FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: Janusz Sa w Październik 06, 2013, 15:36:45 pm
-
Witam
Tankuję 98 benzynę nie wiem czy to dobry pomysł. Silnik nie powinien być podregulowany do tego rodzaju benzyny, efektywność jest współmierna do kosztów, nie niszczy silnika, a morze jednak powinienem jednak zrezygnować? Liczę na fachową opinie. Pozdrawiam.
-
Samochody wyposażone w czujnik spalania stukowego są w stanie automatycznie dostosować moment zapłonu do paliwa wysokooktanowe. Jednak absolutnie niczego przy tym nie zyskasz.
-
A do jakiego kota lejesz 98?
-
2,5 litra
-
Model, rocznik .... :-gwizd
-
2,5 litra benzyny leje :-gwizd
Musiałem :-hehe :-off
-
Żartownisie
-
Podaj silnik, model, rocznik, inaczej sie nie zdziw ze z posta sie robi posmiewisko a jezeli nie podajesz podstaw to usune tematu.
-
Witam
Zacznę polemizować
Mam X-Type 2003 rok 2,5 benzyna tylko proszę nie pytajcie o kolor auta.
Przecież to wszystko jest standard od rocznika 2001 do 8smego czy któregoś tam.
A nie dość tego twierdzę, że komputer nie jest w stanie się dostosować (program na pewno nie jest elastyczny) przy tak subtelnych (drobnych) zmianach w oktanach i co najważniejsze kolor paliwa wskazuje na to, że jego zawartość jest całkiem różna w składniki smarujące, ma mniejszą pochodną ropy, która jest w 95
Poza tym słyszałem coś o gazie, że pierścienie się zapiekają (użyj paliwa to samochód ponownie zacznie sprawnie pracować) może i tu odmiana również dobrze zrobi. Wybaczcie, że jestem taki mądrala naprawiałem tylko sprężarki 2 z obsługą a tak tylko małe urządzenia elektromechaniczne.
-
Większość silników sterowana jest przez dostosowujący się „uniwersalny” sterownik. Silnik zgaduje, jakie paliwo zatankował kierowca po temperaturze spalin. Na tej podstawie ustalany jest moment zapłonu i czas otwarcia zaworów. Ta druga czynność możliwa jest zresztą tylko i wyłącznie wtedy, gdy jednostka ma system zmiennych faz rozrządu. Takie uniwersalne mapy zapłonowe mają tę zaletę, że dają możliwość tankowania zarówno benzyny 95, jak i 98. Niestety, nie są na tyle elastyczne, żeby wykorzystać cały potencjał benzyny z większą ilością oktanów. Efekt? - w większości silników dostosowanych do zasilania benzyną 95, tankowanie 98 nie daje praktycznie nic.
-
1.) Benzyna 98 niesie mniej energii w jednostce objętości niż 95.
2.) Samochód zaprojektowany do benzyny 95 osiąga mniejsza moc przy 98.
3.) 98 się spala wolniej i spokojniej niż 95 co daje miększa prace silnika.
4.) 98 kosztuje znacznie więcej.
Efektywność jest współmierna do kosztów? Fakt, 98 na pewno nie zniszczy silników więc jeżeli Cie stać i lubisz
wydawać pieniądze bez potrzeby to nie ma powodu by nie lać 98. Ale jeżeli to robisz to warto tez założyć
magnetyzer oraz pasek odprowadzający ujemne ładunki...
-
Czytałem wiele wypowiedzi na temat, nawet naukowe uzasadnienia. Rzeczywistość jest jednak inna.
Gdy wleję 98 samochód jedzie zupełnie inaczej , silnik pracuje cicho,równo, kiedy stoję przed światłami
na luzie nie odczuwam żadnych drgań w pracy silnika i przede wszystkim silnik jest bardzo elastyczny :-trudno
-
Czytałem wiele wypowiedzi na temat, nawet naukowe uzasadnienia. Rzeczywistość jest jednak inna.
Gdy wleję 98 samochód jedzie zupełnie inaczej , silnik pracuje cicho,równo, kiedy stoję przed światłami
na luzie nie odczuwam żadnych drgań w pracy silnika i przede wszystkim silnik jest bardzo elastyczny :-trudno
Bo w Polsce E95 nie zawsze ma 95 oktan... Tankuj E95 z pewnego źródła i problemu nie ma.
-
Dokładnie, prawda jest taka Panowie że wszystko zależy od świństwa jakie nam leją na stacji paliw i od rzetelności właścicieli tych stacji. Jak producent zaznacza ze 95, to lejemy 95 ale prawdziwy 95.
-
Dziękuję wszystkim chciałbym zapoznać się z tym tematem i z tym, co mnie przedstawiliście proszę nie zamykać tego tematu muszę mieć trochę czasu by zapoznać się, odpowiedzieć nadejdzie trochę później, ale mam już coś konkretnego, co mam szukać.
Dzięki
-
Do s-type 3.0 2001 r. lać 95 czy 98.
-
Ja do swojego leję zawsze 98 na Shell lub BP. Generalnie 95 powinno wystarczyć, ale tak mało nim jeżdżę, że wolę, żeby miał lepsze paliwko, na pewno jest bezpieczniejsze, ponieważ często zdarza się w Polsce, że paliwo nie trzyma norm, więc na pewno min. te 95 na pewno jest ;D w każdym razie pamiętaj, żeby lać na markowych stacjach, na Shellu i BP prawnie się nie zdarza, żeby paliwo nie trzymało norm, przynajmniej tak wynika z kontroli.
-
Ja u siebie też tankuję 98. W najgorszym razie te 95 powinno być :) No i jak coś mają chrzcić to 95, szybciej schodzi, mniejsze szanse że złapią.
-
w każdym razie pamiętaj, żeby lać na markowych stacjach, na Shellu i BP prawnie się nie zdarza
Orlen nie jest markowy ?????
w rejonie Buska Zdroju to właśnie na Orlenie jest dużo lepsze paliwo jak na Shellu.
-
Orlen nie jest markowy ?????
w rejonie Buska Zdroju to właśnie na Orlenie jest dużo lepsze paliwo jak na Shellu.
Wystarczy poczytać jakikolwiek raport na związany z "chrzczeniem" paliwa, pisałem na podstawie najnowszego http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php więc proszę kolego nie pisać, że shell ma gorsze paliwo, z markowych stacji w zasadzie tylko Orlen na wielu stacjach ma paliwo niespełniające norm ;D więc Orlen nie jest gwarantem jakości paliwa ;D BP gwarantuje 100% że paliwo będzie dobrze i silniki odrobinę więcej mocy na nim uzyskują, nie licząc paliwa na Shellu 100+ które jest po 6.20 za litr ;)
-
Odgrzewam kotleta bo pewne wyjaśnienia są potrzebne. Shell ma paliwo z Lotosu. BP od 2013 też od Lotosu. Statoil z Orlenu. Jako ciekawostkę podaję, że czasem na Orlenach będziecie lać paliwo z Lotosu i odwrotnie na Lotosie będzie z Orlenu. Jak jest brak w danej bazie paliwowej to na zmianę biorą od siebie nawzajem. Paliwa Premium oprócz wspomnianego Shell 100 są to paliwa zwykłe np Pb98+Dodatek dostarczony przec dany koncern. jest tego około 1L/1m3.
Np ON Verva = ON Zwykły + Dodatek. Tak się robi paliwa premium.
Co do kontroli jakości paliw to nie ma się co przejmować i bredzić że na Orlenie gorsze a na BP lepsze itp bo to bzdura. Efekt Placebo
Tzw chrzczenia paliw teraz nie ma (jeśli ktoś to zrobi jest samobójcą) Nieprawidłowości wynikają najczęściej z powodu zmiany paliw lato-zima (inspekcja wie kiedy chodzić na kontrole aby było najwięcej mandatów) jak również z nieszczelności starych zbiorników ale ten problem rozwiązano wycofując je w tym roku z eksploatacji.
Inspekcja zamyka stacje które oszukują na jakości a paliwo idzie do utylizacji więc jeśli jakaś stacja działa a wykryto jakąś nieprawidłowość to znaczy że jest to mało istotne i nikomu nie zagraża.
-
Ja tam wolałam tankować na statoilu, bo na ich benzynie robiłam dłuższe dystanse... Znaczy tak mi sie do dziś wydawało... :) to dopiero siła sugestii :D
Od jutra jeżdzę na orleny!