FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jaras81 w Lipiec 28, 2013, 14:35:14 pm
-
Witam, prawdopodobnie czeka mnie wymiana skrzyni biegów.
Rano wyruszylem autem, strasznie przeciągal biegi i po przejechaniu 3 km usłyszałem straszny huk z pod samochodu i auto zgaslo, czuć było spalenizne. Przy próbie odpalenia odpala i od razu gaśnie. Żadnych płynów nie wywalilo.
Podejrzewam ze to w skrzyni cos walnelo (juz wcześniej za ciekawie nie zmieniała biegów i szarpala dość mocno).
Macie ewentualnie jakies inne podejrzenia? Po czym wywnioskować ze to skrzynia?
Pytanie: czy skrzynia od x300 3.2 bedzie pasowała do mojego xj40 3.2 z 1994r?
W obu autach jest zf 4hp22. Jest tego wiecej do kupienia i są troche tańsze. Mozna śmiało kupować?
-
Witaj. W wielu markach jest zabudowana skrzynia 4 hp22 - róznice są w osprzęcie czyli kołnierz mocujący, pompa oleju, krućce przyłączowe , komora sprzęgła kinetycznego , przyłącz wału napędowego. Powodzenia
-
4HP22 z X300 pasuje do XJ40.
-
Na szczescie po ogledzinach auta okazalo sie ze to nie skrzynia, ale walnęła rura za przepływomierzem - tzw. cofka gazu. Stawiałem na skrzynię bo strasznie szarpała zanim usłyszałem wielki huk.
Wymieniłem rure, kable zapłonowe (poprzednie były strasznie zaśniedziałe - mechanik stwierdził że ta cofka gazu to na 90% przez te kable).
Od tego czasu na gazie jeszcze nie jezdziłem - muszę podjechać gdzieś na regulację dla pewności.
Mam lpg z tzw. blosem, i mało który gazownik chce się podjąć regulacji.. Szukam speca od blosa w Wlkp, jakieś sugestie?
A wracając do skrzyni to od dłuższego czasu nie wskakuje mi 4 bieg i cos sie przegrzewa po ostrzejszej jezdzie :-/ ... także po mału szykuje się remoncik lub szukam używki..
-
A kiedy wymieniałeś olej i filtr w skrzyni ?
Czasem ten zabieg czyni cuda.
Asaf
-
jak skrzynia ci zle przerzuca to wymien olej. najlepiej wymiana dynamiczna, w 100% masz swiezy olej. co do blosa to ogolnie regulacja jest banalnie prosta tylko wiekszosc gazownikow tego na oczy nie widziala, a sa tylko dwa pokretla od wolnych obrotow i od dawki gazu podczas jazdy, bez zadnego sterownika itp, wsadzaja sonde w rure i jazda. poza tym skoro masz taka instalacje to za blosem powinienes miec bezpiecznik, klapke ktora podczas strzalu chroni przeplywomierz, wystarczy ze bedziesz mial stare swiece, kable itp itd i bedzie strzelal. .
aha i ogolnie blos jest firmy brc wiec szukaj serwisu ktory specjalizuje sie w tej marce i powinni ci pomoc.
-
Olej i filtr w skrzyni był wymieniony pod koniec zeszłego roku. I właśnie po tej wymianie pojawił się wyciek między wałem a skrzynią. Także raz już dolewałem dexrona II.
Mam problem z prawidłowym sprawdzeniem poziomu oleju w skrzyni - gdy się rozgrzeje (po przejechaniu 20-30 km) bagnet po pierwszym wyjęciu jest prawie suchy, gdy od razu sprawdzam poziom jeszcze raz - jest cały zalany.
Mała poprawka co do mojego poprzedniego postu - bieg 4 jednak wchodzi.
Zastanawiam się ile ta skrzynia ma przełożeń?
4 czy może 5? (kiedyś miałem wrażenie że koło 90km/h wchodzi jeszcze jeden bieg)
Przy 90km/h mam 2100-2200/min obrotów.
Po ostrzejszej jeździe, gdy często używam kickdown, w pewnym momencie auto zaczyna dziwnie charczeć w okolicach silnika-skrzyni (ciężko zlokalizować źródło) i auto w ogóle lub b. słabo reaguje na pedał gazu, nie działa wsteczny a po chwili nie można w ogóle ruszyć.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu chwile jest ok (nie charczy) - po ruszeniu znowu jest problem. Dopiero gdy odczekam ok 15 minut można kontynuować jazdę - oczywiście b. spokojnie.
Prawdopodobnie coś się przegrzewa przy szybszej jeździe.
Co do regulacji gazu - poszukam gazownika serwisującego BRC.
-
bagnet po pierwszym wyjęciu jest prawie suchy, gdy od razu sprawdzam poziom jeszcze raz - jest cały zalany.
Mam dokładnie tak samo a skrzynia u mnie funkcjonuje bez zastrzeżeń.
Zastanawiam się ile ta skrzynia ma przełożeń?
4 czy może 5? (kiedyś miałem wrażenie że koło 90km/h wchodzi jeszcze jeden bieg)
Przy około 85km/h blokuje się sprzęgło (konwerter) tak aby skrzynia pracowała bez poślizgu przy wyższych prędkościach. Jest to odczuwalne tak jakby skrzynia wrzuciła kolejny bieg.
Oczywiście ZF4hp22 ma 4 biegi.
-
ja mialem problem z szarpaniem po rozgrzaniu w innym aucie wiec nie wiem czy to sie przyda. w jagu sa kable wysokiego napiecia, ja w maximie mialem cewki ale jak sie rozgrzala to iskra uciekala i zbieral sie nadmiar gazu i albo strzelala albo wlasnie po wcisnieciu gazu dusilo ja bo poprostu bylo za duzo gazu w dolocie w stosunku do powietrza i co ciekawe na benzynie wtedy w ogole nie chciala jechac. po odczekaniu paru minut gaz ulecial i dzialala normalnie(tez mialem blosa). jak wymieniles kable to zajrzyj do swiec. ja np musialem swiece 3 razy do roku zmieniac zeby nie bylo tego efektu . jedyny plus ze za sztuke placilem 7 zl. tylko nie daj sie namowic na jakies platynowe bo wytrzymaja ci nieco dluzej ale koszt spory(kilka kompletow zwyklych).
-
ja mam silnik 3,2 czyli 4hp22 i od jakiegoś czasu mam dość wysokie obroty jak na prędkość... na 4 biegu prędkość 100-110 a obroty w okolicy 3000. co Wy na to ?
-
No to trochę za dużo, spróbuj go rozpędzić bardziej, zobacz co sie bedzie działo.
-
Przy około 85km/h blokuje się sprzęgło (konwerter) tak aby skrzynia pracowała bez poślizgu przy wyższych prędkościach. Jest to odczuwalne tak jakby skrzynia wrzuciła kolejny bieg.
Właśnie tak było, ale od jakieś pół roku ta blokada sprzęgła nie działa... może tu jest jakiś problem przegrzewania się skrzyni??
-
Tomek jak go bardziej pocisnąłem to słychać jakby hucznie lozyska... Ale to przy ok 150 i w górę
-
Przy około 85km/h blokuje się sprzęgło (konwerter) tak aby skrzynia pracowała bez poślizgu przy wyższych prędkościach. Jest to odczuwalne tak jakby skrzynia wrzuciła kolejny bieg.
Właśnie tak było, ale od jakieś pół roku ta blokada sprzęgła nie działa... może tu jest jakiś problem przegrzewania się skrzyni??
Bardzo możliwe, ale tylko przy prędkościach powyżej 80km/h.
-
A czy te skrzynię maja przelew ze jak sie wleje zbyt dużo oleju to nie uszkodzi skrzyni?
-
Nie mają, trzeba nalać tyle ile ma być.