FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: warcz w Wrzesień 04, 2013, 21:46:58 pm
-
Witam,
Od kilku dni zauwazylem dziwne zachowanie auta. Chodzi o silnik diesla 2,0. Podczas przyspieszania, szybko rosna obroty, ale "sprint" jest, jakby duzo wolniejszy niz dotychczas. Pierwsze poradzono mi nalac innego paliwa, ale jak dotad zawsze jezdzilem na shell V power diesel i nie bylo problemow. Druga mysl jaka mi przyszla do glowy to sprzeglo. Pojechalem wiec do mechanika, ale on uznal ze sprzeglo zachowuje sie normalnie. Nastepnie podpiecie pod komputer i zadnych bledow. Najdziwniejsze sa te obroty. Od startu do 30 km/h ma juz 4 tys. obrotow a trzeci bieg chce sie juz wrzucic przy 70 km/h. Niby jezdzic mozna, ale jest to dziwne uczucie. Podczas testu na komputerze dawka powietrza wynosila 8,5 g/s co wydalo sie diagnoscie dosyc mala wartoscia. Twierdzil ze powinno byc okolo 50 g/s a po wlaczeniu EGR 30 g/s. Filtr powietrza po przebiegu 17 tys. km i w miare czysty.
Czy ktos mial podobne problemy, lub z doswiadczenia wie, gdzie moze byc problem?
Pozdrawiam
-
witam mam to samo pomalu do tego dochadze jak co to dam znac pozdrawiam
-
Hmm, jeśli twierdzicie, że ewidentnie obroty rosną szybciej od przyspieszenia, w porównaniu do tego, jak było kiedyś, to jedyna możliwa opcja to sprzęgło. Nie ma innego mechanizmu, który mógłby powodować taki objaw w układzie przeniesienia napędu w manualach... no, chyba, że macie pokoszone/zaolejone/sparciałe ze starości opony i palicie gumę non-stop ;D
Jeśli mechanik uważa, że sprzęgło jest ok, to sugeruję pojechać do innego mechanika.
-
I mi tak sie wydawalo, ze to jedyne wytlumaczenie, wiec taki byl pierwszy cel wizyty. Diagnoza zbila mnie z tropu, wiec polecialem dalej, komputery, filtry itd, ale innego wytlumaczenia raczej byc nie moze, stad zapytanie o opinie. :-thank
Pozdrawiam.