FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Sierpień 11, 2013, 11:09:24 am
-
Problem wygląda następująco:
przy jeździe na wprost i przy skręcie w prawo słychać stukanie / pukanie z prawego koła. Przy skręconych kołach w lewo (1 obrót kierownicy) stukanie/pukanie ustaje. dźwięk występuje zarówno przy biegu na D jak i na N.
Przy jeździe do tyłu problem nie występuje.
Przy montażu nowej chłodnicy wyciekło mi nieco płynu z układu wspomagania nie wiem z 50 ml, czy to może być przyczyna takich stuków?
Jeśli nie to co wymieniać co może być nie tak?
-
łączniki stabilizatora. płyn raczej nie ma nic do tego.
-
nie jestem mechanikiem ale Irek_30 dla czego twierdzisz że to łącznik stabilizatora a nie przegub ?
-
Mogą stukać:
- sworzeń wahacza
- końcówka drążka kierowniczego
- tuleje na wahaczu
- łączniki stabilizatora
- amortyzator
- łożysko ma nadmierny luz
- maglownica ma nadmierny luz
- górna poduszka amortyzatora
Generalnie można pół auta wymienić na nowe, a diagnosta prawdę ci powie...
-
OK to jeszcze takie pytanie, czy jutro jadąc do mechanika mam jechać z duszą na ramieniu i modlić się żeby coś się nie rozpadło?
-
Stawiam duże piwo temu kto znajdzie przeguby w XJ40 w przednim zawieszeniu.
W sumie to nawet w tylnym nie ma, są tylko krzyżaki.
-
Tomek ;D rozumiem że nie ma tam przegubu... to już coś,
ewentualnie Twoim zdaniem co może powodować takie stuki przy jeździe do przodu i skręcie w prawo ?
Dodam że przez ostatnie 2 tygodnie samochód stał w garażu nie odpalany a przednie koła stały na najazdach.
-
Zacząłbym od sprawdzenia zawieszenia na szarpakach, w XJ40 jest sporo tych elementów co mogą stukać, pukać i wydawać inne podejrzane dźwięki.
-
sprawa załatwiona, śruba na wahaczu miała lekki luz, po dokręceniu problem ustał, przy okazji wjechałem na stację diagnostyczną żeby przetrzepać auto na trzepaczkach. Zarówno przednie jak i tylne zawieszenie bez luzów :) hamulce w pełni sprawne.