FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: adas69 w Sierpień 24, 2013, 15:51:37 pm
-
Jakiś czas temu zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka i wyskoczył komunikat o niskim stanie płynu spryskiwaczy. Dolałem płyn, informacja została, ponadto zauważyłem, że jak używam spryskiwaczy wycieraczki nie reagują, trzeba je przełączyć manualnie żeby wytrzeć płyn. Jeździłem tak z tym chwilę aż postanowiłem się wziąć za to. Okazało się że czujnik się wysunął, po zainstalowaniu go spowrotem, komunikat nie ustąpił. Znajomy do którego zawsze jeździłem na komputer, powiedział że komp nic nie odczyta. I teraz pytanie, czy można jakoś zweryfikować przed wymianą czy czujnik jest walnięty? Dowiedziałem się że nie ma zamienników, czy czujnik od forda będzie pasował? I może ktoś się oriętuje ile takie cudo może kosztować?
-
Bardzo łatwo to sprawdzic odłącz wtyczkę i zwykłym kablem połącz wyjścia we wtyczce jeżeli komunikat zgaśnie wiesz że to czujnik. Co do zachowania wycieraczek - to tak jest jak opisałeś jak świeci się kontrolka to nie działa automat.
-
:-thank za skuteczny sposób sprawdzenia. Faktycznie czujnik jest walnięty. Po tym jak się wysunął pękła płytka przy lucie. Czy polutowanie załatwi sprawę? Nowy czujnik w aso prawie 300 zł. :-tylko
I jeszcze pytanie odnośnie połączenia wyjścia kabelkiem, czy mogę tak jeździć póki nie rozwiąże problemu czujnika, czy nie grozi to jakimś zwarciem?
-
Niczym to nie grozi tyle że nie będziesz informowany że kończy się płyn ( pamiętaj tylko aby dobrze zabezpieczyc przed wilgocią), co do lutowania to nie wiem nie robiłem tego.
-
Lutowanie nic nie dało. Czujnik z Forda pasuje, jest taki sam. Używany na allegro za ok 50 zł :)
-
Wiem że temat stary, ale mam problem z tym czujnikiem.
Nagle po prostu przestał działać, nie mam już ostrzeżeń że kończy się płyn.
Gdzie jest ten czujnik? Jak się do niego dostać? Czy można coś jeszcze sprawdzić - jakiś przewód, bezpiecznik, coś co nie wymaga rozbierania samochodu i kanału?
-
Od strony prawego nadkola jest dojście do czujnika. Zdejmujesz koło, odkrecasz nadkole i ukazuje Ci się dół zbiorniczka. Czujnik jest z tego co pamietam nad pompka do spryskiwaczy albo odwrotnie