FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: monteki w Wrzesień 25, 2013, 20:40:04 pm
-
na jakimś forum angielskim natknąłem się na info że odłączenie akumulatora w x-type może sprawić jakieś problemy , czy to prawda ?
przecież w wielu przypadkach tego nie da się uniknąć , czy Wy mieliście jakieś problemy po wyłączeniu aku ?
sam muszę odłączyć aku chcąc zamienić zapłonniki w ksenonach
-
Jedyny problem to kod do radia i ew. zakodowanie zamykania szyb.
-
Moze sie zresetowac ecu i przejdzie w tryb uczenia map. Jak masz automat to bedziesz czul szarpanie przez okolo 60km, dlatego ze obroty jalowe beda podwyzszone. Po przejechaniu tych km wyszstko wroci do normy. Jak manual to nic nie poczujesz ;)
-
Ja tylko musiałem wpisać kod do radia... :P
-
Ja tylko musiałem wpisać kod do radia... :P
to co masz szyby na korbę?? :-V
-
Ja tylko musiałem wpisać kod do radia... :P
to co masz szyby na korbę?? :-V
jakiś czas temu wymieniałem akumulator, też na szczęście nie miałem większych problemów, musiałem tylko wprowadzić pin do radia.
-
Zgadzam sie z przedprzedmówcą. Jedyna kwestia to odkodować radio i zakodować szyby co cy się samoczynnie domykały i opuszczały. Przećwiczone na własnej skórze ;)
-
Jak sie koduje te szyby ?
-
Mam co prawda s-typa ,ale kilka razy odłączałam akumulaor ...nigdy nie musiałam kodować szyb :-za
Radio niestety :-thumpdown za każdym razem :-cry
-
Kiedy mi przestał działać czujnik samo poziomowania świateł (tylny), kupiłem drugi, wymieniłem jednak okazało się, że to przewód sie przetarł. Przewód wymieniony, czujnik przy okazji też i .... nic. Samo poziomowanie nie działało, ksenony ciągle w trybie awaryjnym.
Odłączenie na kwadrans akumulatora spowodowało że samopozomowanie zadziałało i jest super do dziś.
Odpowiadając na pytanie - dodatkowo musiałem wpisać kod PIN do radia i zaprogramować domykanie szyb. Tyle skutków z odłączenie aku.
-
Problem... Po odłączeniu akumulatora I ponownym podłączeniu mrugaja awaryjne co może być przyczyną? Jakieś zabezpieczenie?
-
Jak sie koduje te szyby ?
Po kolei każdą osobno. Przekręcasz kluczyk do pozycji II (zapalają się kontrolki) i opuszczasz szybę trzymając przycisk,aż zejdzie do końca, nie puszczasz przycisku przez 2 sekundy (usłyszysz ciche pyknięcie, jakby stycznik puścił). Powtarzasz to samo z tą samą szybą do góry. I tak o kolei następne trzy szyby. I już możesz się cieszyć z samoczynnego podnoszenia szyb bez trzymania przycisku, samoczynnego domykania szyb po zamknięciu auta z pilota. Można całą operację wykonać na zapalonym silniku, ale nie słychać tego pyknięcia, więc radzę na pierwszy raz wykonać tylko po przekręceniu kluczyka.
Akumulator odpinałem kilka razy i tylko PIN do radia i szyby do zaprogramowania. Żadnych innych skutków ubocznych nie zaobserwowano.
-
Dodam jako ciekawostkę, że zgaszenie zapłonu podczas gdy pracuje szyberdach (właśnie się otwiera się albo zamyka) powoduje konieczność zaprogramowania szyberdachu.