FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Paki_GD w Wrzesień 12, 2013, 13:12:54 pm

Tytuł: Hamulec ręczny a klipery
Wiadomość wysłana przez: Paki_GD w Wrzesień 12, 2013, 13:12:54 pm
Hamulec ręczny – czy konieczna jest wymiana kliperów?

Mam Jaguara X type 2.0 D 2004 od pewnego czasu mam problem z hamulcem ręcznym co jakiś czas się zacina zazwyczaj wystarczało rozruszać szczęki i przesmarować WD40. Po pierwszym takim zabiegu działał poprawnie przez 2 miesiące, po kolejnym 6 miesięcy a teraz zaciął się kolejny raz. Dżwignia hamulca ma dużo luzu dopiero przy końcu łapie.
    Poszedłem więc do Jaguara Jersey GB a tu oczywiście rozpisali mi ładny kosztorys prac i wyszło im że trzeba wymienić oba tylne klipery bo są zardzewiałe i mogą nie pracować poprawnie koszt około 700 GBP. Może ktoś się orientuje czy to aby naprawdę jest konieczne wymienianie kliperów w przypadku hamulca ręcznego? Niegoniecznie chcę wydawać taką kasę za naprawę ręcznego.
    Jak to wogóle jest z tymi kliperami jak zardzewiałe to na śmieci i wstawia się nowe , czy też czyści się je, konserwuje i działają dalej? Ewentualny koszt konserwacji w Polsce?
Tytuł: Odp: Hamulec ręczny a klipery
Wiadomość wysłana przez: thouartlord w Wrzesień 22, 2013, 13:06:57 pm
Witam, właśnie od wczoraj jestem szcześliwym posiadaczem X type 2.0D 2004 i mam ten sam problem, mianowicie hamulec ręczny trzyma i puszcza dopiero za którymś razem zwolnienia go. Czy konieczna jest wymiana zacisku?

:) jestem bardzo szczesliwy z zakupionego Kociaka :)  :-A :-A :-A :-A :-super
Tytuł: Odp: Hamulec ręczny a klipery
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Wrzesień 22, 2013, 16:55:57 pm
Mi też nie puszczał bo przyrdzewiała linka w pancerzu przy kole. Rdza trzyma bardzo mocno bo teraz jak zdjąłem całkiem linkę z koła to ręczny dalej jest blokowany przez linkę i łapie wyżej. Sprawdźcie więc linki czy lekko chodzą w pancerzach.
Tytuł: Odp: Hamulec ręczny a klipery
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Marzec 16, 2014, 17:25:31 pm
Wiem że  wykopałem staruszka  - ale  ilekroć widzę ten wątek to mnie  krew  zalewa. Jakie %&^$#!!  klipery? Po angielsku to "brake caliper", a  po polsku to "ZACISK HAMULCOWY"
Co do samej treśći:  częstą usterką w X-type ze starym typem zacisku ( do połowy 2004r mniej więcej - typ można  rozpoznac  po półokrągłych "uszach" na  klocku hamulcowym) jest zapiekanie  się ramienia hamulca  ręcznego. Rzecz  polega na  tym, że  pod  uszczelką gromadzi sie  utlenione  aluminium i  guma  zaciska  sie  na  trzpieniu dzwigienki. Rozwiązaniem tymczasowym jest nasmarowanie  dużą iloscia  WD40 i rozruszanie  dzwigienki. Rozwiązaniem trwalszym jest demontaż zacisku , wyjęcie  uszczelki , wypolerowanie  gniazda drobnym papierem sciernym  i nasmarowaniu smarem odpornym na  ciepło (np smarem miedziowym)