FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: szpulek w Luty 11, 2009, 22:07:13 pm
-
Witam,
zabieram sie za kompletacje czesci do solidnego przegladu, nie wszyscy maja instrukcje z normami, a Ci co maja to wiedza, ze nie ma w niej wszystkich informacji. Moze wspolnymi silami skompletujemy liste i te informacje sie komus przydadza.
Na forum znalazlem tylko dwa watki:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1408.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1408.0) jednak tu opisany jest x300
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1432.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1432.0) wymiana plynu do wspomagania
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=2291.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=2291.0) wymiana plynu chlodzacego
No to zaczynamy, X308:
1. olej silnikowy:
3.2/4.0: API SH / ACEA A2
kompresor: API SH / ACEA A3
pojemnosc: 6,5l lub 7,5l (z chlodnica oleju)
2. plyn chlodzacy:
brak danych nt norm
pojemnosc (pierwsze napelnienie): 10; (3.2/4.0) lub 12l (kompresor)
3. plyn hamulcowy:
SUPER DOT4
pojemnosc: brak danych
4. plyn wspomagania:
DEXRON III
pojemnosc: brak danych
5. olej w skrzyni biegow:
niestety brak danych w instrukcji
6. olej w tylnym moscie:
niestety brak danych w instrukcji
Duzo danych brakuje, wiec jesli ktos moze to prosze o uzupelnienie, pozwoli to utworzenie pewnego kompendium dla x308 i moze komus sie to przyda i pytania bedzie mozna odsylac do tego watku ;)
Teraz moje pytania:
Nie zamierzam teraz nikogo przekonywac do firmy, ja zalewac bede Motulem. Swietnie sobie radzi ten olej w innych samochodach (na codzien jezdze dieslem po programie). Ciezko znalezc typ oleju zgodny z ACEA A2, raczej A3 i pytanie czy mozna takim zalac?
pzdr
-
Tak przypuszczalem, ze to bedzie takze DEXRON III, jesli chodzi o skrzynie. Nie mam danych co jest zalane w skrzyni, wiec jest zgryz co wlac. Ile oleju tam wchodzi? A jesli chodzi o most to cos faktycznie jest w ofercie motula, tylko pytanie rowniez jaka jest pojemnosc ukladu? pzdr
-
Jak juz wspomnialem, nie wiem co jest zalane w skrzyni, czy po kolorze da sie dojsc mniej wiecej co trzeba wlac? Innego pomyslu nie mam, a jesli nie da sie spuscic w calosci to raczej nie mozna wlac czegos innego..
pzdr
-
To mi lepiej najpierw powiedz, gdzie ow bagnet znajde :) W instrukcji nie ma nic na jego temat.. pzdr
-
Tak wlasnie mi sie wydawalo, ze mowimy o czyms innym, jak napisales, ze skrzynia jest starego typu :) A bagnetu faktycznie szukalem i nie znalazlem.. Moze ktos pomoze w jaki sposob dobrac olej w takim przypadku? pzdr
-
Znalazłem w Castrolu (zerknij poniżej), proponują tam do skrzyni: Esso ATF LT 71141
-
Nigdy Dextron przeczytaj Forum
-
co do oelju w szkrynce zwrocilem sie do producenta szkrzyni w niemczach, firmy ZF i dostalem odpowiedz
ze wylaczenie Lifeguardluid jest dozwolony wedlg producenta. nie dostalem odpowiedz kto jest producentem,
ale powiedzieli ze mozna sie wrocic do przedstawiciela lokalnego w polsce i dostac informacje co mozna wlac
jako lokalny produkt odpowiedni. w niemczach or. oleju w serwisie jaguar kosztuje ok 35 euro a w punkt
serwisowy ZF mozna kupic to samo za 8 euro/litr.
tutaj miescowi przedstawicieli firmy ZF:
Peter Renz sp. zo.o.
Ul Armii Krajowej 43
05-600 Grójec
E-Mail: serwis.grojec@renz.pl
Telefon: +48 48664 5635
Fax: +48 48664 5364
ZF Trading GmbH Sp. z o.o.
Marketingbüro Warschau
Al. Jana Pawła II nr 15
00-828 Warschau (warszawa hehe)
E-Mail: w.kmieciak@zf.com.pl
Telefon: +48 22 697 6520
Fax: +48 22 697 6524
-
Co do skrzyni to mam jeszcze jeden pomysl, to ta sama skrzynia (5HP24) co w bmw czy audi, wiec moze zalewac ja olejem, ktory na 99% jest latwiej dostepny w aso bmw czy audi? Poza tym w katalogach latwiej znalezc olej do skrzyni z bmw czy audi, niz do jaguara :(
Gdzie jest naklejka na skrzyni? Podobno na podstawie jej koloru dobiera sie olej..
pzdr
-
No wlasnie znalazlem info nt. oleju LT71141, ale oddelegowali mnie do koloru tabliczki na skrzyni... W ten sposob ponoc dobieraja w 5HP24 w bmw.. pzdr
-
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=489573&i=20 (http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=489573&i=20)
interesujaca dyskusja po angielsku na temat olej w skrzynce ...
-
Wydaje mi sie, ze jednak ten tekst jest kluczowy:
The design specification of the 5HP24 requires the use of Esso LT 71141 and is filled for life. There is no alternative or equivalent oil, Esso is the only supplier of LT 71141. Under normal operation, the oil is changed after 10 years or 100, 000 mls.
The transmission was not designed to run on Dexron III and if installed you run the risk of premature failure. The transmission is equipped with a sophisticated torque converter lockup control (TCC) system and the correct oil specification is critical to its function and operation. One of the main functions of the oil is to provide the correct coefficient of friction and cooling of the torque converter lockup lining during regulated slip conditions. The longevity of the lockup lining would be adversely affected by the use of Dexron III and in most cases deterioration in shift quality and lockup engagement is also experienced.
I hope these points’ help you make the correct decision to use Esso LT 71141 which will continue protect the longevity of your transmission. The use of alternative oils can only be considered as false economy.
ZF Great Britain Ltd
zapytam jeszcze w bmw, ale z tego co widzialem to chyba tez leja LT71141, jak sie czegos dowiem to oczywiscie to opisze, pzdr
-
a byl w ogole taki mit? swego czasu w aso w katowicach dowiedzialem sie, ze ten olej sie wymienia, wiec skoro nawet aso mowi, ze sie wymienia... ja zamierzam wymienic, mysle, ze na zle to raczej nie wyjdzie..
-
Nie kontaktowalem sie z ta firma, wiec nie wiem jakie jest ich zdanie. Dziwi mnie tez to, ze jest tyle 3setek czy 308ek na forum a nikt oleju w skrzyni nie wymienial, ludzie przyznawac sie :)
-
do 300i sprawa jest jasna, tylko w 308 jest wlasnie ten "problem"
-
faktycznie, przeciez 5hp24 jest dopiero w 308ce.. ale tych tez troche jest na forum.. wypytam o opinie na forum bmw, zobaczymy co tam powiedza.. pzdr
-
problem polega na tym, ze w tej skrzynce producent mial wlasnie taki pomys ze olej sie nie wymienia (conajmniej
do koniec okres gwarancyjny hehe). specyfykacja producenta jest jasna: Esso LT 71141 albo lifeguardfuid jak ten
sam produkt sie nazywa w ZF, wiec tego sie trzymamy. tak na marginesie to nie kazdy producent zalecal od
poczatku nie wymieniec olej w tej skrzynce, mercedes wymienia co 90 tys km wiec tak jest rozsadnie. osobe
ktory maja 308 czesto oddaja autko do kompleksowego przegladu w warsztacie i sie sam nie martwi jaki olej
i gdzie, wiec swiadomosc nie jest taka jak u posiadaczow starszych modeli.
-
A jest ktos w stanie sie dowiedziec czym zalewaja ta skrzynie w aso? Na bank robia wymiany bo sie pytalem, ale nie chcieli zdradzic jaki to olej.. pzdr
-
No to jaki olej do skrzyni w x300?? dextron III??
Radzio ten olej do mostu z dwusiarczkiem molibdenu to motul gearbox 80w-90
-
witam,jak kupilem to wymienilem olej w skrzyni biegow w x308,minelo 2 lata i wszystko jest w porzadku.nadmienie ,ze nie byl to wspomniany esso.zaklad w zielonej gorze ul.dabrowskiego(jaki jest adres moge sprawdzic)wymiana statyczna.
-
co to znaczy: wymiana statyczna? masz gdzies na fakturze, jaki olej wlali? pzdr
-
a co z tzw. odsysaniem?
-
nie zrozumielismy sie, zrzucenie miski + wymiana filtra z uszczelka to dla mnie standard, nowy olej to i nowy filtr, ale czy moze po zdjeciu miski i filtra jest dostep by odessac olej, ktory nie splynal.. pytam bo nie znam konstrukcji takiej skrzyni, pzdr
-
w niemczech odssanie w tej skrzynce jest dosc popularny. ale czy odssa w calosci tego nie wiem.
-
wszystko okaze sie po zdjeciu miski, chcialem jeszcze przytoczyc odpowiedzi na pytanie, ktore zadalem na forum bmw:
Twoja skrzynia (A5S 440Z) zalana jest olejem typu lifetime i jest to ESSO LT 71 141 (około 70zł za litr w ASO). Na pełną wymianę potrzebujesz 10l oleju.
Napisałem, że 10l mieści skrzynia, bo taka wg TIS jest całkowita objętość tej skrzyni, nie wiem natomiast ile uda Ci się spuścić z niej oleju. Nauczony doświadczeniem powiem tylko, że zawsze warto mieć zapas.
Aha, jeszcze jedno... Febi robi zamiennik tego oleju, który jest sporo tańszy, niż oferta ASO BMW i pewnie tak samo dobry. Nr Febi to 14738 (opakowanie 1l) lub 29738 (opakowanie 5l)
slyszal ktos o tym oleju z Febi?
pzdr
-
Febi to niemiecki producent Bilstein (FErdinand BIlstein) Tu sa dane tego oleju
http://209.85.129.132/search?q=cache:tEIe0qLfbqMJ:www.febi.com/en/jsp/download.jsp%3Ffilename%3D/media/en/media/produkte/sicheheitsdatenblaetter/29738_atf/14738_d.pdf+febi+14738&hl=de&ct=clnk&cd=1&gl=de (http://209.85.129.132/search?q=cache:tEIe0qLfbqMJ:www.febi.com/en/jsp/download.jsp%3Ffilename%3D/media/en/media/produkte/sicheheitsdatenblaetter/29738_atf/14738_d.pdf+febi+14738&hl=de&ct=clnk&cd=1&gl=de)
-
wiem co to febi :) ciekawe jak sie ma ten zamiennik do 'oryginalu' esso.. pzdr
-
co do mostu to bez problemu odnajdziesz olej jaki poleca motul ,ale to znajdziesz juz w katalogu motula.kiedys pare lat temu motul wypuścił bardzo dobry olej do manulanej skrzyni i lub tylnego mostu ktore mają juz problem z hałasami ,a zawierał on dwusiarczek mobdilenu (czy jakos tak ?) powodujący odkładanie sie na bierzniach łozysk i tym samym redukując hałas i luzy ...
_radzio, w katalogu motula jest informacja, ze most jest bezobslugowy, a zatem nie wymienia sie tam oleju i nie ma propozycji od motula co wlac.. widzialem gdzies w ofercie ten olej z dwusiarczkiem, ale kurcze on byl mineralny, wiec nie jestem pewien czy to to co nalezy wlewac do mostu...
pzdr
-
Jaguar chce do mostu tylnego Shell Spirax Super TS 90 1,9 litra
-
radzio jak zalewales olej do dyfra(tylko korek spustowy)???
-
chodzilo mi o to,ze w 308-ce jest tylko jeden korek (wlew-wylew??) jak napelniales dyferecjal?
-
xjs, skad takie dane o tym oleju shella? pzdr
-
radzio tak se myslalem,ze tak to trzeba zrobic,czy tak jak przy skrzyni biegow trzeba to robic w jakichs okreslonych temperaturach,chodzi mi zlanie i wpompowanie swiezego oleju.
-
czyli,ze procedura jak normalnym moscie.dzieki.
-
mam x300 z przebiegiem 207tys., jutro wymieniam olej silnikowy, z tego co wiem to na ansze warunki atmosferyczne w tym silniku zalecany jest 10w40.
Ale czy jakies szczegolne zalecenia co do producenta? no i mozecie od razu napisac ile go tam wchodzi ;)
-
do silnika AJ-6 8 litr plus 0,55 litr w filtru. :) ja w mojm mam castrat eee castrol (gtx5) i nie narzekam.
mielismy kiedys na forum dyskusje na temat jakosci oleju, poszukaj. kwintesencja byla ze
nie lotos, reszta mozna smialo ...
polecam takze: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1408.0
-
No i w koncu wzialem sie za kota, stuknelo mu 180kkm, wiec zmienilem olej. Ku mojemu zdziwieniu wg oznaczen na bankach weszlo tylko 6litrow (motul 8100 5w40 sysntetyk). Po przejechaniu ok 250km sprawdzilem i olej jest dalej czysty, w polowie skali na bagnecie (sadzilem, ze moze wszystkiego nie spuscili, ale wtedy bylby juz ciemniejszy bo by sie przemieszal..). Musze jeszcze pamietac sprawdzic na zimnym bo strasznie mnie intryguje dlaczego tak malo oleju weszlo.. Polecam rowniez wymiane korka spustowego (aso - 27zl), co nowa uszczelka to nowa uszczelka.. Wiele ludzi o tym nie pamieta.
Teraz przymierzam sie do skrzyni, dam znac jak w koncu sie z tym uporam..
pzdr
-
Witam,
Chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów 5HP24
Mam pytanie jaki olej zastosować: rekomendowany przez firmę ZF LT71141 czy zamiennik http://www.midparts.com.pl/pl/p/Olej-do-skrzyni-ZF45HP-1L/2893 ?
Ile litrów oleju należy zakupić?
-
Ja przy wymianie nie eksperymentowałem zalałem Esso LT 71141 i oryginalny filterek założyłem :-super
-
Zalej tym, który jest zalecany
-
Ile litrów oleju należy zakupić?
zf podaje,że skrzynia ma 10 litrów pojemności, faktycznie przy wymianie wyjdzie ok8
-
Czesc Pavel :)
Musze sprawdzic ile w bance zostalo, ale na bank weszlo mniej jak 8 litrow, strzelalbym w jakies 6,5l.
BTW: jak pojechales z JagParts to po zdjeciu mojej miski ze skrzyni okazalo sie, ze moja uszczelka nie pasuje.. Ogolnie wesola przygoda byla :)
pzdr
-
Czesc Pavel :)
Musze sprawdzic ile w bance zostalo, ale na bank weszlo mniej jak 8 litrow, strzelalbym w jakies 6,5l.
BTW: jak pojechales z JagParts to po zdjeciu mojej miski ze skrzyni okazalo sie, ze moja uszczelka nie pasuje.. Ogolnie wesola przygoda byla :)
pzdr
to opowiadaj;) co wykombinowaliście?
-
Okazalo sie, ze ta uszczelka, ktora dostalem do filtra skrzyni biegow kupionego w sklep.v12 byla chyba do XJR, musialem dzwonic do ASO Vitres, zamowic uszczelke, no i niestety jakos wrocic do Gliwic. Jag zostal na noc w Bielsku, nastepnego dnia odebralem uszczelke w Katowicach i odebralem jaga z Bielska. Olej byl duzo bardziej brudny porownujac do Twojego, ale masz tez mniejszy przebieg, a u mnie moze ktos go nie wymienial.. pzdr
-
Witam,
jaki najlepiej wlać olej do xj8 4.0 1998r. przy przebiegu 150mil?
-
Silnikowy hehe
a tak powaznie to zeby ktos tobie odpowiedzial to musisz napisac jaki masz teraz wlany, bo jezeli jezdzisz na syntetyku co sie zdarza przy takich przebiegach i nie bierze oleju za duzo to zostajesz przy takim a jezeli juz troche ucieka to lejesz polsyntetyk.
spokojnie mozesz lac castrol elf total. wszystkie markowe oleje beda dobre
-
ciężko powiedzieć jaki jest teraz olej, bo dopiero co zakupiłem samochód, a nie ma żądnej karteczki pod maską
-
dzwon do sprzedawcy i pytaj, nikt tobie nie pomoze bez tej wiedzy. Bo jak masz mineral i wlejesz sobie polsyntetyk to wszystkie uszczelnienia ktore zrobil olej zostana wyplukane co za tym idzie zrobisz gorzej niz bylo.
-
jak kupiłeś samochód i nie wiesz kiedy był na przeglądzie to od razu wymień olej, koszt żaden a bedzie pewniej, tak jak napisał kolega wszystkie markowe są dobre, żeby tylko miał odpowiednie parametry.
-
no chce wymienić tylko nie wiem na jaki..
-
to tak jak wyzej jest napisane, dzwon i pytaj wlasciciela, nikt w inny sposob nie jest w stanie tobie pomoc niestety.
Jak juz bedziesz wiedzial jaki (syntetyk, połsyntetyk, mineral) to lej jakis markowy i po sprawie.
-
jeżdże na Castrolu Magnatec 5W-40 C3 i jestem zadowolony