FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: piotr 38 w Lipiec 15, 2013, 23:24:11 pm

Tytuł: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: piotr 38 w Lipiec 15, 2013, 23:24:11 pm
kupiłem sobie kociaka no i po przejechaniu jakichś 200 km zaczęła mi mrugać kontrolka świec i autko zgasło, czasami autko odpala zaraz na cyknięcie a czasami kręci kręci tak jak by się zapowietrzał . nie wiem co robić  od czego zacząć może to jakaś pierdółka mam nadzieje, nie zdążyłem się  nacieszyć autkiem  a tu klops hm  . Proszę o pomoc .
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Sebastian X w Lipiec 15, 2013, 23:29:49 pm
Duże prawdopodobieństwo końca wtrysków... Podłącz kota pod kompa i odczytaj kodów.
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: majk1980 w Lipiec 15, 2013, 23:42:47 pm
Podaj rocznik oraz stan licznika.
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: piotr 38 w Lipiec 15, 2013, 23:46:46 pm
2004 r 16000km
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Sebastian X w Lipiec 16, 2013, 00:11:49 am
16.000 czy 160.000 ? masz pewność co do przebiegu?
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: piotr 38 w Lipiec 16, 2013, 00:28:38 am
sorry pewnie że 160.000 km
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Lipiec 16, 2013, 10:18:14 am
Ma pewność, tak mu handlarz powiedział.
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: slawek w Lipiec 16, 2013, 17:14:05 pm
Dużo informacji o podobnych dolegliwościach znajdziesz na forum Mondeo :
http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel (http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel)

Zacznij od odczytania kodów błędów, to ułatwi znalezienie przyczyny. Możesz też zrobić próbę przelewowową.Częstą przyczyną podobnych objawów jest zużycie zaworków przelewowych wtrykiwaczy. U mnie podobne objawy powodował niesprawny czujnik ciśnienia paliwa.
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: piotr 38 w Lipiec 18, 2013, 23:08:01 pm
byłem dziś u fachowców podłączyli do kompa no i żadnych błędów stwierdzili że jest wszystko ok  :-help
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Lipiec 22, 2013, 12:12:28 pm
Jacy fachowcy i czym się podłączali? Generalnie, żeby cokolwiek wyczytać odnośnie układu wtryskowego, fachowiec musi podłączyć się IDS'em!

Przyczyn tej sytuacji może być kilka:
1. Pompa paliwa - szlag ją trafia i traci ciśnienie
2. Czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR
3. Czujnik położenia wałka rozrządu - jeśli w Twoim silniku czujnik jest koloru czarnego, to od razu wymiana! Jeśli szary, to raczej się nie psują, ale nigdy nie wiadomo

Podłączając się IDS'em można by zobaczyć, jakie ciśnienie generuje pompa, a nawet monitorować jej pracę do momentu, kiedy zapali się kontrolka i silnik zgaśnie. Jeśli się okaże, że to pompa, to możesz mieć kosztowny problem, bo oprócz jej regeneracji musisz także wymienić filtr paliwa, a stary rozciąć i zobaczyć, czy nie ma w nim opiłków metalu - jeśli są, to przepłukać bak i przewody doprowadzające paliwo i dać wszystkie wtryski na kontrolę i regenerację.

Padające wtryski raczej nie doprowadzają do zgaśnięcia silnika, jedynie znacznie utrudniają jego rozruch na zimno i powodują przejście komputera silnika w tryb awaryjny (odłączone turbo + stała mapa wtrysku)... no i nie można zapomnieć o "zasłonie dymnej", jaka wydostaje się z wydechu  :-R
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: slawek w Lipiec 22, 2013, 17:43:54 pm
Używając interfejsu z ELM-em i programu ScanXL, po wybraniu fodowskich pidow można podglądać i rejestrować ok 300 wartości . W Jaguarze z silnikiem 2,0 D działa ok 200. Ciśnienie paliwa również można rejestrować.
Jeżeli wtryskiwacze mają zużyte tylko zaworki przelewowe, powoduje to spadek ciśnienia na listwie CR i zapalenie sprężynki. Jeżeli niskie ciśnienie utrzymuje się dłużej zapala się lampka MIL i gaśnie silnik. W takim przypadku dymienia nie ma.
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: piotr 38 w Lipiec 22, 2013, 19:49:51 pm
no właśnie z autem jest wszystko w porządku nie dymi ciągnie jak głupie do momentu kiedy kontrolka zacznie mrugać i gaśnie, teraz już nie gaśnie tylko CZASAMI nie chce odpalić wtedy kręcę jakieś 2 min i zapala i wszystko jest jakby nigdy nić. Byłem znów u angielskich fachowców i stwierdzili że to regulator ciśnienia paliwa hm? zamówili część i lada dzień się przekonam czy patałachy mieli racje.dzięki za podpowiedzi  :-thank
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: slawek w Lipiec 22, 2013, 20:21:18 pm
Regulator ciśnienia  może powodować takie objawy, przy zbyt wysokim ciśnieniu też zaświeci się sprężynka.
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Lipiec 25, 2013, 13:45:54 pm
No to jeśli ciągnie jak głupi do zapalenia się kontrolki, to raczej nie wtryski. Też stawiam na czujnik ciśnienia :)

Jeżeli wtryskiwacze mają zużyte tylko zaworki przelewowe, powoduje to spadek ciśnienia na listwie CR i zapalenie sprężynki. Jeżeli niskie ciśnienie utrzymuje się dłużej zapala się lampka MIL i gaśnie silnik. W takim przypadku dymienia nie ma.

Czyli należy rozumieć, że jeśli zaworek jest zużyty, to za dużo paliwa wycofuje z układu z powrotem do pompy? Więc łatwo to można zdiagnozować - test przelewowy :)
Tytuł: Odp: x type 2.0 d zaczyna mrugać kontrolka świec i gaśnie
Wiadomość wysłana przez: slawek w Lipiec 25, 2013, 21:06:10 pm
Jeżeli zaworki przelewowe będą przepuszczały za dużo paliwa to pompa może nie wytworzyć właściwego ciśnienia w listwie. Sprężynka zapali się też przy zbyt wysokim ciśnieniu (uszkodzony lub rozkalibrowany regulator ciśnienia)
Jak szukałem u siebie podłaczyłem VCM-a i rejestrowałem wartość ciśnienia podczas jazdy. ELM i Pcmscan lub scanxl są jeszcze lepsze bo pozwalają rejestrować więcej parametrów równocześnie.Odczytanie zamrożonych ramek również dużo pomoże.
I poczytaj trochę forum Mondeo, tam naprawdę jest dużo informacji o silniku TDCI