FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Lipiec 25, 2013, 12:13:20 pm
-
Może mi ktoś tak krok po kroku opisać jak wyciągnąć chłodnice silnika. Chodzi mi o opis typu:
1.odkrec to i tamto
2. Zdejmuje wąż taki i tak
3. Itd.
Z góry wielkie dzięki.
-
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/rad_zps57e3205c.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/kogutki5/media/rad_zps57e3205c.jpg.html)
-
Czyli tak:
Zdjąć Wiskoze i osłonę
Odpiąć weżę
Odpiąć czujnik temp
Zdjąć górna osłonę
Odkręcić śruby.
?
Śruby trzymające chłodnice są u góry i na dole?
Chłodnice silnika da się wyjąć weź ruszania chłodnicy klimy?
-
Chłodnica wytargana.
Nie obyło się bez problemu...
Mianowicie dolne podłączenie rurki od skrzyni biegów było zapieczone, zardzewiałe i nie chciało puścić... jako że będę robił chłodnice cała na zamówienie stwierdziłem że odetnę gwint który wystaje z chłodnicy i tak zrobiłem. Później trochę się mordowałem aby usunąć ten gwint z nakrętki... w końcu się udało ale niestety nie do końca... początek gwintu był zapieczony i pozostały tam resztki metalu co uniemożliwia wkręcenie nakrętki na gwint....
No i teraz mam pytanie, czy jest jakiś patent/ środek aby to co zostało w gwincie usunąć, nie wiem polać czymś poczekać trochę a później wyskrobać śrubokrętem ?
Jeśli nie to mam dwa pomysły żeby to naprawić:
1. niedaleko mnie jest warsztat który robi węże na zamówienie, jutro pojadę się dowiedzieć czy mógłby ktoś przyjechać do mnie i mi na miejscu to naprawić tj. odciąć starą nakrętkę założyć nową i rozciągnąć rurkę .
2. jeśli pierwszy pomysł nie wypali to powiedzcie mi czy można to zrobić tak, odciąć z 2/3 cm tej rurki nasunąć na nią gumowy wąż zacisnąć cybantem, a fachowcowi który będzie mi robił nową chłodnicę powiedzieć żeby na dole nie robił gwintu tylko taki dziubek na który nacisnę wąż i założę cybant.
Powiem szczerze że najbardziej właśnie odpowiadało by mi to drugie rozwiązanie tylko nie wiem czy tak może być...
Może się ktoś wypowiedzieć :)