FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Nocny Marek w Wrzesień 02, 2013, 23:54:59 pm
-
Dobry wieczór,
od dzisiaj jestem posiadaczem wymarzonego Jaguara, ale...
Po przejechaniu ok. 120 km od momentu zakupu zaczęły mi się pojawiać błędy kontroli trakcji, układu stabilizacji i inne, w końcu musiałem się zatrzymać, bo przestawały działać inne rzeczy. Doszedłem do tego, że spadało coraz bardziej napięcie w układzie. Po dalszym sprawdzeniu okazało się, że nie ma ładowania (napięcie ok. 12,3 V i spada). Kontrolka ładowania nie świeci się. Czy są jakieś typowe uszkodzenia układu ładowania, które moglibyście mi wskazać? Znam się dość dobrze na elektryce samochodowej, ale nie na jaguarowej.
Poszukuję też schematu elektrycznego, informacji o sposobie wymontowywania alternatora itp.
Liczę na pomoc szanownego grona, bo jestem uziemiony 250 km od domu, w którym czeka wściekła kobieta - nie rozumie mojego zafascynowania tym samochodem.
Pozdrawiam,
Marek
PS. Przeszukiwałem forum, ale nie znalazłem prostych odpowiedzi.
-
No to odpowiem sam - alternator uszkodzony, co najmniej dwie diody mostka upalone.
Nowy alternator - cena dla klienta 1100, oryginalny Denso. Cena w Szamotułach - 200.
Dodam jeszcze, że alternator można zdemontować bez wymontowywania jakichkolwiek innych elementów, choć wymaga to niezłej gimnastyki.
Pozdrawiam,
Marek
-
Hej. Posiadam ten sam rocznik. Jeśli masz problem z samochodem, to zawsze możesz poprosić o pomoc kogoś z działu assistance, w zależności od tego w jakim miejscu jesteś. Jeżeli chcesz uniknąć kosztów w postaci kupna nowego alternatora, to zregeneruj ten który posiadasz. Zamknie się to w kwocie 150-200 zł.
Powodzenia