FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: vanquish w Sierpień 08, 2013, 00:07:44 am
-
Witam
Ceny lpg zachęcają do założenia instalacji, stąd moje zainteresowanie tym rozwiązaniem. Prosiłbym o udzielenie wskazówek jak wygląda eksploatacja i czy toleruje lpg jednostka 2,1? Oraz namiary na sprawdzonych gazowników najlepiej z małopolski.
-
Witam.
Ja mam x-type 2003 rok 2,1 benzyna z przebiegiem 170tys i w tym roku przerobiłem go na gaz.
Powodem przeróbki było oczywiście spalanie. We wrocławiu dochodzi do 14 litrów, w trasie na full obładowany na dystansie wrocław-władysławowo średnio spalił 9 litrów (prędkości przelotowe między 110-170).
Gaz mam zamontowany od czerwca tego roku od gazownika z polecenia specjalizującego się w różnych tłustych furach (gdzie ludzie tego gazu nie pchają...) i super jest to że nie ma żadnej różnicy odczuwalnej w mocy, żadnych problemów a na zatankowanej butli gdzie upycham około 55 litrów gazu przejeżdżam w mieście 300km a w trasie 450km za około 100zł więc jest różnica. Wymieniłem teraz filtr powietrza, filtr paliwa, filtr kabinowy. Planuję wymienić olej w skrzyni i w silniku. Po wymianie filtra powietrza auto zdecydowanie żwawsze.
Cała instalacja kosztowała mnie z montażem 4350zł i przy okazji były sprawdzane luzy zaworowe oraz wymienione świece.
Na moim przykładzie polecam bo jak sobie policzyłem koszt instalacji zwraca mi się po roku przy przebiegu około 15 tys.
-
Każdy silnik nadaje się do zagazowania (może poza kilkoma francuskimi i japońskimi), a te w Jagu znoszą gaz bardzo dobrze.
-
Witaj ! Ja mam założony gaz już od prawie 3 lat zdecydowanie polecam ! Ja mam 3.L spalanie we Wrocku w korkach to ok.16L -18L .
W trasie około 10-11L :)
-
To bardzo dobry pomysł. Mam 2.1 aut. na LPG zrobiłem 60 tys km. Jedyny problem to cewki i świece (auto szarpie na niskich obrotach) pomaga wymiana wszystkich cewek i świec na irydowe. Spalanie lpg 15 l w mieście i 13 trasa.
-
Coś sporawo w trasie. To eSki 3.0 wciągają po 11-12
-
NO coś z tym spalaniem macie nie tak - mój DODGE będąc 2 x większym autem i mając silnik o konstrukcji znacznie starszej palił mi w mieście max 16.
Przy spalaniu 18 litrów nie wiem czy jest sens zakładania LPG bo kiedy Ci się zwróci koszt instalacji ?
-
13l w trasie to jest normalny wynik wcale nie przesadzony. Dla mnie właśnie tyle pali.
Nie piszę tu nawet o prędkościach autostradowych, bo wtedy to trzeba liczyć 15l
-
Nie można też porównywać spalania w mieście. Bo jest MIASTO i miasto. Natomiast obecnie sens zakładania LPG zaczyna się już od 10 tys km rocznie i to nie ważne czy jezdzimy po trasie czy mieście.
Chyba, że sprzedajemy auta co rok lub 2 lata no to wtedy rzeczywiście przy nalotach mniejszych niż 10 tys km nie ma to sensu. Natomisat jeżdżąc nawet 800km miesięcznie, niech auto nam spala 11l PB i np. 13l LPG to instalka za 3,5 klocka zwróci się w 12-14 miesiecy. Przy trzymaniu auta 3 lata - opłaca się.
No i te silniki są wybitnie nie oszczędne w mieście - mój kocur na krótkich dystansach zimą spalał 17-18l LPG, natomiast obecnie jakieś 16,5l sobie zaciąga.
Także nie ma co marudzić - brejdaka Merol C30 CDI AMG wciąga na krótkich dystansach 12l....ON
-
13 to dobry wynik ale jak czytam że pali 18 litrów to trochę za dużo bo to różnica rzędu 5-ciu litrów czyli mniej więcej 15 PLN na 100 km. Przy sekwencji spalanie LPG nie powinno być większe niż 10 - 20 % spalania PB. Jeśli auto pali w mieście 18 to przy ostrzejszej jeździe wypije ponad 20 l.
Choć miałem kumpla któremu jego Dodge Durango wypijało w Warszawce (wiadomo jaka jazda) i ponad 40 litrów na 100 ...
Chodzi mi o to że jeśli autko pali więcej warto się przyjrzeć instalacji bo może coś jest nie tak z wtryskiwaczami - warto powalczy z instalką i obniżyć spalanie choćby o 2 do 3 litrów.
-
Jak komp w mieście pokazuje 15-15,5l PB to jakim cudem ma spalać 16l LPG? . Zresztą nie po to mamy LPG aby się zbytnio przejmować czy spali 16l czy 18l. Ot różnica w kwocie 3,80zł :D
No i nikt nie pisał, że 18 w trasie tylko w mieście ;). A różnica 5l między trasą, a miastem to całkowicie normalne :)
-
ten typ silnika trzeba rozpatrzeć bardziej w ilości cylindrów czyli v6. nie ma tu r4 więc z automatu pali więcej, tak samo jest w bmw, albo masz r4 i pali w okolicach 10, albo masz r6 i pali 13 w gorę