FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: poliarny w Luty 09, 2009, 12:22:53 pm
-
Witam
Jak jadę kotkiem po autostradzie gdy trzymam nogę na pedale gazu jest OK , w momencie gdy odpuszczam ,z tylnej osi dobiega lekkie buczenie. Nie zaobserwowałem takiego zachowania wcześniej dlatego wole przeciwdziałać niż leczyć. Czy to wskazówka że trzeba wymienić płyn w tylnej osi , posmarować kalamit ki łożysk.
Pozdrawiam
-
Masz na myśli te procedurę ?? Nie robiłem jescze tego.Co to jeste MILITEC i gdzie się go leje i ile.
Olej - 85W90 , Mobil, Castrol, 2,2l.
Wymiana:
1. Ciepły olej ( najlepiej po przejechaniu 20 - 3o km)
2. Odkręć korek wlewu ( z tyłu dyferencjału).
3. Odkręć korek spustowy ( 0,5'').
4. Zakręć korek spustowy.
5. Strzykawą nalej olej, gdy zacznie się przelewać, zakręć śrubę wlewu i gotowe.
6. Wytrzyj olej z dyfra.
Warto dodać militec.
Warto przy okazji przesmarować wszystkie cztery kalamitki w krzyżakach na tylnych półosiach ( brak smarowania to jedna z głównych przyczyn uszkodzeń bocznych łożysk dyferencjału).
Pozdrawiam :-A
-
:-za Wszystko już zrobiłem oprócz właśnie tylnej osi.Jeśli chodzi o antenę to jak ją przesmarować , normalnie po teleskopie czy jest jakiś inny sposób smarowania mechanizmu
-
Dolaczam sie do pytania, jak przesmarowac mechanizm anteny i jak o nia dbac? Na razie dziala gladko i plynnie, bezglosnie. Chcialbym o nia zadac, zeby tak pozostalo.. pzdr
-
a co powiesz na pryskanie silikonem po czesciach ruchomych anteny? pzdr
-
ale ja Cie doskonale zrozumialem, spytalem tylko, czy jest sens lac czyms po pretach aluminiowych, bywalo tak, ze potrafily sie pozapiekac.. sz
-
spróbuj silikonem w sprayu. W moim przypadku przesmarowałem ją najpierw lepkim smarem, pare razy zjechała w górę i w dół i w miejscach gdzie się łączą poszczególne kawałki zaczął wyłazić taki lepki brud, na bieżąco ścierałem to co wyłaziło a potem właśnie silikon w sprayu jak już wszystko wyszło i pół roku chodzi bez zarzutu:)
-
Dobrze sie sprawdza smar do smarowania rolek w pasach bezpieczeństwa, ale niestety trudno go zdobyć, ja miałem "pożyczony " z fabryki, ale mnie ciekawi czy macie podobny problem jak ja: od szybkiej jazdy antena wygina się "z wiatrem", więc jest kilka stopni odchylona co powoduje, że chowanie sprawia trudności, a wyprostowanie jest dość trudne ze względu na teleskopową konstrukcję.
Pozdrawiam.
-
U mnie antena cały czas trzyma pion i problemów nie mam absolutnie żadnych, nawet zimą.
-
skoro antena pracuje to nalezy tylko czyscic oraz smarowac maszt. aby "nasmarowac" mechanism trzeba
zdejmowac maszt a tym mozesz wiecej zepsoc niz robc cos dobrego. do mechanismu przy montazu
nowego maszta uzywa sie smar.
-
u mnie antena jest w pionie i wszystko jest o.k. maszt posmaruje od czasu do czasu smarem grafitowym takim jak np. do łożysk. :-V
-
Kiedyś czytałem, że jako smar do antenki sprawdza się to mazidło, którym wulkanizatorzy smarują ranty opon żeby uszczelniały się z felgą. Nie sprawdzałem jednak tego patentu.