FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: piotr 38 w Lipiec 15, 2013, 23:24:11 pm
-
kupiłem sobie kociaka no i po przejechaniu jakichś 200 km zaczęła mi mrugać kontrolka świec i autko zgasło, czasami autko odpala zaraz na cyknięcie a czasami kręci kręci tak jak by się zapowietrzał . nie wiem co robić od czego zacząć może to jakaś pierdółka mam nadzieje, nie zdążyłem się nacieszyć autkiem a tu klops hm . Proszę o pomoc .
-
Duże prawdopodobieństwo końca wtrysków... Podłącz kota pod kompa i odczytaj kodów.
-
Podaj rocznik oraz stan licznika.
-
2004 r 16000km
-
16.000 czy 160.000 ? masz pewność co do przebiegu?
-
sorry pewnie że 160.000 km
-
Ma pewność, tak mu handlarz powiedział.
-
Dużo informacji o podobnych dolegliwościach znajdziesz na forum Mondeo :
http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel (http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel)
Zacznij od odczytania kodów błędów, to ułatwi znalezienie przyczyny. Możesz też zrobić próbę przelewowową.Częstą przyczyną podobnych objawów jest zużycie zaworków przelewowych wtrykiwaczy. U mnie podobne objawy powodował niesprawny czujnik ciśnienia paliwa.
-
byłem dziś u fachowców podłączyli do kompa no i żadnych błędów stwierdzili że jest wszystko ok :-help
-
Jacy fachowcy i czym się podłączali? Generalnie, żeby cokolwiek wyczytać odnośnie układu wtryskowego, fachowiec musi podłączyć się IDS'em!
Przyczyn tej sytuacji może być kilka:
1. Pompa paliwa - szlag ją trafia i traci ciśnienie
2. Czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR
3. Czujnik położenia wałka rozrządu - jeśli w Twoim silniku czujnik jest koloru czarnego, to od razu wymiana! Jeśli szary, to raczej się nie psują, ale nigdy nie wiadomo
Podłączając się IDS'em można by zobaczyć, jakie ciśnienie generuje pompa, a nawet monitorować jej pracę do momentu, kiedy zapali się kontrolka i silnik zgaśnie. Jeśli się okaże, że to pompa, to możesz mieć kosztowny problem, bo oprócz jej regeneracji musisz także wymienić filtr paliwa, a stary rozciąć i zobaczyć, czy nie ma w nim opiłków metalu - jeśli są, to przepłukać bak i przewody doprowadzające paliwo i dać wszystkie wtryski na kontrolę i regenerację.
Padające wtryski raczej nie doprowadzają do zgaśnięcia silnika, jedynie znacznie utrudniają jego rozruch na zimno i powodują przejście komputera silnika w tryb awaryjny (odłączone turbo + stała mapa wtrysku)... no i nie można zapomnieć o "zasłonie dymnej", jaka wydostaje się z wydechu :-R
-
Używając interfejsu z ELM-em i programu ScanXL, po wybraniu fodowskich pidow można podglądać i rejestrować ok 300 wartości . W Jaguarze z silnikiem 2,0 D działa ok 200. Ciśnienie paliwa również można rejestrować.
Jeżeli wtryskiwacze mają zużyte tylko zaworki przelewowe, powoduje to spadek ciśnienia na listwie CR i zapalenie sprężynki. Jeżeli niskie ciśnienie utrzymuje się dłużej zapala się lampka MIL i gaśnie silnik. W takim przypadku dymienia nie ma.
-
no właśnie z autem jest wszystko w porządku nie dymi ciągnie jak głupie do momentu kiedy kontrolka zacznie mrugać i gaśnie, teraz już nie gaśnie tylko CZASAMI nie chce odpalić wtedy kręcę jakieś 2 min i zapala i wszystko jest jakby nigdy nić. Byłem znów u angielskich fachowców i stwierdzili że to regulator ciśnienia paliwa hm? zamówili część i lada dzień się przekonam czy patałachy mieli racje.dzięki za podpowiedzi :-thank
-
Regulator ciśnienia może powodować takie objawy, przy zbyt wysokim ciśnieniu też zaświeci się sprężynka.
-
No to jeśli ciągnie jak głupi do zapalenia się kontrolki, to raczej nie wtryski. Też stawiam na czujnik ciśnienia :)
Jeżeli wtryskiwacze mają zużyte tylko zaworki przelewowe, powoduje to spadek ciśnienia na listwie CR i zapalenie sprężynki. Jeżeli niskie ciśnienie utrzymuje się dłużej zapala się lampka MIL i gaśnie silnik. W takim przypadku dymienia nie ma.
Czyli należy rozumieć, że jeśli zaworek jest zużyty, to za dużo paliwa wycofuje z układu z powrotem do pompy? Więc łatwo to można zdiagnozować - test przelewowy :)
-
Jeżeli zaworki przelewowe będą przepuszczały za dużo paliwa to pompa może nie wytworzyć właściwego ciśnienia w listwie. Sprężynka zapali się też przy zbyt wysokim ciśnieniu (uszkodzony lub rozkalibrowany regulator ciśnienia)
Jak szukałem u siebie podłaczyłem VCM-a i rejestrowałem wartość ciśnienia podczas jazdy. ELM i Pcmscan lub scanxl są jeszcze lepsze bo pozwalają rejestrować więcej parametrów równocześnie.Odczytanie zamrożonych ramek również dużo pomoże.
I poczytaj trochę forum Mondeo, tam naprawdę jest dużo informacji o silniku TDCI