FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: teofilb w Lipiec 17, 2013, 22:30:49 pm
-
Witam, czy może ktoś wie co może być przyczyną telepania przy przyspieszaniu w przedziale 90-120 km/h.Koła wyważone, opony nowe,przeguby sprawdzone, stabilizator z łącznikami nowy. Pytałem paru mechaniorów ,każdy mówi co innego.
-
Tarcze + klocki ? Na wszelki wypadek sprawdź tez poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy.
-
Może być podpora wału wyrobiona albo sam wał uszkodzony.
-
Sworzeń wahacza?
-
Może być podpora wału wyrobiona albo sam wał uszkodzony.
dokładnie od tego bym zaczął, u mnie podobne objawy dawała popękana podpora wału
-
W 2,0 D nie ma wału. Uszkodzone łożysko w podporze prawej półosi może powodować takie drgania. Skrzywiona półoś też może dawać takie objawy
-
najlepiej wzmienic cala prawa polos wray y podpora i problem minie, mialem to samo
-
Dzięki wszystkim :-R ! ! ! Teraz w warsztacie będę mógł błysnąć trochę i nie będą belgusy mnie ściemniać,że pół auta trzeba wymieniać .
-
Jeszcze jedno : czy półoś pasuje od Mondeo 2.0 Tdci bo mam w pobliżu garaż Forda a na część z Jaguara muszę zamawiać ?
-
Nie pasuje. Generalnie zapomnij o Mondeo jako źródle części...
-
Z dużą nieufnością kupiłem taką półoś:
http://allegro.pl/polos-prawa-jaguar-x-type-2-0-v6-2-0-2-2-tdci-nowa-i3371725162.html (http://allegro.pl/polos-prawa-jaguar-x-type-2-0-v6-2-0-2-2-tdci-nowa-i3371725162.html)
Przejechałem na niej już ok 8 tys. km. i na razie jest wszystko dobrze.
Sprawdź też dokładnie łożyska w przednich kołach.
-
Może być podpora wału wyrobiona albo sam wał uszkodzony.
dokładnie od tego bym zaczął, u mnie podobne objawy dawała popękana podpora wału
Mówicie o tym mocowaniu po środku wału? Bo mam podobne objawy, a "obejma", w której siedzi łożysko, jest skrzywiona - spadek po poprzednim właścicielu :-trudno Czy wymiana tej podpory jest ciężka (cięcie wału)?
-
Miałem dokładnie to samo sprawdź dwumasę.
U mnie przeszło.
-
Dwumasę wymieniali mi 9 miesięcy temu i pierwsze objawy trzęsienia pojawiły się po tej wymianie. Kolega w Audi A6 miał podobnie wsadzili mu jakiegoś frędzla i też trzęsło. Skasował 1400 eurasów za sprzęgło i jeżeli to by było przyczyną trzeba by go jakoś podejść .
Oprócz tego po wymianie dwumasy najpierw 3 razy coś tam poprawiali bo płyn ubywał a od pewnego czasu ślizga się sprzęgło przy porządnym przyspieszaniu.
-
Z dużą nieufnością kupiłem taką półoś:
http://allegro.pl/polos-prawa-jaguar-x-type-2-0-v6-2-0-2-2-tdci-nowa-i3371725162.html (http://allegro.pl/polos-prawa-jaguar-x-type-2-0-v6-2-0-2-2-tdci-nowa-i3371725162.html)
Przejechałem na niej już ok 8 tys. km. i na razie jest wszystko dobrze.
Sprawdź też dokładnie łożyska w przednich kołach.
A nie chciałeś oddać do regeneracji? Kolega z forum pisał ze jedni chcieli 1000zl za regeneracje (pewnie Ci z allegro) A inny warsztat zrobił mu za 170zł, nie wiem tylko gdzie to bo kolega jeszcze nie odpisał na PW.
Mam ten sam problem, wysypały mi się krzyżaki w przegubie i oczywiście przegubu wewnętrznego nie kupi a półoś kosmiczne ceny.. używki z allegro się boje, z regenracja nie wiem gdzie tanio zrobią...
-
Regeneracja półosi trwałaby dłużej niż wymiana na nową ;D, W starej półosi mam uszkodzone tylko łożysko w podporze. Wymienię je i będzie zapas :)
-
Tylko jeden problem,że w Belgii nic nie regenerują tylko całą część wymieniają. Nawet w warsztatach swich części też ci nie włożą tylko sprowadzają komplet. Dlatego z tą dwumasą(jeżeli to jest przyczyną) muszę trochę wiedzieć więcej na ten temat i czy jest możliwość jakiejś korekty tego co już jest wsadzone,chyba po 9 miesiącach nie będę musiał znów wymieniać .
-
na allegro nowa dwumasa luk kosztuje 600 ,,700 zl, a nowa polos 450, ja zrobilem dwumas ktory byl i tak zurzyty i trzesienie nie ustalo, trzeba bylo wymienic cala polos i auto smiga jak nowe,, :-tylko
-
Mój X też trzęsie przy przyspieszaniu, ale wcześniej miałem dokładnie taki sam problem w alfie 159. więc od razu biorę się za wymianę prawej półosi. tu pytanie - miał ktoś może do czynienie z półosiami sprzesawanymi prze firmę amaxi? wołają 450 prawa i 360 lewa. przy cenach regeneracji 700-800 to trochę podejrzanie mało?
-
Kilka postów wyżej wspominałem, ,ze mam taką półoś zamontowaną
-
Jakby ktos potrzebowal mam takie polosie nowe 2 szt mi zostaly, dla forumowiczow taniej, kpl z lozyskoem podpory itp. Jak ktos chetny to priv...
-
no, w końcu udało mi sie dostać lewą półoś, a jako że dostawca trochę mnie bajerował (termin realizacji wyniósł 6 tygodni - tylko prawe wszędzie od ręki) to w ramach przeprosin sprzedał mi komplet za 750pln (regeneracja kosztowałaby 1000+wysyłka). wszelkie wibracje ustały jak ręką odjął. ciekawe tylko jaki czas życia tych półosi.
-
Ja mam ten sam problem u siebie... W poniedziałek jadę jeszcze wyważyć koła, ale objaw taki sam jak u Was.
A może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy to półoś lewa czy prawa?
-
witam,
mam takie same obiawy w moim kocie. kiedyś padł mi przegub i go zregenerowałm. wszystko było oki i teraz zaczęło mi trzęść przodem . mozesz ktoś podać jakić sprawdzony namiar na półośkę????
i jak sprawdzić która półośka siadła?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
-
Mechanik Ci powinien powiedzieć która półoś padł u mnie krótsza lewa od kierowcy . W Belgii z drugiej ręki na szrocie Jaga kupiłem za 130 euro z 6-cio miesięczną gwarancją. Po wymianie jak nowe .Czuć było przy przspieszaniu i skręcie w prawo większe wibracje.
-
Panowie podepnę się pod ten temat, mam ten sam problem 80-90 do 130 samochód wpada w wibracje...
Mechanik na kanale wyszukał duży luz, na tylnym łożysku - piasta wymieniona, wibracje są dalej... Koła wyważone, myślałem, że jeszcze dwumas jest winny gdyż na włączonym silniku drgał pedał sprzęgła, ale wczoraj odebrałem samochód po wymianie wtrysków i regeneracji pompy wtryskowej i pedał już nie drga (pewnie wina nierówno pracującego silnika...). Natomiast warsztat od wtrysków rzucił mi właśnie temat przegubów (może miał na myśli półosie), bo ostatnio wymieniali takie w innym Jaguarze.
No i teraz pytanie, czy warsztat zajmujący się zawieszeniem jest w stanie sprawdzić zużycie (luzy) przegubów, półosi, podpór ?
http://motomax.pl/www-1/instrukcje/test-przegubow.pdf (http://motomax.pl/www-1/instrukcje/test-przegubow.pdf) <- sposób dobry?
-
No i tak:
1) Warsztat nr 1 podniósł samochód i stwierdził, że luzów żadnych nie ma, a na przegubach i półosi też nic nie znaleziono, ale powiedzieli, że oni nie są też w stanie wykryć usterki i że najlepiej podjechać na bieżnię...
2) W OSK diagnosta powiedział, że też nie jest w stanie czegoś takiego wykryć...
więc gdzie się udać i czy zostaje wymiana w ciemno?
-
Miałem ten sam problem z półosią prawą to chyba typowe dla ty aut :-\ i u mnie padł przegub przy podporze półosi gdyż wyczuwalny był luz coprawda niewielki ale w czasie jazdy drżała kierownica w przedziale prędkości 100-120km . Po wymianie półosi spokój. :)