FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Gwidon w Wrzesień 04, 2013, 11:43:48 am
-
Witam,
Było już kilka wątków w tym temacie ale jak do tej pory chyba nikt nie wpadł na rozwiązanie problemu. Mam X-Type wersję USA z opcją sterowania bramą (takie 3 przyciski na podsufitce). Niestety oryginalny pilot działa na innej częstotliwości niż odbiorniki w europejskich bramach, więc znalazłem rozwiązanie: w miejsce oryginalnego pilota trzeba zamontować odpowiednio przygotowany pilot taki jaki aktualnie używamy. W moim przypadku jest to pilot firmy KEY z dolutowanymi kabelkami. Pracy na 30 minut i ogromna satysfakcja z działającego sprzętu.
Pozdrawiam.
(http://imageshack.us/a/img824/6271/wrym.jpg)
-
Świetne!
Gratuluje pomysłowości :-super
-
Kolego Gwidon
Mam kilka pytań w związku z tą przeróbką.
Ja będę musiał jakoś zabudować tam 2 piloty, ale myślę, że nie powinno być większego problemu.
Pierwsze pytanie jak się zdejmuje ten panel z podsufitki? Trzeba po prostu gdzieś podważyć, czy jakiś inny myk?
Poza tym nie do końca rozumiem skąd masz zasilanie do pilota. To jedno zdjęcie dla mnie niewiele mówi.
Po rozebraniu pilotów od bram okazało się, że działają z baterii CR2032 3V i jeżeli mam się obyć bez baterii to powinienem mieć gdzieś w tej podsufitce napięcie 3V.
Może i na 5V bo poszło, ale nie wiem czy tam jest gdzieś takie napięcie. Jak rozbiorę to mogę coś miernikiem posprawdzać...
-
bodi - ten panel sciągasz od strony lusterka; trzeba podwazyc dwa zatrzaski Żeby nie uszkodzic podsufitki to najlepiej paluchami. Dosyc opornie to idzie ale da rade - Ja tam umocowałem ładowarke do telefonu i kamerki (taki wtyk do zapalniczki z 2x USB ) a kable poprowadzilem ukryte wokół szyby , wiec nie musze trzymac rozbebeszonej popielniczki i wiszących kabli. Co do twojego ptania o zasilanie: z boku panela miedzy dachem a podsufitką jest sporo miejsca - ja bym próbował tylko dolutowac kabeli do przelączników a pilota zostawic w oryginalnej obudowie (a co za tym idzie ze standardowymi bateriami) - Jesli wymienisz CR2032 na nowe (dobrej firmy - np Panasonic albo Varta) to zuzyją sie gdzies za 2 lata - a z wymianą tez nie bedzie kłopotu bo jak juz raz sie połapiesz jak sie ściąga panel to poźniej zwykła pestka. Powodzenia
-
Dzięki za podpowiedź z tym demontażem. Też myślałem, aby zostawić baterie, ale obawiałem się początkowo, że tam może nie byc miejsca na 2 piloty (no ale chyba jest tam sporo miejsca). A czy mógłbyś zrobić foto tej swojej przeróbki z tymi gniazdami? Może by mi się spodobało to zrobiłbym coś podobnego. Nie bardzo sobie tylko mogę wyobrazić, gdzie trzymasz telefon podczas ładowania, bo jeżeli gdzieś na dole to troszkę nie ma to sensu. Może Ty masz tam w tej podsufitce jakiś schowek na okulary lub cos innego. Bo ja mam tylko lampki, ten HomeLink i obsługę szyberdachu.
Jak juz rozbiorę to mógłbym od razu to gniazdo sobie wkomponować i kable na razie gdzieś dociągnąć do schowka. A za jakis czas przybieram się rozebrać konsolę i dołozyć wzmacniacz za radiem, więc wtedy bym sobie to podciągnął do gniazda zapalniczki.
-
(http://s6.ifotos.pl/mini/201404191_exahxea.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/201404191_exahxea.jpg/)
Dobry widok na zaczepy. Sorry za brudne łapska - mam mały remont i wlasnie szlifuje sciane
(http://s6.ifotos.pl/mini/201404191_exahxeq.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/201404191_exahxeq.jpg/)
Tutaj tylne haczyki na pierwszym planie
(http://s3.ifotos.pl/mini/201404191_exahxwp.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/201404191_exahxwp.jpg/)
Widok na ilosc miejsca i skąd ewentualnie brac prąd - u mnie łatwo bo mam elektryczny szyberdach
(http://s6.ifotos.pl/mini/201404191_exahxwh.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/201404191_exahxwh.jpg/)
Tak wyglada zasilanie kamerki - musze poprawic widze bo kabelek powinien isc w miare pionowo
(http://s3.ifotos.pl/mini/201404191_exahxwr.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/201404191_exahxwr.jpg/)
Tak mam podpiety telefon z nawigacją - oczywiscie to angol wiec przy "normalnej" kierownicy trzeba to zrobic symetrycznie
EDIT: dziwny ten hosting zdjęć sobie wybrałem - w wersji pełnej poobcinane wyszly
Tutaj zdjęcie samej ładowarki - nie dorabialem tam gniazda tylko przylutowalem kable do ladowarki - troche prowizorka ale dziala juz pare miesiecy :)
(http://imgup.pl/dt/2BI5/20140419-190908.jpg) (http://imgup.pl/pt/2BI5/20140419-190908.html)
-
Dzięki za odpowiedź. Nawet za mocno się przyłożyłeś do tego i rozebrałeś? WOW
Teraz widzę, że się nie zrozumieliśmy.
Ja myślałem, że to podwójne gniazdo USB, masz w jakiś sposób zamontowane w tym górnym panelu, a nie schowane w środku. Szczerze mówiąc to dla mi takie rozwiązanie nie do końca odpowiada. Gdybym już miał to zrobić to podciągnąłbym zasilanie 5V (z gniazda zapalniczki lub być może od szyberdachu - ale raczej nie podejrzewam tam napięcia 5V). i zrobił coś w rodzaju dodatkowego gniazdka do ładowania w postaci 2xUSB. Problem jest taki, że musiałbym wtedy telefon lub nawigację przenieść gdzieś w pobliże lusterka, a raczej byłoby to niezbyt funkcjonalne i wygodne.
Przyznam, że mnie bardziej irytuje nie otwarta klapka popielniczki tylko kabel plączący się blisko lewarka zmiany biegów. U mnie to jest jeszcze z tym pół biedy, bo mam automat.
-
Można zamontowac ten prostowniczek na stałe skierowany w dół, po docięciu maskownicy fabrycznego mikrofonu. Nie chciałem jednak mieć żadnych kabli wiszących "na wierzchu" Zaletą angola jest to, że zamontowany telefon, jest w idealnej pozycji do obsługi prawą ręką. Tuż nad kierownicą, a na dodatek nic nie zasłania. A zresztą co ja będę długo tłumaczył, lubie czasem posiedziec w aucie, więc tym razem usiadłem z aparatem :) (http://imgup.pl/dm/IVGG/dsc-0397i.jpg) (http://imgup.pl/pm/IVGG/dsc-0397i.html)
Za względu na warunki, nawigacja wygląda jak biała plama - długie naswietlanie kadru to powoduje
-
Rozwiązałem połowicznie problem sterowania bramą. Kupiłem sobie w USA automat Chamberline i zamontowałem w garażu. Oczywiście podłączony jest on przez autotransformator 220-110V co trochę minusuje to rozwiązanie, bo trafo ciągnie cały czas 14W jakby nie było, ale ponieważ mam też ze Stanów amplituner, który był podpięty pod inne większe trafo ciągnące dla odmiany ponad 20W to sobie w przyszłości przerobię tak aby i to i to chodziło pod tym mniejszym transformatorem (wystarczy w piwnicy przeciągnąć przewód przez dwie ściany. I będę miał wtedy mniejsze zużycie energii a wszystkie 110-cio voltowe urządzenia używane na okrągło obsłużone. Większe trafo będę miał natomiast do użytku z narzędziami, których też kilka posiadam.
Sam automat Chamberline nie chciał od razu zadziałać z HomeLinkiem Jaguara, ale po dokupieniu modułu za ok 50$ już tak.
Sęk w tym, że mam jeszcze bramę Mhouse i niedawno dokupiłem automat do drugiego garażu również Mhouse (tak, aby przynajmniej te 2 ostatnie urządzenia dało sie obsługiwac z jednego piolota). No i to nawet zadziałało w ten sposób. Więc teraz zostało mi jedynie dolutować pilot Mhouse pod 2 pozostałe przyciski HomeLink w Jaguarze i będę miał ogarnięte 3 bramy na trzech przyciskach w podsufitce. Trochę przekombinowałem, bo równie dobrze mógłbym to zrobić na trzech automatach Mhouse i byłoby taniej, ale w sumie moje rozwiązanie też ma swoje plusy, ponieważ automat Chamberline jest lepiej wyposażony i posiada... dodatkowo centralkę zewnętrzną otwierającą garaż za pomocą 4 cyfrowego PIN-u, centralkę wewnętrzną również sterującą bramą, oświetleniem itp, jak również automat ma w komplecie baterię zasilającą bramę w razie braku prądu (a u mnie czasami się to zdarza), no i ma też fotokomórki czego nie posiada podstawowy Mhouse.