FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Micha³123 w Sierpień 02, 2013, 18:28:48 pm
-
Witam ,tak jak w temacie ,wie moze ktos jak podciągnąć linke hamulca ręcznego ? w x-type 2,1 ?
-
zajrzyj pod samochód a będziesz wiedział :-hehe
-
Gdybym znalazł pod samochodem jakąkolwiek regulacje hamulca ręcznego to bym ,dupy na forum nie zawracał.
-
odświeze temat.... Ktos wie jak mozna ja podciagnąc??
-
Sprawdz na początek ile masz klocków na tyle. Z tego co kojarze to tam jest samo napinajacy się mechanizm.
-
Klocków jest sporo prawie cale... Linki sa 2 po jednej na kolo. Pod autem tez nie ma i przy dzwigni recznego tez nie widzialem nic do naciagania
-
Tam są samoregulatory (w zacisku), i stricte regulacji na lince nie ma na pewno, bo akurat trzymam nową linkę w ręce
-
Tam są samoregulatory (w zacisku), i stricte regulacji na lince nie ma na pewno, bo akurat trzymam nową linkę w ręce
A to ciekawe, bo u mnie w 2004 3.0 jest regulacja śrubą w tunelu wału pośrodku (https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f790462dd768.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/f790462dd768.jpg.html)
-
Wczoraj przejrzałem temat co nieco i były 2 typy. Z regulacją i bez regulacji
-
A to ciekawe, bo u mnie w 2004 3.0 jest regulacja śrubą w tunelu wału pośrodku (https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f790462dd768.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/f790462dd768.jpg.html)
[/quote]
U mnie nie ma tak...
-
U mnie nie ma tak...
[/quote]
A nie będzie to tak, ze przed liftem nie ma, a po lifcie w 2004 juz jest?
U mnie jest smieszna sytuacja bo tylne zaciski mam jeszcze "starego" typu, ale na lince juz jest regulacja. Możliwe ,że poprzedni wlasciciel sie z tym problemem borykał i wymienił linke. Ja zalozylem dwa regenerowane zaciski i problemów brak.
Swoja droga mam dwa sprawne (regulatory ręcznego działają) zaciski na tył do przedlifta - jak ktos chce to moge je przywieźć do PL bo bede w polowie maja.
Co do problemów z hamulcem ręcznym - zwykle to nie kwestia naciągu linki tylko zapieczonej dzwigienki na zacisku (zwykle lewa strona auta zdaje sie)
Trzeba dzwigienkę zdjąć , wyczyścić ,nasmarować wszystko pod spodem i na jakis czas będzie spokój. Jeszcze lepiej rozebrać mechanizm (problemem jest śruba o kształcie pentagramu - choć da się ja chyba odkrecic nasadką wielorowkową - zamiast standardowej sześciokątnej) wyjąć co się da , przeczyścić drobnym papierem ściernym i porządnie nasmarować np smarem miedzianym - to powinno starczyć na lata. Na stałe problem rozwiązuje wymiana zacisków na "poliftowe"