FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Dominiko19 w Październik 13, 2013, 13:44:41 pm
-
Wczoraj jadąc postanowiłem sprawdzić błędy zgasiłem przekręciłem kluczyk i wyskakuje błąd 22, ale przekaźnik pompy zmieniłem na nowy bo miałem ale dalej to samo, auto normalnie odpala z paliwa i jeździ więc pompa też odpada, sonda, niby mój roczni się nie łapie... To od czego ten błąd i jak się go pozbyć bo po resecie wraca. Czy to ma coś wspólnego z kompresją na cylindrach,zaworami?
-
22 Fuel pump drive: ECU output to fuel pump relay
Problem nie z przekaźnikiem lecz z sterowaniem przekaźnika przez ECU.
Wszystko jest na forum ( http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,155.0.html )
Fuel Fail 22 fuel pump control circuit by Brett Gazdzinsky
ECU flags FF22 if the signal to the fuel pump relay indicates open or shorted.
Conditions for flagging FF22:
- Ignition on,
- Fuel pump operating,
- indications of open or shorted fuel pump relay coil circuit.
- Response time 600 milliseconds
Possible faults:
- Low battery voltage,
- Poor ecu power feed or ground connections,
- Short or open circuit between ecu and fuel pump relay,
- Short or open circuit to oxy sensor heater relay (1993 and up),
- Loose connector pins (li18) 6 way PM4 yellow connector under air cleaner (1991-1992)
- Bad relay,
- Air pump relay circuit fault.
If the fuel pump does not work, but FF22 is NOT flagged, its the relay (contacts), the connections at the fuel pump, or a bad fuel pump.