FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: PAJU w Sierpień 19, 2013, 20:12:42 pm
-
Mam problem z kotem zapalajac auto rano szarpie silnikiem jak dodam gazu na zimnym silniku jeszcze potrafi zgasnac, jak zlapie temperature chodzi juz duzo lepiej i nie gasnie silnik to 3.0 v6 z gazem brc .Podmienialem juz cewki zaplonowe i zalozylem nowe swiece.Jadac na benzynie zapala sie kontrolka silnika a raczej mruga odpuszczajac gaz gasnie a na gazie sie juz nie zapala.
Podlaczylem kota do kompa i wyswietlily sie nastepujace bledy
P0306
P1316
P1000
P2635 ?????? maly przeplyw przez pompe paliwa A ??????
cisnienie paliwa 91794-97191 kPa
nie wyswietla innych bledow
jutro podlacze go jeszcze do bardzie rozbudowanego kompa moze cos jeszcze powie
idzie jezdzi kotem ale sam fakt ze cos go boli mnie dobija pomozecie :-cry
-
Poczytałbyś wątki o kotach z gazem, to by naszło Ci parę pomysłów...
Czy ta instalacja gazowa ma mechaniczny powrót paliwa, czy masz założony zwykły emulator? Jeśli to drugie, to raczej na pewno to jest przyczyną.
Musisz zrobić kilkaset kilometrów na benzynie, komputer silnika powinien ponownie zaadoptować.
-
nie wiem czy ma powrot czy nie nie znam sie na instalacjach gazowych........
podjade do gazownika i zerknie bo nikt jeszcze od sprowadzenia kota tam nie zagladal...
pytam bo po to sa fora prawda zeby pomagac jesli ktos ma pomysl to poprosze o wskazowki napewno skorzystam z rad
mimo wszystko ze nie za bardzo chce chodzic a raczej jezdzic i tak juz pokochalem ten woz ;D ;D
-
Napisałem, co masz zrobić, przejedź kilkaset kilometrów stricte na benzynie i powinno się wszystko ustabilizować...
-
ciśnienie które podałeś to jakiś absurd nie ma możliwiści żeby takie było maks to jakieś 450kpa na tyle jest ustawiony zawór bezpieczeństwa w pompie, na początek proponuję wymianę cewek, sprawdź też ich wtyczki, kiedy gaz był zakładany? jeśli niedawno to koniecznie wymień uszczelki pod kolektorem dolotowym, pewnie zdjęli kolektor do montażu lpg a nie wymienili uszczelek, lewe powietrze może wywalać wyżej opisane błędy, z dużą dozą prawdopodobieństwa przyczyną może być niewłaściwie zamontowane instalacja lpg i w tym przypadku sam nic nie zrobisz tylko ktoś kto dobrze ogarnia lpg w x-typie, poczytaj forum temat wałkowany milion razy
-
ciśnienie odczytałem z kompa u mechanika może nie pokazuje przecinka ? wynik wyświetlany był jak napisałem a dalej napisane kPa
cewki podmienialem,swiece nowe a uszczelki nie były zmieniane na pewno przy wymianie cewek....
jednak zastanawia mnie to za male ciśnienie na listwie? czy może to być wina wtryskiwacza który się zablokowal i leje ??????
spada ciśnienie paliwa i zarazem zalewa swiece może stad blad o wypadaniu zapłonu na 6 garku ??????
-
Kolego PAJU, po raz ostatni - kupiłeś auto niedawno, jest zagazowane i jeśli nie ma mechanicznego powrotu paliwa do baku, tylko emulator, to komputer silnika będzie głupieć. Parę tematów o tym było, więc poświęć te parę stówek, zatankuj bak benzyny i jedź gdzieś w trasę nacieszyć się widokami i komfortem jazdy (tylko na benzynie) :-tylko
Możliwe, że komputer po tej trasie unormuje się i silnik zacznie pracować prawidłowo.
Twój pomysł na za niskie ciśnienie z powodu "lejącego" wtryskiwacza trochę nietrafny... Lejący - znaczy nieprawidłowo rozpylający paliwo w cylindrze, nie oznacza to, że paliwo fizycznie leje się z niego ciurkiem. Powodem złego ciśnienia w listwie może być:
1. Walnięty regulator ciśnienia na listwie
2. Rozregulowany komputer silnika, bo podczas pracy silnika na gazie wtryski benzyny nie pracują i bez mechanicznego powrotu paliwa komputer widzi za duże ciśnienie i zaczyna je zmniejszać
3. Awaria pompy paliwa
4. Totalnie zawalony filtr paliwa
5. Nieszczelność w układzie doprowadzania paliwa
P.S. Skoro masz błąd na 6 cylindrze, to wykręć z niego świecę i zobacz, w jakim jest stanie.
-
Jawe83, to już akurat zależy od kota. Mój bez emulatora nie jedzie, za to z przelewem się biesi :)
-
mam prosbe czy ktoś posiada jakies foty jak powien wygladac taki przelew w benzynie (wizualnie ) bo w teori to już poczytalem, czy jest ktoś kto zamontowalby to w moim jagu 3,0 v6 ,dodam ze jestem z ostrowa wlkp może ktoś w okolicy już to robil?
nie chce dac mechanikowi auta żeby na nim eksperymentowal >:(
-
witam po przerwie
szarpanie silnikiem w moim przypadku spowodowane bylo brakiem luzu zaworowego na 6 garku stad wypdanie zaplonu, dzis plytki poszly do szlifu zobaczymy co dalej kocor powie ;D
-
Wow, ale jak to? Dostałeś jakieś wyjaśnienie, dlaczego doszło do takiej sytuacji?
-
mam prosbe czy ktoś posiada jakies foty jak powien wygladac taki przelew w benzynie (wizualnie ) bo w teori to już poczytalem, czy jest ktoś kto zamontowalby to w moim jagu 3,0 v6 ,dodam ze jestem z ostrowa wlkp może ktoś w okolicy już to robil?
nie chce dac mechanikowi auta żeby na nim eksperymentowal >:(
Ano własnie - każdy mądrala opowiada o przelewie, ale zdjęcia nie uswiadczysz. Sam jestem ciekaw jak to jest zrealizowane.
-
mam prosbe czy ktoś posiada jakies foty jak powien wygladac taki przelew w benzynie (wizualnie ) bo w teori to już poczytalem, czy jest ktoś kto zamontowalby to w moim jagu 3,0 v6 ,dodam ze jestem z ostrowa wlkp może ktoś w okolicy już to robil?
nie chce dac mechanikowi auta żeby na nim eksperymentowal >:(
Ano własnie - każdy mądrala opowiada o przelewie, ale zdjęcia nie uswiadczysz. Sam jestem ciekaw jak to jest zrealizowane.
Co, czepiasz się ludzi, którzy starają się pomóc? :-clap normalnie. Zdjęcia nie pokażę, bo nie mam i nie mam zamiaru montować gazu, ale na logikę (i łopatologicznie) przelew to metalowa rurka z zaworem, idąca od listwy wtryskiwaczy do baku paliwa. Chodzi o to, żeby paliwo nie "stało" w układzie podczas pracy silnika na gazie, tylko wracało sobie do baku, przez co komputer będzie sądzić, że wtryskiwacze pracują.
Podobno nie wszystkie wersje X'ów wymagają tego patentu (zależy na który rynek robione).
-
Co, czepiasz się ludzi, którzy starają się pomóc? :-clap normalnie. Zdjęcia nie pokażę, bo nie mam i nie mam zamiaru montować gazu, ale na logikę (i łopatologicznie) przelew to metalowa rurka z zaworem, idąca od listwy wtryskiwaczy do baku paliwa. Chodzi o to, żeby paliwo nie "stało" w układzie podczas pracy silnika na gazie, tylko wracało sobie do baku, przez co komputer będzie sądzić, że wtryskiwacze pracują.
Podobno nie wszystkie wersje X'ów wymagają tego patentu (zależy na który rynek robione).
Oj tam zaraz czepiam - chcialbym po prostu zobaczyc jak i gdzie jest to wpięte , jaka srednice musi miec rurka , jaki elektrozawór itp
Swoją drogą nie tylko USA wymaga tego patentu - ja mam Angola (mieszkam w UK) i niestety tez wymaga.. Na razie jezdze tak jak jest - na szczescie mam dosyc sprytną instalacje LPG która kasuje błąd cisnienia ale juz jestem ustawiony z gaziarzem na okolice swiąt zeby zamontowac przelew. Zeby nie blądzic w ciemno chcialem zobaczyc chociaz jak toto wygląda i tyle
-
przelew to metalowa rurka z zaworem, idąca od listwy wtryskiwaczy do baku paliwa. Chodzi o to, żeby paliwo nie "stało" w układzie podczas pracy silnika na gazie, tylko wracało sobie do baku, przez co komputer będzie sądzić, że wtryskiwacze pracują.
Podobno nie wszystkie wersje X'ów wymagają tego patentu (zależy na który rynek robione).
Ja nie mam nic podpięte do wtryskiwaczy tylko zaraz za bakiem pod tylnym siedzeniem pasażera, ale zasada działania jest dokładnie taka jak opisałeś.
Wszystkie x-type z 3.0 l nie beda jeździły bez przelewu.
-
powiedz kolego z tym przelewem przy baku bo moj gazownik tez taki patent przy baku podpowiedzial zeby nie ciagnac powrotu od wtryskow tylko zrobic ten myk przy zbiorniku paliwa bo po co dodatkowy wezyk z benia pod autem lepiej kabelki przeciagnac i bezpieczniej ;D
jak ci sie to sprawuje?
-
Ja nie mam nic podpięte do wtryskiwaczy tylko zaraz za bakiem pod tylnym siedzeniem pasażera, ale zasada działania jest dokładnie taka jak opisałeś.
Wszystkie x-type z 3.0 l nie beda jeździły bez przelewu.
O i to jest przydatna informacja - gdyby jeszcze było jakies foto to juz byłaby pełnia szczęścia :)
-
;D
moze kolega nas uraczy fotka :P
-
Jak znajdę kawałek podnośnika, albo kanału to zrobię fotki i wkleje dla potomnych, a sprawuje się to wyśmienicie :-clap
-
czekamy na focie :-K
-
Prosze pisać na maila w sprawie zdjęć przelewu, bedę wysyłał w piatek. Nie wkleje na forum niestety gdyż kolega bartnik nie życzy sobie abym odpowiadał na jego pytania, wiec przychylę sie do jego prośby. :-V
-
Prosze pisać na maila w sprawie zdjęć przelewu, bedę wysyłał w piatek. Nie wkleje na forum niestety gdyż kolega bartnik nie życzy sobie abym odpowiadał na jego pytania, wiec przychylę sie do jego prośby. :-V
Moj Boże.....
Kolego bosniak - przy tego rodzaju zachowaniu, doszedlem do wniosku,że jedynym Jaguarem do jakiego się nadajesz, jast taki jak na obrazku - z tym ze musi byc na pedały ,bo w elektrycznym mogłbys sobie zrobić krzywde...
(http://imageshack.us/a/img14/3294/7jec.jpg)
-
Dobrze że ty się nadajesz i masz w dowodzie napisane Jaguar.
-
Też bym chciał zobaczyć zdjęcie przelewu. Najlepiej tu, w temacie aby zostało dla potomnych.
Moglibyście sobie odpuścić wycieczki osobiste i przejść do meritum...
-
chłopaki nie spinajcie sie ;D trzeba sobie pomagac :-V
-
Czy ktoś juz dostał zdjęcia tego przelewu? Też poproszę - jesli to możliwe - palkata.palkata@gmail.com
-
dzieki za zdjęcia - moge je tutaj wkleić?
Swoją drogą to wygląda troche jak pod piecem gazowym a nie Jaguarem :) , no ale ważne że działa. Czy ta rurka ma srednice 8?
-
To ja też poproszę o fotkę tego przelewu :-za
tomzi88@wp.pl
-
dzieki za zdjęcia - moge je tutaj wkleić?
Swoją drogą to wygląda troche jak pod piecem gazowym a nie Jaguarem :) , no ale ważne że działa. Czy ta rurka ma srednice 8?
Jeżeli by można było sam bym wkleil, ale sa moja własnością i nie po to je komuś wysylam, żeby bez mojej wiedzy i pozwolenia je rozpowszechniał.
Która rurka? Ta najciensza co wraca z zaworka do baku? Bo wszystkie inne sa ori. Ta najciensza ma max z 4 mm
-
to ja teaz poprosze o fotke na pawelekostrow@poczta.fm ;D
-
U mnie przelew zrobiony i działa jak marzenie- zainstalowany koło pompy paliwa a weżyk powrotny wchodzi do baku pod kanapą z tyłu - dorzuce zdjecia jak przestanie cholera lać . Az korci zeby zdjecia bosniaka tez wkleic - a moze dostałby wylewu? :)
-
No wyprosiłes u kogoś i masz spryciarzu.
-
Witam
Poproszę o zdjęcie jak wygląda przelew.
dziękuje
-
Proszę
(http://images61.fotosik.pl/461/f14a56b88fe8b88bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f14a56b88fe8b88b)
(http://images65.fotosik.pl/462/3b9e2fba5d6a7364m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3b9e2fba5d6a7364)
(http://images63.fotosik.pl/462/6b7eaba7188ecd23m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6b7eaba7188ecd23)
(http://images65.fotosik.pl/462/91e233f1c485afd8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=91e233f1c485afd8)
Jest to włoskie urządzenie zakupione w Belgii za 100 euro. Ja wężyk powrotny z tego trójnika mam wkrecony (wkretka jest w zestawie) w rurę od wlewu paliwa do baku, elektryka podpieta jest do sterownika gazu, jak sie przełącza na gaz to automatycznie przelewa do baku i na odwrót.