FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: NorbertN w Wrzesień 14, 2013, 17:52:14 pm
-
Hej,
Czy wykrycie CO2 w ukladzie chlodzenia oznacza uszczelke pod glowica? Nie mam narazie objawów typu twarde weze, bialy dym czy inny z wydechu, masla pod korkiem oleju czy brązowego nalotu w zbiorniczku wyrownawczym. Nie wywala mi tez plynu i nie przegrzewa sie silnik. Jednak ostatnio mechanik robil testy i wyszlo ze mam CO2 w ukladzie chlodzenia. Czy mam sie bac?
Jakie sa objawy uszczelki jesli chodzi o prace silnika? Spadek mocy jakies wypadanie zaplonow etc?
-
CO2 w układzie oznacza albo nieszczelność zaworów albo pękniętą uszczelkę pod głowicą.
-
jak sprawdzić czy to zawory? Czy mówisz o wypalonych gniazdach?
-
OK to bedzie uszczelka pod glowica. Jakie uszczelki powinenem kupic do silnika v6 3.0 z 2002 roku?
znalazlem rozne oznaczenia. Koszt jednej okolo 200zl
szczelka głowicy lewa C2S51485
uszczelka głowicy lewa XR857983
uszczelka głowicy lewa XR857984
uszczelka głowicy prawa C2S44649
uszczelka głowicy prawa C2S51484
uszczelka głowicy prawa XR857982
Gdzie we wroclawiu polecicie taka wymiane i jaki jest przyblizony koszt? Z gory dziekuje za pomoc
-
CO2 w układzie oznacza albo nieszczelność zaworów albo pękniętą uszczelkę pod głowicą.
Przepraszam, może się nie znam w pełni, ale jakim cudem nieszczelność zaworów może sprawić, że CO2 znajdzie się w układzie chłodzenia?
Jeśli masz CO2 w chłodziwie, to najczęściej albo uszczelka głowicy, albo pęknięcie w bloku silnika, albo pęknięcie w głowicy... ale jeśli nie wywala Ci płynu z układu, to nieszczelność jest mała.
-
Mam nadzieje ze nie ma nigdzie peknicia. Generalnie nie mam zadnych objawów "widzialnych" jak dymienie, maslo, bulgotanie ze zbiorniczka itp. Olej czysty nic nie przybywa, weze nie sa twarde jak skala, auto nie przegrzewa sie
Mechanik wspominal ze mam nierowna prace silnika i zgania to wlasnie na konczaca sie uszczelke na jednym z blokow. Myslicie ze ma racje? warto to ruszac czy poczekac? Nie wiem na jakie koszta sie szykowac. Na jednych stronach uszczelka kosztuje prawie 600 zl na innych 200zl. Naprawa z planowaniem glowicy to pewnie jakies 500zl?
-
500 zł za wymianę uszczelki pod głowicą?? Weź pod uwagę że przy wymianie uszczelki mechanik ci weźmie co najmniej tyle za samą robociznę (demontaż głowic, rozrządu), a do tego olej, płyn chłodzący, filtr oleju, uszczelki (pod głowice, pod kolektory ssące i wydechowe), planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności razy dwa (masz V6 więc lepiej wymienić obie uszczelki). To 500 zł ci raczej nie starczy.
-
Swietnie. Filtr i olej dopiero wymieniony....
z tego co mowisz to wyjdzie z czesciami minimum 1500zl masakra :P
-
We Wrocławiu sporo osób naprawia koty w YzzY na Sułowskiej 35.
Przykra sprawa z rozbieraniem głowicy :-\