FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: GucioJag w Lipiec 08, 2013, 20:33:40 pm
-
Mój problem polega na tym że samochód ciągle trzyma wysokie obroty na biegu jałowym w położeniu N i P, są one na poziomie 1200-1400 obr/min.
Wymieniony był już silniczek biegu jałowego, czujnik położenia wału, czujnik temperatury silnika, sondy chodzą prawidłowo. Wymieniony był kolektor wydechowy bo był pęknięty. Mechanik już nie wie co ma dalej z nim począć.
Podczas jazdy obroty w położeniu D i R są prawidłowe na poziomie 800 obr/min, spalanie jest raczej w normie około 9-10 litrów na trasie i 18 w mieście.
-
podłącz się pod kompa, odpal auto i sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
-
Zapomniałem dodać że po włożeniu nowego silniczka krokowego silnik po odpaleniu miał prawidłowe obroty. Jednak po zgaszeniu silnika i odpaleniu go po parunastu minutach miał spowrotem podwyższone obroty. W sterowniku brak błędów i widzi że przepustnica jest w położeniu zamknięcia. Czujnik ten był wymieniony bo wcześniejszy był polepiony jakimś klejem.
-
Zajrzyj do ECU, często jest problem z wilgocią. Także sprawdź wtyczek.
-
Problem rozwiązany. Wystarczyło zaadaptować przepustnicę z nowym czujnikiem położenia przepustnicy. Teraz kotek śmiga jak należy.
:-bry :-bry :-yipee