FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: LopezzzLC w Wrzesień 14, 2013, 10:09:18 am

Tytuł: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: LopezzzLC w Wrzesień 14, 2013, 10:09:18 am
Witam!!
Jestem tu nowy, ale szukałem po forum coś na temat mojego problemu i nie widziałem.

Zatem w moim kocie 2.5 2001r  problem wygląda następująco.
Łapie mi temperaturę i zrzuca gumową rurę zasilającą płynem chłodnicę. Zmieniłem na nowy korek w zbiorniczku, nie pomogło, wyjąłem termostat i spróbowałem jeździć bez, tak samo bez skutku. Ostatecznie po mojemu może chłodnica zamulona i zablokuje to ciśnienie zrzuca...?

Miał ktoś podobny problem może??
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: slawek w Wrzesień 14, 2013, 11:19:03 am
Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą też występują podobne objawy.
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: LopezzzLC w Wrzesień 14, 2013, 11:29:31 am
Uszczelka raczej w porządku, chociaż wewnątrz nikt nigdy nie wie.
Przy demontażu termostatu, były resztki jakiegoś starego jakby plastiku...coś w tym stylu.
Spróbuję pod ciśnieniem chłodnicę przepłukać, więcej takich prostych przyczyn do głowy mi nie przychodzi...

Połączono

Odnośnie mojego problemu, przepłukałem cały obieg płynu chłodzącego. Od zbiorniczka, każdy przewód, skończywszy na chłodnicy. Syfu było deko. Jak narazie nic się nie dzieje.
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: Oktawian80 w Wrzesień 14, 2013, 19:31:16 pm
zrób test CO2 to się dowiesz...
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: LopezzzLC w Wrzesień 14, 2013, 20:10:46 pm
Kolego to auto bylo caly czas serwisowane w Jaguarze i nic się nie działo.
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Wrzesień 16, 2013, 10:13:09 am
Kolego to auto bylo caly czas serwisowane w Jaguarze i nic się nie działo.

I co, to że było naprawiane w ASO, to znaczy, że np. uszczelka pod głowicą nie może puszczać? To jest element eksploatacyjny, ma prawo się zużyć prędzej czy później :)
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Wrzesień 27, 2013, 19:32:28 pm
A ja podczepię się pod temat z nast.pytaniem:
w moim 2.0 TDCi temperatura utrzymuje się na 1/4 skali (przeważnie w samochodach połowa skali to temp.właściwa), odrazu po zakupie wymieniłem termostat płynu chłodniczego. Czy temperatura jest ok, czy silnik jest niedogrzany i należy wymienić mały termostat?
Tytuł: Odp: Problem z temperaturą i obiegiem płynu chłodzącego
Wiadomość wysłana przez: slawek w Wrzesień 27, 2013, 19:46:17 pm
W 2,0 tdci są dwa termostaty i najczęściej uszkadza się tzw.mały termostat od chłodnicy oleju. Nawet przy sprawnych termostatach ten silnik potrzebuje kilkunastu kilometrów do osiągnięcia właściwej tempeatury. Jeżeli robisz po kilka kilometrów w mieście to wskazówka będzie właśnie w oklicach 1/4 skali. W zimie wskazówka może nawet nie ruszyć się :).