieta, nie trą tarzczki wewnątrz, można sprwdzać olej w skrzyniach z miarką, sprawdzać silnik w pracy, grzać, cokolwiek.
R- revers- do jazdy odwrotnie,w angli z powretem lub nazat we wsi.
N- neutral- luz, nie używać przy pracującym silniku, służy do wciągania auta na lawetę, NIE DO HOLOWANIA !!!, automatików sie nie sznuruje, tylko wozi, to wygodne auta.
D- drive- służy normalnie do jazdy, w anglii jest to rozbudowany bo wiadomo tam pasażer kieruje i jadą w drugą stronę.
1,2,3,4,5,6 w zależności od skrzyni, biegi w przód, w anglii nie.
Pałowanie po obrotach jak napisałem kiedyś, ogranicznik idiotoodorny, żeby nie przekręcić silnika, i nie siać siary pod remizą. normalne.
Wbicie D, lub R przy wysokich obrotach to jak "strzał" ze sprzęgła, spalisz opony. Przerzucenie na R w czasie jazdy, zablokuje koła, (sprawdzałem w Oldsmobile Aurora 4.0). Gaz w podłodze i przekładanie R D R D R D R D.... powoduje nadmierne zużycie opon i paliwa, ku ogólnej radości okolicznych gapiów, lecz skrzynia nie będzie z tego powodu czuła się doceniona i może zostać do dyspozycji tylko N w celu wciągnięcia na lawetę.
Hamowanie lewą nogą jest normalne, tą umiejętność powinien posiadać każdy, powoduje ze można szybko jezdzić, nie majtasz girą gaz ham gaz ham, tylko hamujesz lewą, przyspieszasz prawą. to jest wyjątkowo łatwe, i jak jazda na rowerze, nauczysz się raz to całe życie będziesz potrafił pływać.
Wciśnięcie gazu i hamulca naraz, przy D lub R spowoduje pieczeń amerykańską, auto stoi, koła się palą, pierwsza lekcja hamowania lewą nogą. Również nieekonomiczne widowisko dla okolicznych gapiów.
Na koniec, można przełączać w czasie jazdy 1,2,3,4,5,6 lub odwrotnie, w zależności od skrzyni jak w manualnej, lub łopatkami, to jest naturalne, tylko musisz wiedzieć czy masz elektroniczny czujnik który nie przełączy ci z 6 na 1 przy 250km/h bo zostanie ci N na lawetę. Ogólnie nie przerzuci ci skrzynia w górę, czyli do odcięcia
Kolejna zagadka S przycisk który powoduje podtrzymanie obrotów, po puszczeniu gazu, tak jak w manualu, przy tym i opanowanym hamowaniu lewą nogą, do dziewczyny w leśnym domku po szutrach dojedziesz wcześniej, tylko nie wiadomo czy będzie ci się chciało, to powoduje chęć wybrania dłuższej drogi.
No i * śnieżynka, tryb zimowy, auto po prostu rusza z 2, dwójki... i To cała tajemnica.
Mam nadzieję że ten koncentrat rozwiał wątpliwości i odpowiedział jak w końcu zjarać te cholerne kapcie przed kumplami śliniącymi pod budą z browcem.
-
Żadna slrzynia automatyczna nie puści biegu w dół jeśli sterownik uzna ze prędkość jest za duża do danego biegu.
Nie każda skrzynia w trybie manualnym (poza bloladami biegów ale to nie tryb manualny) ma odcinke, niektore z automatu przełoża bieg wyżej (wszystkie w Jagu do 2008 roku).
Neutral można wbić jeśli wiemy ze postój będzie trwał dłużej niz 2-3
-
Żadna slrzynia automatyczna nie puści biegu w dół jeśli sterownik uzna ze prędkość jest za duża do danego biegu.
moja przed wielkim wybuchem jakoś się nie przejmowała... potem korzystałem z N. hahahaha. wątek konwertera zamknięty, więc nie dopowiadałem historii.
-
jedrzej wątek jest otwarty ale ten wcześniejszy bo były dwa moderator zamknął ten niepotrzebny
-
witam. jezeli chodzi o postoj w korku to wciskam hamulec reczny. swiatlo zmienia sie na zielone naciskam gaz i startuje automatycznie. slyszalemmze lepiej nie zmieniac na p bo nie:-)ma smarowania. news z netu wiec nie daje 100 % ale nie musze zmieniac na p i trzemac hama. jak ustawiam p ro po chwili gasze auto pozdro
-
Można i tak, korek D, postój P (laweta N).