FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: eMWuGSM w Lipiec 12, 2013, 23:55:05 pm
-
Jak w temacie
Jakie powinno być napięcie prądu ładowania w 2.0D:
1. Wolne obroty bez obciążenia.
2. Wolne obroty obciążenie (światła mijania, radio, nawiew)
3. Wolne obroty pełne obciążenie (światła drogowe, radio, nawiew, grzane szyby)
4. 2000 rpm bez obciążenia
5. 2000 rpm obciążenie (światła mijania, radio, nawiew)
6. 2000 rpm pełne obciążenie (światła drogowe, radio, nawiew, grzane szyby)
Czy alternator ma kompensację?
Wiem, jakie wartości +/- powinien mieć Transit 2.0TDxI i Mondeo 2.0 TDxI, ale może być różnica w alternatorze (rodzaju regulatora napięcia). Sprawdzałem już u siebie i zastanawiające są moje wyniki.
-
optymalnie Umax dla 12V to 14,5V, jakie masz "zastanawiające wyniki"?
-
Prawidłowe napięcie ładowania: minimalne - 13,9 V - maksymalne 14,5 V
-
W przypadku Tranzola i Mondeo jest kompensacja 14.4V.
W poniedziałek zmienię sobie alternator.
-
Jak koledzy wyżej napisali, napięcie waha się od 13,5 V do nawet i niecałych 15 V (jeśli akumulator jest b.słaby), a zakresem tym steruje komputer! Alternator z silników forda raczej nie będzie pasować.
Dopóki nie zapali Ci się kontrolka akumulatora, czy nie masz objawów typu "mrugające" światła, czy sporadyczne przygasanie (zauważalne) podświetlenia tablicy zegarów, raczej bym nie czepiał się alternatora... Ewentualnie sprawdzić, czy akumulator jest zdrowy - elektrycy samochodowi mają odpowiedni sprzęt, bo zwykły miernik napięcia nic Ci nie powie poza tym, jakie napięcie masz na stykach.
-
Jak koledzy wyżej napisali, napięcie waha się od 13,5 V do nawet i niecałych 15 V (jeśli akumulator jest b.słaby), a zakresem tym steruje komputer! Alternator z silników forda raczej nie będzie pasować.
Chyba do końca nie wiesz o czym piszesz :)
Skoro numer OE alternatora i części składowych jest ten sam, dziwne by było jakby nie pasował. Co więcej zamontowałem transitowy do X'a i jeździł ponad 1,5 roku.
Akumulator jest dobry, mam u siebie miernik obciążeniowy MM. Zadałem jasno sprecyzowane pytanie, na ktore nie do końca dostałem odpowiedź ale kolejny raz musiałem poszperać popatrzyć porównać.
Dla potomności:
W przypadku niskiego prądu ładowania i falujących wolnych obrotów wadliwy może być regulator napięcia, u mnie było aż do tego stopnia, ze klapki zdławiające brzdękały.
-
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, faktycznie w dieslach ford/jaguar alternator jest zgodny w kwestii montażu. Musiałem wtedy myśleć pod kątem benzyniaka :- pojecia
-
W benzynie również.
Kompletnie swapowałem z X'a silnik z osprzętem do ST220