FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Paki_GD w Wrzesień 12, 2013, 13:12:54 pm
-
Hamulec ręczny – czy konieczna jest wymiana kliperów?
Mam Jaguara X type 2.0 D 2004 od pewnego czasu mam problem z hamulcem ręcznym co jakiś czas się zacina zazwyczaj wystarczało rozruszać szczęki i przesmarować WD40. Po pierwszym takim zabiegu działał poprawnie przez 2 miesiące, po kolejnym 6 miesięcy a teraz zaciął się kolejny raz. Dżwignia hamulca ma dużo luzu dopiero przy końcu łapie.
Poszedłem więc do Jaguara Jersey GB a tu oczywiście rozpisali mi ładny kosztorys prac i wyszło im że trzeba wymienić oba tylne klipery bo są zardzewiałe i mogą nie pracować poprawnie koszt około 700 GBP. Może ktoś się orientuje czy to aby naprawdę jest konieczne wymienianie kliperów w przypadku hamulca ręcznego? Niegoniecznie chcę wydawać taką kasę za naprawę ręcznego.
Jak to wogóle jest z tymi kliperami jak zardzewiałe to na śmieci i wstawia się nowe , czy też czyści się je, konserwuje i działają dalej? Ewentualny koszt konserwacji w Polsce?
-
Witam, właśnie od wczoraj jestem szcześliwym posiadaczem X type 2.0D 2004 i mam ten sam problem, mianowicie hamulec ręczny trzyma i puszcza dopiero za którymś razem zwolnienia go. Czy konieczna jest wymiana zacisku?
:) jestem bardzo szczesliwy z zakupionego Kociaka :) :-A :-A :-A :-A :-super
-
Mi też nie puszczał bo przyrdzewiała linka w pancerzu przy kole. Rdza trzyma bardzo mocno bo teraz jak zdjąłem całkiem linkę z koła to ręczny dalej jest blokowany przez linkę i łapie wyżej. Sprawdźcie więc linki czy lekko chodzą w pancerzach.
-
Wiem że wykopałem staruszka - ale ilekroć widzę ten wątek to mnie krew zalewa. Jakie %&^$#!! klipery? Po angielsku to "brake caliper", a po polsku to "ZACISK HAMULCOWY"
Co do samej treśći: częstą usterką w X-type ze starym typem zacisku ( do połowy 2004r mniej więcej - typ można rozpoznac po półokrągłych "uszach" na klocku hamulcowym) jest zapiekanie się ramienia hamulca ręcznego. Rzecz polega na tym, że pod uszczelką gromadzi sie utlenione aluminium i guma zaciska sie na trzpieniu dzwigienki. Rozwiązaniem tymczasowym jest nasmarowanie dużą iloscia WD40 i rozruszanie dzwigienki. Rozwiązaniem trwalszym jest demontaż zacisku , wyjęcie uszczelki , wypolerowanie gniazda drobnym papierem sciernym i nasmarowaniu smarem odpornym na ciepło (np smarem miedziowym)