FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Error w Wrzesień 30, 2013, 16:35:11 pm
-
:-bry
Jeżeli pomyliłem dział to z góry sory. Chciałem się was poradzić w kwestii przechowywania pojazdu. Planuje w przyszłym roku zakupić drugi pojazd zabytkowy (Cadillac DeVille cabrio) i bedę musiał wybudować nowy garaż. Teraz mocno mnie martwi jak to jest z temperaturą. Jaguara trzymam w garazu pod domem, gdzie w zimie nie spada temperatura poniżej 10C i wszystko jest ok. Dodam, że nie jeżdzę w ogóle samochodami zabytkowymi w zimie, czyli nie będzie takiej akcji, że z ciepłego pomieszczenia wyjeżdzam na mróz i z powrotem. Teraz nowy garaz będzie wolno stojący, bez ogrzewania. Nie uszkodzą mi się przez to samochody? musze do tego garażu zaparkować Cadillaca i Jaguara. przypuszczam, że w zimie w nocy temperatura spadnie sporo poniżej zera i zastanawia mnie to, czy z samochodami wszystko bedzie ok, czy nic się nie stanie ze skórami itp. Dodam, że w tym garazu te dwa samochody maja doczekać przynajmniej mojej starości...
Z góry dzięki za wszystkie opinie.
Pozdrawiam!
-
Jeżeli nie będziesz miał wody w układzie chłodzenia i nie będzie stał na kołach (mogą się zrobić jajka z opon) to nic nie powinno się im stać, skóry możesz zabezpieczyć jakimś specyfikiem do skór, pełno tego jest na rynku.
I wypadało by co jakiś czas je przepalać i raz na miesiąc ładować akumulator...
I z tego co kiedyś wyczytałem baki paliwa powinny być pełne by woda nie skraplała się do benzyny...
Pozdrawiam... :P
-
Montujesz normalne grzejniki w garażu. Na co dzień trzymasz je skręcone, tak żeby temperatura tam była ok 10 stopni. A jak trzeba coś przy aucie porobić to odkręcasz zawór i już masz ciepło.
-
Jak wiadomo samochód nie powinien być mrożony ani nie powinien przebywać w wilgoci, stąd ważne jest by garaż był nie tylko ciepły ale także suchy bez względu na porę roku.
-
U mnie w zimie panuje 10 - 15 stopni w zimie, mam grzejnik olejowy. Przy + 5 stopniach nie odleci nawet śnieg z nadkoli. Obecnie uszczelniam garaż bo są przedmuchy - garaż to zwykły blaszak.
-
Ja mam garaż przy nowym domu i mam ten sam problem, narazie nie robie tam prawie nic ale na przyszłą zimę chyba elektryczny grzejnik sobie sprawie :)
-
Tak na marginesie to im wyższa temperatura, tym metal szybciej rdzewieje, wychodzi na to że auto powinno być w garażu nieogrzewanym. Chyba że coś się przy nim robi, wtedy jakieś ogrzewanie się przyda.
http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=306:korozja&catid=26:warsztat&Itemid=538 (http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=306:korozja&catid=26:warsztat&Itemid=538)
-
wychodzi na to że auto powinno być w garażu nieogrzewanym.
jazabek wacław nikt nie mówi ze auto trzeba podgrzać... :-hehe temperatura ma być dodatnia (więc ogrzewany!) , jak chcesz pracować przy aucie to cywilizowana temperatura się przyda. Dla pojazdu najważniejsza jest wentylacja.
-
Ja mam w swoim garażu zimą około 7-9 stopni w plusie.