FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Vovapl w Sierpień 13, 2013, 17:49:37 pm
-
Drodzy forumowicze, może ktoś będzie w stanie odpowiedzieć mi na pytanie...Opcja "SZUKAJ" wiele nie pomogła, a wolał bym zaoszczedzić troche B1S2 która to sonda? :-wstyd Jest dwie między grodzią a silnikiem i dwie z przodu, no i czy to bardziej ta lewa czy prawa :- pojecia
-
B1 - Bank 1 - Prawa strona
S2 - Sonda 2 - Downstream - tylna sonda za katalizatorem.
-
Nr części C2S38497 ;D
-
Dzięki :-thank Tylko która to prawa w silniku poprzecznym? :-gwizd
-
(http://i44.tinypic.com/2ldjf4x.gif)
-
:-hehe no tak tyle że silnik tam jest poprzecznie ułożony ;D więc który to pierwszy rząd? Czyli według Ciebie prawy?
-
Strony określa się patrząc od strony rozrządu, czyli w tym przypadku będzie to strona przy chłodnicy auta.
-
jesli to bank 2 to masz chlopie szczescie, bo jak wsadzisz glowe pod auto to sondy masz wlasciwie pod nosem. Ja wlasnie wymienialem sonde przed katem (upstream) po prawej stronie (bank1) - łzy, pot , rozpacz, siniaki. Dorwałem ją po odkreceniu pompy hamulcowej i serwa oraz usunieciu wiekszosci złączek ,węzy i przewodów jakie wystepują w silniku 3.0 Na dodatek była pieknie zapieczona wiec oslone cieplną tez musialem pruć :) Do nowej sondy Denso doklada smar miedziowy , wiec jest nikła szansa ze nastepnym razem bedzie ciut latwiej...
-
U mnie z tymi sondami to działy się cuda :-gwizd Jak pisałem wcześniej, jedną z sond na teście komputerowym pokazywało jako zawieszoną. Kupiłem ją ale za podpowiedzią kolegów z forum, najpierw sprawdzony został układ dolotowy i wymieniona odma (rozwalona w pół się okazała). Mimo to chciałem wymienić już kupioną sondę, na wszelki wypadek mechanik sprawdzał miernikiem która to i.....wszystkie nagle działają prawidłowo :-V Więc została mi nowa sonda uniewersalna NGK, która leży w domu :-trudno
-
Jeżeli jest uniwersalna to sprawdź jaką ma opornośc na grzałce. Uniwersalne mają ok 5 a oryginalne ok 2,2 jeżeli tak masz to nie ma co jej wkręcac bo komputer jej nie "trawi" i wywala błąd
-
podepne sie pod temat zeby zametu nierobic:)
mam blad sondy,nie pamietam kodu ale bank2 sensor 2 na bank:)
ktos uprzejmy mnie oswieci ktora to?
najlepiej kolorkami jak dla blondynki:)
wtyczka szara i czarna przed katem'
i szara/czarna za katem. ktora to bedzie?
czarna przed katem juz wymienilem,jak sie okazuje na darmo... :-wstyd
-
Mogłeś na logikę rozwiązać sobie problem na podstawie tego, co było wcześniej w tym poście :P
Skoro Vovapl miał problem z drugą sondą na banku 1 (B1S2) i opisaliśmy mu, że to ta głowica od chłodnicy (łatwiejszy dostęp), to, jako, że u Ciebie jest też sonda druga, ale na banku 2 (B2S2), to musisz wykręcić sondę, która znajduje się za katalizatorem (kolektor wydechowy -> pierwsza sonda -> katalizator -> druga sonda), ale przy drugiej, niestety z cięższym dostępem, głowicy.
Fakt, tej przed katem nie musiałeś wymieniać, bo to sonda pierwsza (B2S1).
I, tak pro forma, wiedz, że Jaguar ma ogólnie 4 sondy, po 2 "na każdą" głowicę, te pierwsze (przed katalizatorami) regulują skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a te drugie kontrolują, czy same katalizatory działają sprawnie.
-
Witam
wie ktoś jaki numer ma sonda lambda przed katalizatorem, prawa
x-type 2001 rok benzyna 2100 poj
-
? nikt nie wie?
Ja osobiście nie wiem, po co o to pytasz, wystarczy przecież uderzyć do sklepu z częściami i zamówić sondę lambda... najlepiej pewnie będzie wziąć NGK, czy Bosch, bo jeśli chcesz kupować oryginał z salonu, to sporo więcej z portfela wyciągniesz.
-
Mogłeś na logikę rozwiązać sobie problem na podstawie tego, co było wcześniej w tym poście :P
Skoro Vovapl miał problem z drugą sondą na banku 1 (B1S2) i opisaliśmy mu, że to ta głowica od chłodnicy (łatwiejszy dostęp), to, jako, że u Ciebie jest też sonda druga, ale na banku 2 (B2S2), to musisz wykręcić sondę, która znajduje się za katalizatorem (kolektor wydechowy -> pierwsza sonda -> katalizator -> druga sonda), ale przy drugiej, niestety z cięższym dostępem, głowicy.
Fakt, tej przed katem nie musiałeś wymieniać, bo to sonda pierwsza (B2S1).
I, tak pro forma, wiedz, że Jaguar ma ogólnie 4 sondy, po 2 "na każdą" głowicę, te pierwsze (przed katalizatorami) regulują skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a te drugie kontrolują, czy same katalizatory działają sprawnie.
kolego mam wielka prosbe - jesli nie jestes czegos pewien/ nie wiesz... to nie pisz bo wprowadzasz ludzi w blad, przez twoja wypowiedz mialem 3 godziny wiecej pracy przy aucie !
b1 strona od podszybia, b2 od chlodnicy